טוען...

החלטה שניתנה ע"י גלית ציגלר

גלית ציגלר28/01/2015

בפני כב' השופטת גלית ציגלר

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מסעוד ביטון

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד ואסים בדר

ב"כ הנאשם עו"ד מירי אוזן

הנאשם נוכח

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

אנו עותרים להשית על הנאשם מאסר מותנה וקנס כספי בסך 1,800 ₪ לאור התיעוד הרפואי העדכני שהוצג בפנינו. המוצגים שבתיק הכוללים כסף יוחלטו לטובת המדינה ו/או יושמדו עפ"י שיקול דעת המשטרה. יש מסמכים נוספים מלבד כסף.

הכסף בשני התיקים יחולט לטובת המדינה יתר המוצגים יחולטו או יושמדו על פי שיקול דעת המשטרה.

הנאשם:

זה ההסדר. מבין שבימ"ש יכול לתת עונש אחר.

<#2#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

מגיש גיליון הרשעות קודמות ת/1.

מבקש לאמץ את הסדר הטיעון כפי שהוצג. מחד התחשבנו בחומרת העבירות ועברו הפלילי אשר כולל גם הרשעה בגין אותה עבירה. אך מאידך, שקלנו מספר שיקולים אשר נזקפו לטובתו של הנאשם לקולא, והביאו אותנו לרכך עמדתנו העונשית. העיקרי בהם הוא הודאת הנאשם אשר חסכה זמן שיפוטי יקר, לקיחת האחריות מצידו, כך גם התחשבנו בחלוף הזמן מאז ביצוע העבירות. מדובר בעבירות שבוצעו בשנת 2009. בחודשים אוגוסט ואוקטובר 2009. תיקים אלה אף יכל לצרף אותם הנאשם לתיקים קודמים בהם נידון. כך גם התחשבנו במצבו הרפואי של הנאשם, ואשר אף חברתי תרחיב אודותיו. הנאשם החל להשתמש בכיסא גלגלים, מצבו הרפואי אינו טוב. לטעמנו, במכלול השיקולים ההסדר הינו מאוזן, סביר וראוי ואשר על כן נבקש לאמצו. כפי שציינתי את הכסף נבקש לחלט לטובת המדינה.

ב"כ הנאשם:

עשינו בדיקה ביחס לתיקים שאותם ציין הנאשם שנסגרו, ואכן יש תיקים אחרים שנסגרו. תיקים ישנים מאד משנת 2009. לנאשם אין אף תיק נוסף תלוי ועומד. למעשה מדובר באדם שלא יכול להסתדר בכוחות עצמו. הוא מרותק לכיסא גלגלים ויש לו עזרה 24 שעות ביממה. יש לו מטפל צמוד אליו. זה גם עולה מהמסמך הרפואי שאני מציגה – מסומן נ/1. בשנה האחרונה החמיר מצבו. הוא נמצא במעקב מרפאת כאב. לאור מצבו הרפואי הוא נתמך קיצבת נכות. אין לו מקורות פרנסה אחרים. ישנה הרשעה משנת 2012 כאשר מדובר בעבירות הרבה יותר. כפי שציין חברי מדובר בתיקים שהנאשם יכול היה לצרף בתיק קודם שבו הוא נדון לעבירות שירות והעונש לא היה משתנה בהרבה. בנסיבות מדובר בהסדר סביר וראוי ונבקש לכבדו.

הנאשם:

על אף שאני מודה בהכל עשיתי זאת לצורך גמילה וזה לא היה בכסף. עשיתי את המקום הזה לגמול אנשים ולא רשמו את זה באף מקום. זה היה מקום שפתוח ואני לקחתי בחסותי על מנת לגרום לאנשים שלא יבואו והצלחתי. יש אנשים שרצו לבוא למשטרה לחתום. אני לא הפעלתי את המקום בכסף. הפעלתי מקום עם מוצרים והם לקחו את המוצרים. עד היום אני מטפל ועוזר לנכים בביטוח לאומי.

אני כבר שבע שנים עוזר לאנשים.

<#3#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בשני כתבי אישום שעניינם החזקת מקום להימורים, כאשר מדובר בעבירות שבוצעו בשנת 2009.

הנאשם הודה והצדדים הגיעו להסדר טיעון וביקשו להטיל עליו מאסר על תנאי וקנס כספי מוסכם, כאשר עיקר ההסכמות נובעות ממצבו הרפואי של הנאשם.

מדובר בנאשם יליד 1959 שבעברו הרשעות קודמות בעבירות דומות, משנת 2009 ושנת 2006, כשבאחרונה שבהם נדון למאסר בעבודות שירות.

באי כח הצדדים הסבירו את ההסכם בעובדה שהנאשם יכול היה לצרף את התיקים כבר בשנת 2012, בהודיה שחסכה זמן יקר, ובעיקר כאמור, במצבו הרפואי.

הוצג לעיוני מסמך רפואי באשר להיותו של הנאשם מתנייד בכיסא גלגלים וזקוק לעזרה.

בנסיבות העניין, והגם שהעונש המוצע נראה בעיני קל על רקע עברו של הנאשם, ומעורבותו באותן עבירות, אני מביאה בחשבון את הנתונים לקולא, ואת חלוף הזמן, ועל כן אכבד את ההסדר.

לאור כל האמור לעיל אני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א. 4 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של 3 שנים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור את העבירה בה הורשע או כל עבירה הקשורה במשחקי הימורים והגרלות.

ב. קנס בסך 1,800 ₪ אשר ישולם ב-6 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, הראשון ביום 1.2.15 ובכל ראשון לכל חודש שלאחריו. לא ישולם הקנס או שיעור ממנו, יעמוד מלוא הסכום לפרעון, והנאשם ירצה 21 ימי מאסר תמורתו.

ג. אני מורה על חילוט הכספים שנתפסו וכן חילוט כל המוצגים האחרים או השמדה בהתאם לשיקול דעת המשטרה.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ח' שבט תשע"ה, 28/01/2015 במעמד הנוכחים.

גלית ציגלר , שופטת

הוקלד על ידי אורית זיתוני

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/01/2015 החלטה שניתנה ע"י גלית ציגלר גלית ציגלר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מאיה בוצר
נאשם 1 מסעוד ביטון מירי אוזן-קליימן