טוען...

הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש חוות דעת

יוסף אלון14/04/2013

בפני כב' הנשיא יוסף אלון

העורר

ניר טחן

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

נוכחים:

העורר וב"כ עו"ד אבי אודיז

ב"כ המשיבה עו"ד דקלה סרן

<#1#>

פרוטוקול

עו"ד אודיז:

העורר מתכוון לקחת אחריות על מלאה על המיוחס לו בכתב האישום ושואף לסיים את התיק העיקרי בהקדם האפשרי.

אני חוזר על נימוקי הערר.

אני מחדד בו שני אלמנטים בלבד. בד בבד עם ההודיה הגדולה והארכה של עצם השחרור.

אלמלא העיתוי הנוכחי, שבמשך 16 יום בשנה שיש בהם קטיף מצד אחד של מחצית מהשדות האריזה והשליחה ומהעבר השני זריעה. העורר הוא המגדל היחידי של זן מלפפון בייבי בערבה. ועכשיו אלה הימים הקריטים, עד תחילת מאי, הם ימי הקטיף והזריעה וזה דורש את נוכחותו במשק על מנת למנוע הרס של כל היבול.

עכשיו מכל צוות העובדים שלו, אין אף עובד ותיק מיומן שיכול לפתור את הבעיות בשטח. התסקיר אמור להינתן ב- 2.5.13, ביום זה מתקיים גם הדיון בתיק העיקרי.

מצד אחד זה העיתוי הנוראי שתפס אותו ומצד שני אחרי הדיון למרות שטענתי באופן כללי ידעתי ששוחררו הרבה אנשים.

יש לו בית עם שלוש בנות עם כל הצרכים.

ביהמ"ש נתן שחרור של אדם ממושב סמוך שמחזיק כמות כפולה ואותו ביהמ"ש משחרר אותו למעצר בית בביתו.

גם סכום ההפקדה שלי הוא כפול ממה שנפסק במקרה האחר.

יש עוד אנשים ששוחררו כבר בתחנה עם הגידול של השתילים.

זה נותן את הדעת שהתוצאה שאנו מבקשים עם הנסיבות המאוד מיוחדות שלה, היא לא בקשה תקדימית. בכמויות האלה, רוב השחרורים נעשים בתחנות המשטרה, אבל אין בעיה, רוצים להגיש את כתב האישום למחרת, אז הכל בסדר. כאן יש סיפור ואני רוצה לספר אותו. העורר היה בהליכי פשיטת רגל בביהמ"ש המחוזי בשנת 2002 והוא היה מחוץ למשק שלו כבר 7 שנים עד ששולמו כל החובות. הוא חזר ב- 2010 והם חיים בצל הפרנויה של קריסה כלכלית, וכאשר זה בא ביחד עם הדבר הנוסף של אותו השחרור וביחד עם העובדה שעברו כבר 10 ימים מאז השחרור והלקח שלו נטמע וכל מה שהוא רוצה זה להתעסק עם הבית שלו, וזה לא יותר מדי להחזיר אותו לבית שלו בליווי המפקחים.

עו"ד סרן:

אני מגישה את תיק החקירה לעיון ביהמ"ש.

לא מדובר באיזה שהוא אדם ששתל עציץ קטן ולא בכדי חברי לא מנסה להמעיט מחומרת העבירה המיוחסת כאן. וגם לא בכדי ביהמ"ש קמא קבע למרות שכל הטיעונים לגבי המצב הכלכלי ולגבי זה שיש לו שטח חקלאי ושהוא זקוק לטפל במקום, ביהמ"ש קמא היה מודע לכל זה, אבל מנגד ביהמ"ש קמא עומד על האינטרס הציבורי ועל המסר ולא בכדי קבע שאין מקום להחזיר אותו לבית, לאותו מקום שלמרות שהוא מתגורר עם אשתו ועם הבנות הוא מצא לנכון לגדל גם סמים ולא בכמות מעטה אלא בכמות נכבדת.

לעניין אותה החלטה של שפירא שמעבר לזה שאין לי את הראיות והנסיבות, אבל ניתן לראות שהמצב הרפואי שם הוא מצב שונה, הוא מקבל באופן חוקי לעשות שימוש בסמים ועומד מאחורי זה מצב רפואי וזה מה שעמד לנגד עיני בית המשפט, דבר שלא קיים כאן. האבחנה ניתנת לעשות.

מעבר לזה, מדובר כאן באדם שמשוחרר פחות מחודש ימים באותם תנאים שנקבעו ובמסגרת אותם התנאים...

אציין שביהמ"ש קמא כן התחשב בכך שאיפשר פעמיים ביום להגיע לאותו משק, כן לבצע הליך של פיקוח. התסקיר אמור להיות מוגש תוך שבועיים ולכן יש מקום להמתין שהוא יוגש.

עו"ד אודיז:

מתגבשת תיכף עוד בעיה במקום שהוא נמצא בה. רק עכשיו זה הומצא אלי. שם האישה, אשת המפקח שם עומדת ללדת וזה יכול לשנות את המשך ההיתכנות של החלופה.

<#2#>

החלטה

העורר, יליד 1965 ותושב המושב צופר שבערבה, עומד לדין בבית משפט השלום בבאר שבע.

בכתב האישום נטען כי נתפס ביום 3.4.13 כשהוא מגדל בחממה שלו במושב 31 שתילי סם מסוג קנביס וכמו כן החזיק סם קנביס במשקל של 16.4 גרם שלא לצריכה עצמית.

במקביל להגשת כתב האישום (ביום 4.4.13) ביקשה המדינה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים. בהחלטה מיום 4.4.13 החליט בית משפט השלום, כב' השופט ד. בן טולילה, על עריכת תסקיר מעצר, על המשך הדיון ביום 2.5.13 וקבע כי בינתיים ישוחרר העורר למעצר בית מלא בבית חברים בישוב סמוך (צוקים), בפיקוח הערבים שנקבעו בהחלטה, וכי הוא רשאי יהיה לצאת מדי יום בליווי אחד המפקחים למשק שלו בצופר בין השעות 06:00 עד 07:00 ובין השעות 14:00 עד 15:00 וזאת לצורך מתן הוראות לעובדים לשמירה על הגידולים במשק.

בפני ערר שהגיש העורר על תנאי השחרור.

ב"כ העורר מציין כי תקופת השבועיים הקרובים היא עונת השנה הבוערת ביותר בחממות של העורר בצופר, העורר הינו החקלאי היחידי באזור הערבה העוסק בגידול זן מיוחד של מלפפונים ואם בשבועיים הקרובים לא יהיה נוכח בשטח החממות במשק שלו עשוי עמל השנה כולה לרדת לטימיון.

ב"כ העורר מציין מפורשות כי מרשו אינו מתנער מאחריות מהמיוחס לו בכתב האישום וכי בדעתו לנסות ולסיים ההליכים כולם, ככל הניתן, כבר ב- 2.5.13 המועד שנקבע בהמשך הדיון בבקשת המעצר (לאחר קבלת התסקיר) וכן לדיון ראשון בתיק העיקרי.

לאחר בחינת הדברים, נוכח העובדה שהעורר מצוי בתנאים המגבילים שנקבעו מאז 3.4.13 ולאור הסיכוי הסביר, נוכח דברי בא-כוחו של העורר, כי ביום 2.5.13 אפשר ועיקר ההליכים בתיק העיקרי יסתיים – מוצא אני כי בנסיבות אלה ועל מנת למנוע חורבן יבולים חקלאיים, ניתן בשלב זה להוסיף ולהקל הקלת מה בתנאי השחרור בערובה, עד לדיון ההמשך בבית משפט השלום ביום 2.5.13.

אשר על כן, אני מורה כי בשלב זה ימשיכו לעמוד תנאי השחרור כפי שנקבעו בבית משפט השלום בתוקפם, אולם, העורר רשאי יהיה לצאת את מקום מעצר הבית בצוקים, בליווי אחד המפקחים, לצורך הגעה ושהייה בשטחי החממות שלו בצופר, מדי יום החל מהשעה 05:30 ועד לשעה 16:00.

בתום הדיון היום מסר הסנגור כי העורר זקוק לבדיקה רפואית, במרפאת הישוב צופר בימים הקרובים, על כן, אני מורה כי במסגרת השעות הנ"ל בהם הרחבתי את היתר שהייתו בצופר, יוכל העורר לגשת גם למרפאה שבמקום לקבלת טיפול רפואי.

הנושא ישוב וייבחן על ידי בית משפט השלום בדיון שיתקיים ביום 2.5.13 לאחר קבלת תסקיר המעצר.

למעלה מן הצורך אוסיף כי טוב יעשו הצדדים אם ישכילו להגיע לפתרון של הסדר מוסכם בתיק העיקרי כבר בתיק הקבוע ביום 2.5.13.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ד' אייר תשע"ג, 14/04/2013 במעמד הנוכחים.

יוסף אלון, נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/04/2013 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש חוות דעת יוסף אלון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - משיב ניר טחן (עציר) אבי אודיז
משיב 1 - מבקש מדינת ישראל ניסים כחלון