טוען...

החלטה על בקשה של תובע 1 פטור מאגרה / עירבון / ערובה / השבת אגרה (בהסכמה) 02/07/13

סיגל אלבו02/07/2013

מספר בקשה:1

בפני

כב' הרשמת הבכירה סיגל אלבו

מבקשת

חנה תמיר

נגד

משיבה

משטרת ישראל-תחנת שלם

החלטה

בפני בקשה לפטור מתשלום אגרה.

המבקשת הגישה כנגד המשיבה תביעה לתשלום פיצויים בגין נזקים שנגרמו לה לטענתה בשל תיקים שנפתחו נגדה על ידי המשיבה שלא כדין, תוך פגיעה בפרטיותה ובזכויותיה הבסיסיות. כך, נטען בכתב התביעה, כי המשיבה פתחה נגדה תיקים שנסגרו והפיצה את תמונותיה שצולמו בחדרי חקירות לגורמים שונים, תוף פגיעה בפרטיותה. כן טוענת המבקשת כי במהלך חקירתה על ידי המשיבה הושפלה שלא לצורך. התובעת העמידה את סכום הפיצוי הנתבע על סך של 500,000 ₪.

בד בבד הגישה המבקשת בקשה לפטור אותה מתשלום האגרה. מהתצהיר והמסמכים התומכים בבקשה עולה כי המבקשת עובדת כמורה ומשתכרת סך של 3,800 ₪ בממוצע, כי אין בבעלות המבקשת דירה או רכב וכי חובותיה לנושים מסתכמים בסך של 10,000 ₪.

המשיבה מתנגדת לבקשה וטוענת כי ההליך אינו מגלה עילה. לטענתה, מדובר בכתב תביעה העמוס בטענות מעורפלות ולא ממוקדות. המבקשת לא פירטה דבר בגין אירוע מסוים, אלא טענה להתנכלות באופן כללי. מכאן שסיכויי התביעה הינם קלושים, שכן התיאור העובדתי בכתב התביעה נראה על פניו בלתי הגיוני וסביר. לחילופין טוענת המשיבה כי סכום התביעה הינו מוגזם.

כידוע, על המבקש פטור מתשלום אגרה להוכיח קיומם של שני תנאים מצטברים: האחד, העדר יכולת כלכלית לשלם את האגרה והשני, היות ההליך מגלה עילה.

עיון בבקשה ובמסמכים שצורפו אליה מלמד כי המבקשת הוכיחה דלות כלכלית באופן המהווה יסוד מספיק למתן פטור מתשלום אגרה. כך, הכנסותיה של המבקשת אינן גבוהות ולמבקשת אין נכסים בבעלותה. לפיכך, הגעתי למסקנה כי מצבה הכלכלי של המבקשת מצדיק פטור מתשלום אגרה.

אשר לקיומה של עילת תביעה, הרי שלאחר שעיינתי בכתב התביעה הגעתי למסקנה, כי לא ניתן לקבוע בשלב זה כי ההליך אינו מגלה עילה. המבקשת טוענת בכתב תביעתה כי המשיבה נהגה שלא כדין משפתחה נגדה תיקים על יסוד תיקים קודמים שנסגרו, משהשפילה אותו במהלך החקירות ומשהעבירה תמונות שצולמו בחדרי החקירות לצדדים שלישיים. טענות המבקשת, ככל שתוכחנה בסופו של יום, מקימות לה עילת תביעה כנגד המשיבה.

יחד עם זאת, המבקשת לא פירטה בתביעתה את סכום הנזק הנתבע ונקבה באופן שרירותי בסכום של 500,000 ₪ ללא פירוט נזקיה. לאור העובדה, כי על המבקשת לבסס גם את סכום הנזק הנתבע, הגעתי למסקנה, כי אין מקום ליתן למבקשת פטור מלא מתשלום האגרה, כי אם פטור מתשלום מחצית סכום האגרה בלבד. המבקשת תשלם את מחצית סכום האגרה, בתוך 15 יום, שם לא כן יירשם ההליך למחיקה.

ניתנה היום, כ"ד תמוז תשע"ג, 02 יולי 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/07/2013 החלטה על בקשה של תובע 1 פטור מאגרה / עירבון / ערובה / השבת אגרה (בהסכמה) 02/07/13 סיגל אלבו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 3 חנה תמיר
נתבע 1 משטרת ישראל-תחנת שלם כוכבית נצח
משיב 2 היועץ המשפטי לממשלה כוכבית נצח