טוען...

החלטה מתאריך 25/06/13 שניתנה ע"י נסר אבו טהה

נסר אבו טהה25/06/2013

בפני כב' השופט נסר אבו טהה

המבקשת

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד שירה חרל"פ

נגד

המשיבים

1. סלימאן אבודיה (עציר) - בעצמו

ע"י ב"כ עו"ד עידו פורת

2. יורי אברמוב (עציר) - בעצמו

ע"י ב"כ עו"ד חנה סופר ממשרד עו"ד מוטי יוסף

<#2#>

פרוטוקול

ב"כ המשיב 2:

אנחנו מסכימים לקיומן של ראיות לכאורה וכן לקיומה של עילת מעצר. בהעדר חלופה להציע היום, אנו מסכימים למעצרו של המשיב עד תום ההליכים, תוך שמירה על זכותנו לפנות בבקשה לעיון חוזר.

ב"כ המשיב 1:

אני מסכים לקיומן של ראיות לכאורה וכן לקיומה של עילת מעצר. יחד עם זאת, אבקש לשלוח את המשיב לקבלת תסקיר, שיבחן חלופת מעצר טיפולית. המשיב מבקש לשוחח עם קצינת המבחן ולהסביר לה דברים שקשורים לעניינים טיפוליים ונסיבות אחרות, אבקש לאפשר לו להתיר זאת, וזאת מבלי שהדבר יחייב מי מהצדדים.

ב"כ המבקשת:

נבקש את מעצרו של המשיב 1 עד תום ההליכים. המשיב סחר בסם קוקאין – "סם המוות", ממעשיו נלמד שהוא בכיר בשרשרת הסם, ומכאן מסוכנותו. מפנה לעברו הפלילי, לא חלפו שבועות מיום שחרורו ממאסרו בגין עבירות סמים, והוא שב ופונה לעסוק בסחר, שהפעם בכמויות גדולות יותר, כאשר חרב מאסר תלויה כנגדו. בהליך הקודם הוא סחר ב-100 גרם חשיש, והפעם 50 גרם קוקאין, ואין לדעת מה יהיה בעתיד. מגישה לבית המשפט את גזר הדין, ר"פ ופרוטוקול ועדת השחרורים.

הכלל בעבירות סמים שרק בהתקיים נסיבות מיוחדות יש לבחון חלופת מעצר בעניינו של משיב, ואיני רואה כיצד תסקיר ישנה את התמונה. מפנה לבש"פ 7639/10, שם נקבע, שמסוכנותו של העורר כפולה ומכופלת כאשר הוא מבצע עבירות בזמן שהוא אסיר ברישיון, וזה מתאים בענייננו, אך מדובר באותה תכלית, ולאחר שריצה מאסר ממושך בפועל בגין עבירות סחר בסמים.

<#3#>

החלטה בעניין המשיב 2

בהסכמת המשיב ובאת-כוחו ובהעדר חלופה, הנני מורה על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ז תמוז תשע"ג, 25/06/2013 במעמד הנוכחים.

נסר אבו טהה, שופט

<#5#>

החלטה בעניין המשיב 1

1. זוהי בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו, על רקע כתב האישום המייחס לו לכאורה עבירות של קשירת קשר לפשע, החזקת סם שלא לצריכה עצמית, סחר בסם מסוכן – עבירות מיום 29.04.2013.

2. בתמצית – נטען, כי המשיב, יחד עם המשיב 2, קשרו קשר לסחור בסמים ובהתאם לכך בתאריך 25.04.2013, ולאחר תיאום עם א.א ששימש כסוכן משטרתי (להלן: "הסוכן"), הגיע המשיב 1 ברכב מסוג טויוטה למקום המפגש עם הסוכן, נמסר לסוכן סם מסוג קוקאין במשקל 49 גרם תמורת 22,500 ₪.

3. ב"כ המשיב הסכים לקיומן של ראיות לכאורה וכן לקיומה של עילת מעצר. יחד עם זאת, עתר לקבלת תסקיר, שיבחן חלופה טיפולית בעניינו של המשיב.

4. ב"כ המבקשת מנגד, עתרה להורות על מעצרו של המשיב, ללא צורך בהפניית המשיב לקבלת תסקיר מעצר, וזאת נוכח מסוכנותו הגבוהה של המשיב, הן בשל אופי העבירה נשוא כתב האישום – סחר בסמים, והן בשל מעורבותו העמוקה של המשיב בהפצת הסמים, דבר שנלמד מהתנהלותו מול הסוכן עד לביצוע העסקה בפועל. עוד עמדה ב"כ המבקשת על עברו הפלילי של המשיב הכולל הרשעות בעבירות סמים, רכוש. עוד נטען, כי בתאריך 13.09.2012, נידון המשיב למאסר על רקע הרשעתו בעבירות של סחר בסמים, ועוד נטען, כי רק בחלוף מספר שבועות מתום מאסרו האחרון, חזר המשיב לעסוק בעבירות סחר בסמים, כאשר היה במעמד של אסיר ברישיון, וכן תלוי ועומד כנגדו מאסר על תנאי בעבירות מסוג פקודת הסמים המסוכנים. על כן, לשיטת המבקשת, אין צורך בהפניית המשיב לקבלת תסקיר, שיבחן חלופה כלשהי בעניינו.

5. הכלל בעבירות של סחר בסמים הינו להורות על מעצר עד תום ההליכים, למעט בהתקיים נסיבות חריגות ומיוחדות תיבחן חלופת מעצר. הקשבתי לטיעוני ב"כ הצדדים ועל פניו, לא נמצא שיש בעניינו של המשיב נסיבות מיוחדות וחריגות המצדיקות אפילו בשלב זה להפנות את המשיב לקבלת תסקיר, וזאת מהטעמים הבאים: ראשית – סוג העבירה ואופייה מעידה על מסוכנות סטטוטורית. שנית – מדובר בכמות גדולה יחסית – 50 גרם שלא סם קשה מסוג קוקאין. שלישית – למשיב עבר פלילי הכולל הרשעות בגין פקודת הסמים המסוכנים ואף תלוי ועומד כנגדו מאסר על תנאי בן 12 חודשים בגין פקודת הסמים המסוכנים. כמו כן, המשיב הינו אסיר ברישיון. עוד יצוין, כי העבירות נשוא כתב האישום בוצעו לכאורה בחלוף שלושה שבועות מתום ריצוי תקופת מאסר בגין פקודת הסמים. רביעית – מידת מעורבותו של המשיב כעולה מחומר הראיות, הינה עמוקה, ומעידה על נגישותו הקלה של המשיב לערוצי הספקת הסם.

6. על רקע המתואר לעיל, ולאחר שבחנתי את עניינו של המשיב על פי המבחנים שנקבעו בפסיקה, אינני סבור שיש מקום להפנות את המשיב לקבלת תסקיר, ועל כן הנני מורה על מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ז תמוז תשע"ג, 25/06/2013 במעמד הנוכחים.

נסר אבו טהה, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/05/2013 החלטה מתאריך 09/05/13 שניתנה ע"י נסר אבו טהה נסר אבו טהה צפייה
25/06/2013 החלטה מתאריך 25/06/13 שניתנה ע"י נסר אבו טהה נסר אבו טהה צפייה