טוען...

החלטה מתאריך 18/04/13 שניתנה ע"י מרדכי נדל

מרדכי נדל18/04/2013

בפני כב' השופט מרדכי נדל

המבקשת

מ.י.צפת

נגד

החשודים

1. יונה יניב יהודה

2. שמואל מלול

#1#>

נוכחים:

נציג המשטרה: רס"ב סאלח סאלחה

החשוד 1: בעצמו ועל ידי ב"כ עו"ד שפיגל דוד

החשוד 2: בעצמו וע"י ב"כ עו"ד פוקרא פתחי מטעם הסנגוריה הציבורית

פרוטוקול

נציג המשטרה לאחר שהוזהר כדין והתחייב לומר את האמת : חוזר על הבקשה ומציג תיק חקירה. מצרף דו"ח סודי המצביע על מסוכנותו של החשוד. מצורף גם דוח השלמות מהפרקליטות לאחר שהתיק הועבר אליהם, נעצרו חשודים נוספים ששנים מהם קטינים שיובאו בהמשך לצורך הארכת מעצרם.

חקירה נגדית ביחס לחשוד 1 (עו"ד שפיגל)

מדובר בה רבה מעורבים, אני לא יכול לומר אם המתלונן בתיק הגיע מעכברה יחד עם חבורה במספר כלי רכב לצפת למקום מגורי החשודים והאחרים בשעות הערב המאוחרות. אחד הפגעים הוא תושב עכברה ויש תושב נוסף של צפת. בחומר החקירה מפורט למה באו החשודים. עכברה זו שכונה בעיר צפת וידוע לכולם שכם החברה מעכברה ומצפת הם מעורבבים. לשאלתך אם הגיעה חבורה לצפת על רקע רומנטי כאשר אחד מהם נדרש להפסיק קשריו עם בחורה תושבת המקום אני אומר שמדובר בחקירה עם הרה מעורבים, מדברים שהיה אירוע מאד קשה, אדם נפגע והגיע לבית חולים, באירוע הזה היה מזל. אתה אומר על פי חומר החקירה מסתבר שאותה חבורה שבאה מעכברה כדי לגמור חשבון על רקע כבוד, רומנטי באה עם כלי משחית, אני מפנה לחומר החקירה לעניין הזה, כל טענה תיבדק. לשאלתך אם נערך אתמול עימות בינו לבין המתלונן אני משיב, שכן. לשאלתך אם המתלונן הוכה באמצעות בקבוק מאחורי ראשו אני משיב שאני לא מאשר, אתה מפנה אותי ל- מ\2, אני מבין שאתה לא יודע מה היה בעימות, אני יכול להפנות את ביהמ"ש. מדובר באירוע קשה שהותקף והחשוד הזה הוא אחד העיקריים בתיק . לגבי ראיה ישירה שקושרת את חשוד לחדש שאני מייחס לו אני אומר שבתיק הזה, ישנה ראיה. אני לא חושף חומר החקירה. ה קטין הוכה בכלי תקיפה וזה נמצא בפני ביהמ"ש. היו שם כלי תקיפה, לא הצלחנו לתפוס את כלי התקיפה, אני יכול להפנות לדוח הקודם שהיה מונח בפני כבוד השופטת. הארוע היה ב - 12 לחודש, המתלונן מסר תלונה יומיים לאחר האירוע ומה – 14, מרגע שהתקבלה מעורבות החשודים האלה במעשה התחלנו לתפוס אנשים. פעולות החקירה שביקשנו בבית המשפט בנצרת, לעניין זה שקשורות ישירות לחשוד הזה ולא לכלל מעורבים לשאלתך אם נותר משהו לביצוע לאחר העימות הזה אני משיב שכן, החשוד הזה הוא אחד הדומיננטיים ואם לא העיקרי. צריך לבצע פעולות שקשורות גם לחשוד הזה, ישירות לו ולאחרים. ידוע לנו על זכותם של ארבעה אנשים נוספים, נעצרו שלושה. לגבי זהותם של האחרים, חלקם יש לנו. יש לבצע חקירת אנשים ועדים לפחות שבעה שמונה אנשים. יש לנו עוד שמונה מעורבים ועדים.

חקירה נגדית ( חשוד 2) עו"ד פתחי:

לחשוד 2 בשלב זה, מיוחסות כל העבירות. יש הסבר לכך, הוא נחקר על חבלה במזיד לרכב, עבירת תקיפה על ידי שניים ויותר אנו מייחסים לכל המעורבים את עבירות האלה. עבירה של תקיפת קטין, עביר הגורמת חבלה של ממש, עבירות האלימות, כל העבירות מיוחסות לחשוד זה. זה מספר עבירות שבוצעו בו זמנית לגבי אותו קטין וגם לגבי האירוע עצמו. מדובר באירוע של ה הרבה מעורבים. מדוח פעולות החקירה שכבר הוגשו לביהמ"ש המחוזי בנצרת בוצעו כ – 10 פעולות, אנו מקצים הרבה כוחות לאירוע הזה ולצערי לא הספקנו בגלל קוצר זמן. הוגש היום דו"ח לפרקליטות מחוז צפון שמלווים את התיק. יש לנו 9 פעולות חקירה. עד כה נעצרו חמישה חשודים, כולל שנים אלה. ברגע שאנו בודקים מעורבות מגיעים למסקנה ואז לפי שיקולי חקירה מחליטים ל מעצר לפי הצורך. בשלב זה יש מקום לחקור אנשים ואז יוחלט בהתאם. בשלב זה חלקם של השניים שנחקרו ושוחררו, לא היה כמו של חשודים האלה שנעצרו. לשאלתך מי מבין החשודים פצע את הקטין אני אומר שהאירוע מאד קשה וטרם הסתיימה החקירה, אני לא יכול לנקוט בעמתה בשלב זה. יש חומר חקירה, בין היתר יש מידע מודיעיני. יש חומר יותר חזק, יש ראיות בתיק הזה. טרם הושלמה , המתלונן קושר את החשוד לאירוע.

 נציג המשטרה לסיכום : אבקש להיעתר לבקשה. שחרור החשודים בשלב זה של החקירה יכול לשבשה הן דרך תיאום גרסאות והן דרך השפעה על עדים. מבקש להעתר למלוא הימים.

 

עו"ד שפיגל: אפשר על פניו לאחר בירור קצר לראות תמונה השונה ממה שניסו להציג לבית המשפט באותה בקשה לקונית. מסתבר שאנשים לקחו יוזמה הצטיידו בכלי משחית , באו מספר רב, עם מספר כלי רכב ע "מ לסגור חשבון. שמענו גם שבמין אותה חבורה גדולה אין ולא עצור אחד לומר מבחינת רצחת וגם ירשת. באו לחסל חשבונות, לבצע פרוגרום ודווקא אלה שהותקפו מבקשים מביהמ"ש היום להאריך את מעצרם בעבירות או בחשד לעבירות שהם פר יוזמה של אותה חבורה, הדבר כשלעצמו מקומם. לגבי חומר החקירה, אני מבקש מביהמ"ש לאור העובדה שמדובר בהארכת מעצר שנייה ומהחומר שהיה מונח בזמנו, בתחילת הפרשה, עם מסירת התלונה של אותו מתלונן ולתוספת שלאחר העימות מסתבר שלא רק שלא התווסף מאום אלא כורסם אותו חומר שעל בסיסו הוארך מעצרו של החשוד בהארכה ראשונה. אם כך הם פני הדברים ועל רקע אותו מכלול של התרחשות הארוע והגורמים להתרחשות הארוע אני עותר בפני כבוד ביהמ"ש לשקול כבר היום אפשרות של שחרור בתנאים כפי שבימה"ש ימצא ראוי וצודק, בכל תנאי, עד לסיום החקירה ע"מ לאזן את מה שהיה צריך איזון ולא נעשה עד עתה.

עו"ד פוקרא: אני מצטרף לדברי חבריו. הרקע לארוע הוסבר היטב על ידי חברי, הדברים לא משתקפים בבקשת המעצר. המדובר בארוע שונה בתכליתו מאשר המתואר בבקשה, דהיינו שהקטין והאחרים הגיעו לצפת לפגוע באנשים שם. לחשוד היה וויכוח עם אחר ולא נטל חלק בשום ארוע אלים כמתואר בבקשת המעצר. גם בדיון הקודם קיבלנו תשובות דומות ואין התקדמות של ממש לגבי החשוד . החשוד מסר גרסה מפורטת שטרם נבדקה עד תום, בעימות בין החשוד למתלונן , המתלונן מסר שהחשוד כאן לא תקף אותו וזה מחליש את החשד הראשוני שהיה. אין ספק שכל אלה מצדיקים שקילת חלופת מעצר בשלב זה וכך אני מבקש.

<#3#>

החלטה

מונחת בפני בקשה שנייה להארכת מעצרם של החשודים למשך 5 ימים לצורך ביצוע הפעולות אשר פורטו בדו"ח הסודי שהוגש בפני וסומן במ\3.

 

מדובר בחשד לתקיפה וחבלה של ממש על ידי שניים ויותר ופציעה כשהעבריין מזוין ותקיפת קטין וגרימת חבלה של ממש וחבלה במזיד לרכב.

כל אלה ביום שישי 12.4.13 בשעות הערב המאוחרות בצפת בכיכר רמז דוד, עת החשודים, לגרסת המשטרה תקפו קטין תושב עכברה וגרמו לו לפציעה בראשו וחבלות בגפו והוא נזקק לטיפול רפואי בבית החולים בצפת והם גם גרמו לו לנזק ברכבו.

ביום 15.4.13 התקיים דיון בעניינם של החשודים כאשר, ביהמ"ש בין השאר ציין כי מדובר באירוע רב משתתפים וקיים חשש כבד, כי שחרורו של החשוד ( בהתייחס לחשוד 2), בשלב זה לחלופה כלשהי יכול לגרום לשיבוש מהלכי חקירה.

עיון בתיק החקירה מעלה כי המשטרה לא שקטה על שמריה ופעלה באופן ראוי וביצעה חלק ניכר מהפעולות שפורטו בדוחות הסודיים הראשוניים.

עיון בבמ\3 מעלה כי ישנן פעולות נדרשות לביצוע אשר שחרורם של החשודים בשלב זה יכול לגרום לשיבושן, כמו גם, לסיכון בטחון אדם. יחד עם זאת, דווקא ההתפתחות החקירתית שנעשתה מעלה כי יש להפריד בין השניים באשר לימים המבוקשים וכיוון שכך אני מאריך את מעצרו של החשוד מס' 1 עד ליום 22.4.13 בשעה 13.00 והחשוד 2, עד ליום 21.3.13 בשעה 13.00 .

אם תסתיים החקירה קודם למועד זה, יש סמכות לפי חוק המעצרים, לקצין משטרה, לשחרר את החשוד בתחנת המשטרה.

<#4#>

<#2#>

ניתנה והודעה היום ח' אייר תשע"ג, 18/04/2013 במעמד הנוכחים.

מרדכי נדל, שופט

הוקלד על ידי שושנה כהן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/04/2013 החלטה מתאריך 18/04/13 שניתנה ע"י מרדכי נדל מרדכי נדל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מ.י.צפת
חשוד 1 יונה יניב יהודה
חשוד 2 שמואל מלול