טוען...

פרוטוקול

רנה הירש10/09/2013

בפני כב' הרשמת הבכירה רנה הירש

התובעים

1.. יחיאל רוזנטל

2.. עדנה רוזנטל

נגד

הנתבעים

הראל חברה לביטוח בע"מ

<#2#>

נוכחים:

התובעים בעצמם

נציגת הנתבעת רונית בייניש

פרוטוקול

התובע:

אנו מבקשים להעמיד את התביעה על סך של 1,947 ₪ בצרוף הוצאות משפט.

הערת בית המשפט:

בשלב ראשון מתקיים דיון בלתי פורמלי שלא לפרוטוקול, במהלכו מבהיר בית המשפט לצדדים סיכונים וסיכויים ומציע הצעה לסיום התיק בפשרה. מובהר כי סירוב לשקול הצעה או לקבל פשרה לא תיחשב לרעת המסרב. במקרה ולא תהיה הסכמה, תינתן הכרעה על פי הדין.

התובע לאחר שהוזהר:

אני מסכים שלא עברנו את סכום ההשתתפות העצמית אבל לדעתי מגיע לנו פיצוי גם במקרה זה מאחר ובנסיבות דומות בהן הוגשה תביעה להחזר הוצאות רכישת תרופות שמחוץ לסל קבלתי החזר חלקי ומבלי הפחתה מלאה של ההשתתפות העצמית בסך 175 ₪.

אני מגיש לבית המשפט את המסמכים. מוגש ומסומן ת/1. אמנם במכתב של הנתבעת היא מציינת כי יש ניכוי של השתתפות עצמית אבל בפועל היא שלמה לי ללא ניכוי.

אני מפנה לסעיף 2.6.2 לפוליסה שם יש התחייבות של הביטוח לשיפוי ההשתתפות העצמית ששולמה באמצעות השב"ן.

נציגת הנתבעת:

מדובר בתביעתה של הנתבעת 2 בלבד ולכן אני חושבת שאין קשר בין תביעה זו לבין תביעות התובע 1 בעניינים אחרים. עברתי על התיק אתמול בערב, כן נוכה השתתפות עצמית ומדובר על תביעה משנת 2007 ואינו יכול להציג קבלה וחצי מתוך מכלול קבלות שמתייחסות לתקופה של שנים. בהתייחס לסעיף 2.5 שרשום במפורש בכותרת תנאים מצטברים לכל הפרק. לכן לא ניתן לבודד את התנאי הזה. אין צורך לחזור בכל סעיף על הגדרת הסף הראשוני ועל הגדרת ההשתתפות העצמית. כבר במכתב הדחיה הראשון רשמנו למבוטח כי לא בצענו את מלוא הבדיקה מאחר והיא לא עוברת את תנאי הסף וכדי לא לגרום לה לטרחה מיותרת. אם היתה עוברת את תנאי הסף היה צריך לבדוק בתולדות המחלה את המשכיות וכו'.

התובעים:

לאחר ששמענו את המלצת בית המשפט אנו מסכימים לדחיית התביעה ללא צו להוצאות.

נציגת הנתבעת:

אני הגעתי במיוחד מחיפה לאחר שעמדתנו הוסברה לתובעים בתכתובת קודמת עוד לפני הגשת כתב התביעה. אני מסכימה לדחיית התביעה אך סבורה שיש לפסוק לטובתנו הוצאות משפט. כשבית המשפט מבקש ממני לוותר על ההוצאות ולאחר שקבלתי הסבר על משמעות דחיית התביעה, קרי, שבכך התובעים מוותרים על האפשרות להגיש בקשת רושת ערעור, אני מסכימה לוותר על ההוצאות.

<#3#>

פסק דין

בהתאם להסכמת הצדדים התביעה נדחית ללא צו להוצאות.

<#4#>

ניתן והודע היום ה' תשרי תשע"ד, 09/09/2013 במעמד הנוכחים.

רנה הירש, רשמת בכירה

הוקלד על ידי ענת אברהמי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/09/2013 פרוטוקול רנה הירש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 יחיאל רוזנטל
תובע 2 עדנה רוזנטל
נתבע 1 הראל חברה לביטוח בע"מ