טוען...

החלטה מתאריך 02/06/13 שניתנה ע"י וויליאם חאמד

וויליאם חאמד02/06/2013

27419-04-13

בפני כב' השופט וויליאם חאמד

המבקשת:

מדינת ישראל

נגד

המשיב:

מוחמד חוסין

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת – עו"ד גל ירדן

המשיב – הובא

הסנגור – עו"ד דוד פאל – ס.ציבורי

פרוטוקול

ב"כ המבקשת:

חוזר על הבקשה, מציג לביהמ"ש את תיק החקירה ומפנה לעדותה של המתלוננת ושל המשיבה.

ב"כ המשיב:

אני מבקש לטעון היום לבקשה לגופה. חברי נתן לי לעיין בתיק החקירה. מדובר על מקרה יוצא דופן, הוגש כתב אישום וביהמ"ש מצא לנכון לשחררו למעצר בית כשברקע עבירות אלימות במשפחה. מדובר בזוג טרי שהתחתן לא מזמן וביהמ"ש הרחיק את הנאשם מהמתלוננת על מנת להגן עליה לאור האישומים הרובצים מעל ראשו של הנאשם. על אף האמור המתלוננת התייצבה לכל הדיונים הן בהליך המעצר מלכתחילה, מביעה רצון להיות ליד בעלה אפילו חיפשה אחריו וכל מקום שהוא היה נגשה אליו מה שיכול ללמד על רף מסוכנותו אם בכלל של המשיב. אם לא די בכך, החוקר מתחנת משגב אשר עצר את המשיב בעקבות ההפרה שוחח עמי ביום חמישי או שישי ואפילו הוא היה נדהם מהמצב ואפילו התוודה בפניי שגילה שאותה מתלוננת ניסתה לשים קץ לחייה לאור המצב ולאור ההתנגדות של המערכת שהיא תראה את בעלה. היום היא נמצאת כאן בבית המשפט יחד עם אמה, אביו של המשיב נמצא באולם ביהמ"ש, אנו מציעים שהוא יחזור לביתו, אגב לציין שביתו של הנאשם והמתחלוננת צמוד להוריו של הנאשם, האב יכול להשגיח עליו אבל ללא כל ספק יש כאן מצב שבעל ואשה רוצים להיות ביחד. אמצעי הרחקה כאן לא נדרש כי המתלוננת עצמה מביעה את רצונה, לא מפחדת ואפילו מתקשה עד כדי שניסתה לשים קץ לחייה שלא להיות בקרבת בעלה. הזוג הזה באיזה שהוא שלב יצטרך לחיות ביחד, אני צופה להידברות בתיק הזה עם המאשימה להגיע לפתרון, מקווה אני שהמאשימה תגלה גמישות לאור הנסיבות המיוחדות אבל בינתיים אי אפשר להשאיר את המשיב שעבר ניתוח לפני שבועיים, ובעקבות הנתוח הזה הוא חזר לביתו לאור מצבו הרפואי. אנו מבקשים לאפשר לו לחזור לביתו. אי אפשר לנקוט באמצעי הרחקה שמטרתו הוא להגן על המתלוננת כאשר היא בעצמה מביעה רצון עז להיות עם בעלה.

ב"כ המבקשת:

ראשית לא ראיתי חלופה שביהמ"ש יוכל לאמץ אותה, אני סבור שבנסיבות שנוצרו יש צורך אמיתי להשתמש בידו הארוכה והמקצועית של ביהמ"ש ע"י הגשת תסקיר שיבחן את היחסים בין הצדדים וחלופה אם יש כזו.

ב"כ המשיב:

חלופה נמצאת אצל הוריו של המשיב. נבקש מביהמ"ש להורות על תסקיר מעצר כשהוא נמצא בחלופת מעצר אצל הוריו ולהמליץ למתלוננת לא להיות בבית. הוא לא ישאר שבועיים במעצר עד שיהיה תסקיר.

המשיב:

לשאלת בית המשפט מדוע היד שלי חבושה, אני אומר שעברתי ניתוח בבית חולים פוריה ביום 16.5.13, כי אשתי סגרה בטעות את דלת האוטו על היד שלי. נקרע לי הגיד בכף היד, הייתי מאושפז 5 ימים, היום צריך להוריד את החבישה, ואחר כך צריך לקחת טיפולים. הבית שלי צמוד לבית של ההורים שלי.

ב"כ המשיב:

התיק העיקרי קבוע ליום 3.7.13.

<#3#>

החלטה

המשיב עומד לדין בגין עבירות של תקיפה שגורמת חבלה לבת זוג, תקיפה סתם של בת זוג, איומים והפרעה לשוטר.

המשיב שוחרר בתנאים מגבילים של מעצר בית מלא בבית סבו ביום 18.4.13.

בפניי בקשה לעיון חוזר לעצור אותו עד תום ההליכים לאחר שהמשיב נמצא מפר את התנאים לאחר ששב לביתו בדיר חנא, שם מתגוררת גם המתלוננת, ביום 13.5.13 ועד ליום מעצרו.

עיינתי בתיק החקירה ומצאתי כי קיימות ראיות לכאורה להוכחת הפרת התנאים כאמור.

עיינתי בגרסת המתלוננת באשר לנסיבות חזרתו של המשיב לביתו וכן המניע שעמד בבסיס מעשה זה, כפי שתואר גם בגרסת המשיב עצמו, היינו, איומיה של המתלוננת כי תפגע בעצמה אם המשיב לא יעשה כן. החוקר שגבה את עדות המתלוננת ציין כי הוא מבחין בחתכים בכף ידה של המתלוננת. כמו כן, לקחתי בחשבון את מצבו הרפואי של המשיב שלדבריו נפגע בידו ועקב כך הוא נותח ואושפז בבית חולים פוריה למספר ימים ואמור לקבל טיפולים בהמשך לאחר הורדת חבישה בידו. עוד לקחתי בחשבון כי לא נטען כי המשיב ביצע עבירה נוספת בצד הפרת התנאים המגבילים. מכלול הנסיבות הנ"ל הביא אותי למסקנה לא להעתר לבקשה לעצור את המשיב עד תום ההליכים, מאחר ומדובר בנסיבות מיוחדות כאמור, מחד, ולדחות את הבקשה של המשיב לשחררו היום בחלופה המוצעת, מאידך. באיזון ועד להחלטה סופית, מצאתי כי יש צורך בקבלת תסקיר מבחן לבחון את טיב היחסים בין בני הזוג היום ואפשרות חזרתו של המשיב לביתו, וזאת נוכח העובדה כי התיק העיקרי נקבע שלא לשמיעת הוכחות לתחילת חודש יולי, כך שיחלוף זמן ניכר עד למתן הכרעת הדין, ולכן אני מורה לשחרר את המשיב בתנאים הבאים:

1. נאסר על המשיב להיכנס לכפר דיר חנא עד החלטה אחרת.

2. נאסר על המשיב ליצור קשר ישיר או עקיף עם המתלוננת.

3. המשיב יפקיד ערובה כספית במזומן ע"ס 5,000 ₪.

4. הערבות העצמית עליה חתום המשיב במסגרת החלטה מיום 18.4.13, תעמוד על כנה להבטחת ההחלטה מהיום.

לא יפקיד המשיב את הערובה הכספית הנ"ל, יובא בפניי ביום 4.6.13 שעה 10.00.

נדחה לקבלת תסקיר מעצר ליום 16/06/13 שעה 09.00.

שירות המבחן יגיש תסקיר מעצר עד המועד הנ"ל ויתייחס לטיב היחסים בין בני הזוג ויבחן את בקשת המשיב לחזרתו לביתו בדיר חנא, ושירות המבחן יצור קשר עם המשיב באמצעות הסנגור בטלפון מספר: 04-9922287.

המזכירות והסנגור ימציאו החלטה זו לשירות המבחן בהקדם.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ד סיון תשע"ג, 02/06/2013 במעמד הנוכחים.

וויליאם חאמד, שופט

הוקלד על ידי רונית בן שושן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/06/2013 החלטה מתאריך 02/06/13 שניתנה ע"י וויליאם חאמד וויליאם חאמד צפייה
05/08/2013 החלטה מתאריך 05/08/13 שניתנה ע"י אברהים בולוס אברהים בולוס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אנטולי קריינס
משיב 1 מוחמד חוסין (עציר) דוד פאל