טוען...

החלטה שניתנה ע"י דורון חסדאי

דורון חסדאי07/06/2015

בפני

כבוד השופט דורון חסדאי

בעניין

דלאל בלחי

נגד

ובעניין

. מסיקה רן, עו"ד, מנהל מיוחד

. כונס נכסים רשמי תל אביב

החלטה

בפני בקשת המנהל המיוחד לביטול הליך פשיטת הרגל של החייבת וזאת מן הטעם כי החייבת אינה עומדת בחובותיה בהליך, אינה משלמת את צו התשלומים (עד כה שילמה החייבת שני תשלומים חודשיים בלבד!!), אינה ממציא את כל המסמכים שנתבקשה להמציא, לרבות דוחות חודשיים מגובים באסמכתאות, מסמכים בנוגע לנכס ומסמכים רפואיים, כי היא איננה יכולה לעבוד. החייבת מגד טוענת כי היא המציאה את המסמכים המבוקשים, וכי היא הגישה בקשה להפחתת התשלום החודשי, מן הטעם כי היא איננה יכולה לעמוד בתשלום דהיום, העומד על הסך של 500 ש"ח לחודש.

דא עקא, מעיון בתיק עולה כי בקשתה של החייבת להפחתת התשלום החודשי טרם הוכרעה, מן הטעם כי המנהל המיוחד ביקש לעיין במספר מסמכים רלוונטיים, אשר לטענתו לא הומצאו לו עד היום. בפרק זמן ארוך זה, עשתה החייבת דין לעצמה ולא שילמה את התשלומים החודשיים לקופה, אף לא את הסכום הנמוך לו היא עותרת. אינני מקבל את טענתה של ב"כ החייבת, כי הדבר נבע מהיעדר שוברים. החייבת יכלה לשלם ולו חלק מן השוברים בחלק מן החודשים, ובכך לנסות ולהוכיח את רצינותה.

כמו כן, חרף החלטתי האחרונה, המציעה לעו"ד אנשל, ב"כ החייבת, להידבר עם המנהל המיוחד המיוחד, נראה כי ב"כ החייבת ביכרה שלא לעשות כן, וסיבותיה השמורות עימה. לטעמי היה מקום לבוא בדברים המנהל המיוחד ולו על מנת להבין אילו מסמכים חסרים, וכיצד ניתן להשלימם.

בנסיבות אלו, נראה כי היה מקום להורות על ביטול ההליך . יחד עם זאת, נוכח מצבה הקשה של החייבת, והרבה לפנים משורת הדין, ההליך לא יבוטל, ברם, הנטל יעבור אל כתפי החייבת, כדלקמן:

1. כהוכחה לרצינותה בהליך, תפקיד החייבת ,ע"ח חוב הפיגורים , סך של 500 ש"ח בקופת הכנ"ר או אצל המנהל המיוחד, וזאת עד ליום 10.7.15.

2. בנוסף תעמוד החייבת בחובותיה בהליך מעתה ואיך ולא תיצןר מחדלים חדשים .

3. עד יום 10.7.15 תמציא החייבת 2 דוחות כספיים ערוכים כדבעי ביחס לחודשים 3-6/15 .

4. כמו כן, עו"ד אנשל תבוא בדין ודברים עם המנהל המיוחד, תוודא עימו אילו מסמכים בדיוק חסרים לו על מנת ליתן התייחסות לבקשה להפחתת תשלומים, ותדאג להמציאם, וזאת עד ליום 30.7.15.

המנהל המיוחד יעדכן את בית המשפט ביום 2.8.15 האם תנאים אלו מולאו. היה והתנאים לא ימולאו, או נותרו מחדלים אח' בהליך שטרם תוקנו עפ"י החלטה זאת , ההליך יבוטל לאלתר, וזאת ללא שתתבקש תגובת החייבת או תגובת מי מהצדדים.

מסירה אישית לחייבת.

המזכירות אף תמציא החלטתי לב"כ החייבת בפקס + אישור טלפוני.

ניתנה היום, כ' סיוון תשע"ה, 07 יוני 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/06/2015 החלטה שניתנה ע"י דורון חסדאי דורון חסדאי צפייה
22/01/2018 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה באמצעות המזכירות נפתלי שילה צפייה