טוען...

החלטה מתאריך 25/03/14 שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי25/03/2014

28148-04-13

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

ראובן סמייה

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד יפעת פינצ'ובר

הנאשם וב"כ – עוה"ד ורד חן

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסכמה לפיה נעתור במשותף למאסר על תנאי, קנס ופיצוי כאשר הטיעון לעניין הקנס יהיה פתוח, לגבי הפיצוי קיימת הפקדה בתיק בסך 1,000 ₪ ומוסכם כי יועברו לידי המתלונן.

ב"כ הנאשם:

מאשרת את ההסכם.

<#2#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

הנאשם הודה בכתב אישום מתוקן במספר אירועים שהתרחשו לפני כשנה כלפי אותה מתלוננת. הנאשם בעל 3 הרשעות קודמות, זהו תיקו היחיד התלוי ועומד נגדו – מוגש ומסומן ע/1. הרשעתו האחרונה משנת 2008 כך שניתן לראות שהייתה התמתנות והפסקה בביצוע העבירות. לא אפרט את האמור בתסקיר אך עולה תמונה לא פשוטה. אני מפנה את ביהמ"ש לפסקה האחרונה בעמ' 3, שירות המבחן התרשם מהמתלוננת, מהנאשם, לדבריה איננה חשה מאוימת בפניו, בהחלט ניתק הקשר, הנאשם נטל אחריות, הודה. לא מדובר בתיק רגיל. הפיצוי בסך 1,000 ₪ הוא משמעותי, גם באופן כללי וגם באופן ספציפי בהתייחס לנסיבותיו לכן אנו סבורים שבפיצוי ובמאסר על תנאי והקנס יש להוות ענישה הולמת בנסיבות. נבקש לכבד את ההסדר. אומנם שירות המבחן המליץ על של"צ אך לא נראה שיש אפשרות לבצע ובמידה והיינו עומדים על כך זה היה מהווה מכשלה לנאשם ולכן בתיק זה אנו נמנעים מהטלת רכיב זה.

ב"כ הנאשם:

מודה לחברתי, מצטרפת לדבריה. כל האירועים סביב תקופה קצרה כאשר הייתה בעיה בפרשנות של הנאשם את התנהגותה של הנאשם. הנאשם מאז אותו אירוע עבר כברת דרך, הבין שטעה. לא בכדי כתב האישום תוקן לקולא. התסקיר מדבר בעד עצמו, לא ארחיב ואפנה לפסקאות האחרונות בתסקיר מהם עולה כי הנאשם מעוניין לנהל אורח חיים מצומצם, שקט, הוא מזדעזע מאותם אירועים. המסוכנות שלשמה הוא נשלח לתסקיר עולה כי מדובר במסוכנות נמוכה. לעניין הקנס אבקש שלא להשית קנס אלא להסתפק בהתחייבות לאור העובדה שמדובר בנאשם שאינו עובד ואינו מסוגל לעבוד, הוא מקבל הבטחת הכנסה ולכן אני סבורה שבמקרה זה ניתן להסתפק ב-1000 ₪ שהופקדו. עבורו זהו סכום מאוד משמעותי. אבקש לכבד את ההסדר.

הנאשם:

אני מצטער.

<#3#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב אישום מתוקן ובעבירות הכוללות 7 פרטים של פגיעה בפרטיות ו-2 פריטים של איומים, אשר בוצעו כלפי המתלוננת שמתגוררת בשכנות לנאשם, והכל במהלך שנת 2013.

במסגרת ההסדר נשלח הנאשם לקבלת תסקיר מטעם שירות המבחן על מנת לעמוד על מידת המסוכנות הנשקפת ממעשיו. בעניינו של הנאשם התקבל תסקיר מקיף, אשר אין מקום לפרט את האמור בו מפאת צנעת הפרט ודי בכך שאציין כי הוא מתאר נסיבות אישיות, חריגות ביותר. לענייננו חשוב לציין כי בעקבות מעצרו בתיק זה חדל הנאשם מליצור כל קשר עם המתלוננת וכיום היא אינה חשה עוד כל תחושת איום מפניו. שירות המבחן מתרשם כי הנאשם הזדעזע מההליך המשפטי, מעוניין כיום לנהל אורח חיים שקט ואינו מבטא יחס נקמני כלפי המתלוננת. הרושם הוא כי מידת הסיכון שהוא עלול להוות כלפיה כיום הינו נמוך.

כאן המקום לציין כי עברו של הנאשם אינו מכביד ומאז התבגר נרשמו לחובתו שתי הרשעות בלבד בעבירות סמים, וגם הם לא מהתקופה האחרונה. על רקע זה ההסדר שגובש בין הצדדים שבמרכזו מאסר צופה פני עתיד, פיצוי וקנס הינו סביר וראוי לכבדו. בגובה הקנס אתחשב בין היתר בנסיבותיו האישיות של הנאשם וביכולותיו.

לאור כל האמור לעיל אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

1. 5 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מהיום לא יעבור הנאשם אחת העבירות בהן הורשע בהליך זה.

2. הנאשם יפצה את המתלוננת, עדת תביעה מס' 7 לכתב האישום, בסכום של 1,000 ₪. לבקשת הנאשם תשמש הפקדה בסך 1,000 ₪ שהפקיד במסגרת בש"ע 28148-04-13 לתשלום הפיצוי. המזכירות תעביר הכספים בהתאם.

3. קנס בסך 600 ₪ או 10 ימי מאסר תמורתם. הקנס ישולם ב-3 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, החל מיום 1.5.14.

המזכירות תסרוק את המסמך ע/1.

זכות ערעור בתוך 45 ימים.

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ג אדר ב תשע"ד, 25/03/2014 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/03/2014 החלטה מתאריך 25/03/14 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל מאיה בוצר
משיב 1 ראובן סמייה ורד חן