טוען...

פסק דין מתאריך 20/11/13 שניתנה ע"י איילת הרץ

איילת טופז-אחיעזר20/11/2013

בפני

כב' הרשמת בכירה איילת הרץ

תובעים

1.שני טבת

3.נטלי שרעבי סעדיה

2.חיים שרעבי סעדיה

נגד

נתבעות

1.מזלית סתיו

2.הראל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

1. עניינה של התביעה שלפני בתאונת דרכים שהתרחשה ביום 13.12.12 בפתח תקווה.

2. לטענת התובע נסע ישר ברחוב גיסין. לפתע, הנתבעת 1 השתלבה בנתיב נסיעתו ללא מתן זכות קדימה לרכב התובע ופגעה בדלת ימנית קדמית של רכבו.

3. הנתבעת 1 טענה כי השתלבה מרחוב שנקר לרחוב יגיע כפיים. רכב התובעים שהגיע מרחוב יגיע כפיים, ביקש להיכנס לסמטה המקבילה לרחוב הסדנא, סטה לעבר רכב התובעת והתנגש בה.

4. התובע חזר בפני על גרסתו לפיה עמד ברמזור אדום בנתיב הימני וכאשר זה התחלף לירוק החל בנסיעה שמאלה בכביש. הנתבעת 1 הגיעה מרחוב שנקר לא צייתה לתמרור תן זכות קדימה ופגעה ברכבו. התובע הודה בחקירתו שהבחין לראשונה בנתבעת 1 רק ברגע התאונה ולא קודם לכן. בנוסף, בתמונה סימן את מקום התאונה כסמוך לסמטה הפונה ימינה. התובע הכחיש שביקש לפנות ימינה.

5. הנתבעת 1 גם היא חזרה על גרסתה וציינה כי אכן הגיעה מהרחוב ונתנה זכות קדימה לרכבים בכביש. אך, התובע נסע בנתיב השמאלי ולפתע סטה ימינה על מנת לפנות ימינה לסמטה. לאחר התאונה, אף הודה התובע באוזניה כי התכוון לאסוף אדם ממקום זה. הנתבעת 1 טענה כי מיד כשהבחינה שהתובע סוטה מנתיבו עצרה את רכבה וכתוצאה נגרם שפשוף קל בחזית מכוניתה. נציג הנתבעת 2 טען כי הנזקים הנטענים לא נגרמו כתוצאה מהתאונה דנן שכן אינם תואמים את הנזק שנגרם למכוניתה של הנתבעת 1 ולהפרשי הגבהים בין הרכבים.

6. לאחר ששקלתי את עדויות הצדדים ולאחר שעיינתי בתמונות הנזקים, אני קובעת שאין להטיל אחריות לתאונה על הנתבעת 1.

בראש ובראשונה, התרשמתי לחיוב מעדותה הרהוטה, הבהירה והעקבית של הנתבעת 1 והיא מהימנה עלי.

שנית, הנטל מוטל על התובע ובמצב דנן של גרסה מול גרסה, אין בידי לקבוע כי התובע הטה את כף המאזניים לטובתו ומשלא עמד בנטל, דין התביעה להידחות.

יתרה מכך. אין חולק באשר למיקום התאונה שכן שני הצדדים העידו שהתאונה ארעה בסמוך לכניסה לסמטה זו. במידה וגרסת התובע היתה נכונה הרי שהתאונה היתה מתרחשת במרכז הצומת בהמשך ולא בכניסה לסמטה הפונה ימינה, מיקום התאונה תואם אפוא את גרסת הנתבעת 1 לאופן קרות התאונה.

במידה ונאמץ את גרסת הנתבעת 1 לאופן קרות התאונה הרי שלא היה באפשרותה לצפות כי התובע יסטה מהמסלול השמאלי למסלול הימני ויבקש לפנות ימינה לסמטה המצויה בתחילת הצומת.

7. בנסיבות אלה, אני קובעת שיש לדחות את התביעה.

8. סוף דבר: התביעה נדחית.

בהתחשב בנסיבות העניין, אין צו להוצאות וכל צד יישא בהוצאותיו.

בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום.

ניתן היום, י"ז כסלו תשע"ד, 20 נובמבר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/11/2013 פסק דין מתאריך 20/11/13 שניתנה ע"י איילת הרץ איילת טופז-אחיעזר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 שני טבת
תובע 2 חיים שרעבי סעדיה
תובע 3 נטלי שרעבי סעדיה
נתבע 1 מזלית סתיו
נתבע 2 הראל חברה לביטוח בע"מ