טוען...

החלטה מתאריך 12/05/13 שניתנה ע"י אבישי קאופמן

אבישי קאופמן12/05/2013

בפני

השופט אבישי קאופמן

מבקשים

תמים מריסאת

נגד

משיבים

מדינת ישראל

החלטה

בפני בקשות לביטול החלטת קצין משטרה בדבר פסילת רשיון ואיסור שימוש רכב. ההחלטות ניתנה ביום 4.5.13, לאחר שלמבקש נרשם דוח המייחס לו נהיגה בשכרות, וזאת מכוח סירוב לבדיקת שכרות.

המבקש עותר לביטול ההחלטות מאחר ולטענתו "לא הייתי שיכור, ועמדתי בכל המבחנים ע"י השוטרים והם העליבו אותי ותקפו אותי ללא סיבה מוצדקת".

באשר לרשיון הנהיגה, קובע הדין כי בעת דיון בבקשה מעין זו, על בית המשפט לבחון שתי שאלות: האחת, האם קיים חומר ראיות לכאורה המבסס את אשמת המבקש בעבירה המיוחסת לו, וזאת להבדיל מהוכחת האשמה מעבר לכל ספק סביר; השניה, המשך נהיגתו של המבקש מסכנת את שלום הציבור ושאלה זו נבחנת הן בהתחשב בעברו התעבורתי של המבקש והן בנסיבות האירוע הספציפי.

עיינתי בנסיבות המקרה, ובשלב זה של הדיון נראה כי קיימות ראיות לכאורה. המבקש אישר בפני השוטרים כי שתה בקבוק בירה אחד לטענתו, ולפי דוחות השוטרים החל לצעוק עליהם ולקלל. למבקש נערכה בדיקת נשיפה אשר נתנה תוצאה ראשונית של 405 מגלא"נ, אולם הנשיפה השנייה לא בוצעה עקב נפח נשיפה לא מספיק. עיון בפלטים מגלה כי הנהג נמנע מנשיפה כליל או נשף לזמן קצר, וזאת לאחר שלא התגלתה בעייה בנשיפה הראשונית שהניבה כאמור תוצאה המצביעה על שכרות.

המשיבה הציגה פלטים לפני ואחרי הבדיקות שנערכו למבקש, ואשר מעידים לכאורה על מכשיר תקין, כך שלכאורה קמה נגד המבקש חזקה כי הכשיל את הבדיקה.

מעבר לתוצאות בדיקת הנשיפה ציינו השוטרים כי מהמבקש עלה ריח אלכוהול חזק, התנהגותו העידה על השפעת אלכוהול, כמו גם בדיקת הנשיפון שנערכה לו.

גרסתו של המבקש בפניי כי שיתף פעולה עם השוטרים עד אשר הותקף על ידם, הינה גרסה לאקונית וחסרה. יש לצפות ממי שמעלה טענה מסוג זה כי יפרטה באופן מלא ולא יסתפק באמירותצ כלליות.

מעבר לכך, המבקש לא העלה טענה כלשהי בפני הקצין שערך לו שימוע, ואמר "תעשו מה שאתם רוצים, שתיתי רק בקבוק אחד".

בנסיבות אלה, מסקנתי היא כאמור כי קיימות כנגד המבקש ראיות לכאורה, ודי בכך לצורך שלב זה של הדיון.

לנוכח חומרת העבירה המיוחסת למבקש, סבורני כי קמה חזקה שהמשך נהיגתו יסכן את הציבור, והמבקש לא סתר חזקה זו. עברו אמנם אינו מכביד מאוד, אולם לחובתו כמות לא מבוטלת של 15 עבירות בוותק נהיגה של כ – 10 שנים, ובנסיבות אלה, לא מצאתי כי יש מקום להתערב בהחלטת הקצין.

באשר לרכב, הרי ככל שמדובר באדם שביצע בעצמו עבירה מסוכנת כגון זו המיוחסת למבקש, אינני סבור שיש סיבה להקל עימו, ובוודאי שלא מתקיימים התנאים הקבועים בחוק להתערבות בהחלטת הקצין.

אשר על כן, אני דוחה את שתי הבקשות.

ניתנה היום, ג' סיון תשע"ג, 12 מאי 2013.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/05/2013 החלטה מתאריך 12/05/13 שניתנה ע"י אבישי קאופמן אבישי קאופמן צפייה
12/05/2013 החלטה מתאריך 12/05/13 שניתנה ע"י אבישי קאופמן אבישי קאופמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 תמים מריסאת סלים אבו חרפה
משיב 1 מדינת ישראל שרונה מלס