טוען...

הכרעת דין מפרוטוקול מתאריך 26/05/13

רועי פרי26/05/2013

בפני כב' השופט רועי פרי

המאשימה:

מדינת ישראל

נגד

הנאשם:

דורון ניניו

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד נאוה עוז

ב"כ הנאשם – עו"ד אניקין

הנאשם הובא על ידי הליווי

פרוטוקול

ב"כ הנאשם : מרשי מודה בעובדות כתב האישום.

הנאשם : אני מצהיר שמשרד עורך דין גולן מייצג אותי בתיק זה. אני מודה במה שמיוחס לי בכתב האישום.

<#3#>

הכרעת דין

אני מרשיע את הנאשם במיוחס לו בכתב האישום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ז סיון תשע"ג, 26/05/2013 במעמד הנוכחים.

רועי פרי, שופט

התובעת לעונש: הנאשם נוהג משנת 1991, לחובתו 53 הרשעות קודמות. הנאשם נהג במקרה האמור כשהוא בפסילה ויודע על כך. נעצר על ידי המשטרה והובא לדין יחד עם בקשת התביעה לעצור אותו עד לתום ההליכים מ כיון שהתביעה סבורה שמי שנוהג בפסילה חרף ידיעתו על כך וכשלחובתו ריבוי הרשעות מהווה סיכון לשלום הציבור.

הנאשם באמצעות בא כוחו בחר להודות כבר בישיבה היום. כבר בשלב ההודעה במשטרה הוא ידע שהוא פסול מלנהוג. התביעה תבקש לתת דגש לאינטרס הציבור המחייב הגנה על שלומו וביטחונו.

התביעה תבקש להטיל על הנאשם עונש של מאסר בפועל, עונש של פסילה לתקופה משמעותית, פסילה מותנית על עבירות של נהיגה בפסילה וללא רישיון נהיגה תקף מעל שנה, קנס ומאסר על תנאי.

לשאלת בית המשפט, אין לנאשם רישום פלילי, ועל פי הרישום התעבורתי זו לו הפעם הראשונה בה נוהג בפסילה.

ב"כ הנאשם טוען לעונש : אבקש להימנע מהטלת מאסר על הנאשם . אבקש לזקוף לזכותו של הנאשם את ההודיה המיידית, לקיחת אחריות והבעת חרטה. כפי שחברתי ציינה מעידה ראשונה ואין בעברו עבירה זהה. אין לו מאסר על תנאי, אין לו עבר פלילי. לעניין עבירה של רישיון נהיגה שלא בתוקף הנאשם נקלע למצב כלכלי מאוד קשה. העסק שלו בזמנו קרס והוא פשט רגל. החובות של הנאשם בסדר גודל של 3 מיליון שקל. הוא אב גרוש + 3 ילדים. הוא משלם מזונות. היום הוא כבן 39 שנים בדיוק. הוא מסגר במקצועו. אנחנו לא מקלים ראש בכמות העבירות בתעבורה שיש לחובתו של הנאשם אך מעיון בגיליון ההרשעות עולה כי רוב העבירות מסוג ברירת משפט.

לעניין מדיניות הענישה, מדובר בנהיגה בזמן פסילה אין לנאשם עבר פלילי ומאסר על תנאי. לא נהוג להטיל מאסר בפועל. לכן אבקש מבית המשפט להתחשב.

לעניין תקופת הפסילה אפנה את בית המשפט לפסק דין של כב' השופטת נגה אהד

עפ"ת 11582-06-08 אוני קאסם שכב' השופטת קובעת שבנסיבות מסויימות לא מטילה חודשי על פסילה ארוכים. מדובר בערעור מדינה שבית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר עונש של פסילה בת 45 יום.

אשר על כן אבקש לא למצות את כל חומרת הדין עם הנאשם ולהסתפק במאסר על תנאי מרתיע ובפסילת רישיון לא ארוכה יותר מידי, וכן להתחשב ברכיב הקנס.

הנאשם בדברו האחרון: אני רוצה לומר שהרבה פעמים מסיבות של לחץ אנשים עושים שטויות ומועדים אבל היום בפירוש קיבלתי פצצה שתסביר לי שגם שאם אני הכי הרבה בלחץ שבעולם אני לא יעלה יותר לאוטו בלי רישיון, אולי לשבת ליד הנהג. קיבלתי באמת שיעור פעם ראשונה שנעצרתי.

<#5#>

גזר דין

הנאשם הורשע, על פי הודאתו, בעבירות של נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף ושימוש ברכב ללא פוליסת ביטוח בת תוקף.

הנאשם נהג היום, 26.5.13, בשעה 11:00 לערך ברחוב העצמאות בבת ים והתקרב לצומת עם רחוב מסריק. הנאשם נהג כשהוא פסול מלנהוג על פי שתי החלטות של בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה, ודבר הפסילה הודע לו ביום 6.8.12.

בנוסף, הנאשם נהג ברכב, כשרישיון הנהיגה שלו אינו בתוקף, פקע לפני 4 שנים (5/09) וכן ללא פוליסת ביטוח בת תוקף.

הנאשם יליד 1974, מחזיק ברישיון נהיגה משנת 1991, ולחובתו 53 הרשעות קודמות, רובן בברירות משפט, ובין היתר עבירות של טלפון, אי ציות לתמרור עצור ואין כניסה, עבירות מהירות ועבירות של נהיגה כשרישיון הרכב ורישיון הנהיגה פקע. העבירה האחרונה המיוחסת לנאשם עלי גיליונו התעבורתי הינה משנת 2010.

התובעת המלומדת, עתרה להשתת עונש של מאסר בפועל על הנאשם, לצד פסילת רישיון משמעותית, מאסר מותנה, פסילה מותנית וקנס, תוך שהדגישה את חומרת העבירה, עברו התעבורתי של הנאשם והסיכון למשתמשי הדרך האחרים. התובעת המלומדת ברוב הגינותה ציינה כי מדובר בעבירה ראשונה מסוגה, דהיינו נהיגה בזמן פסילה בפעם הראשונה, המיוחסת לנאשם, על פי גיליון רישום תעבורתי של הנאשם.

הסניגור המלומד, עמד על נסיבותיו האישיות של הנאשם, בן 39, גרוש ואב ל-3, המשלם מזונות לילדיו, מסגר במקצועו, הסניגור ביקש לאור עברו התעבורתי של הנאשם המורכב ברובו מברירות משפט, כשלנאשם אין עבר פלילי, וזו לו העבירה הראשונה של נהיגה בזמן פסילה, שלא למצות את הדין עם הנאשם, ולהסתפק במקרה זה במאסר מותנה מרתיע ופסילת רישיון סבירה.

הנאשם בדברו האחרון, הסביר את נסיבות ביצוע העבירה תוך שטען כי בעטיים של לחצים עשה את המעשה המיוחס לו.

עבירות של נהיגה בזמן פסילה, הינן עבירות חמורות ביותר, המבטאות זלזול בהחלטות שיפוטיות, ובכלל זה מסכנות את ציבור המשתמשים בדרך, שכן מי שלא נשמע להחלטה שיפוטית, הרי שברי שלא ישמע לחוקי ותמרורי התנועה אשר בדרך.

כבר נקבע במסגרת רע"פ 3878/05 בנגוזי נגד מדינת ישראל וכן בע"פ 324/88 אלאעסם נגד מדינת ישראל, שהעונש הראוי למי שהעז לנהוג, חרף החלטה שיפוטית שפסלה אותו מלנהוג, הינו מאסר מאחורי סורג ובריח.

מתחם העונש ההולם, בעבירות של נהיגה בזמן פסילה, נע בין מאסר על תנאי לצד פסילת רישיון משמעותית וענישה נלווית ועד לעונשי מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח ופסילת רישיון לשנים ארוכות.

עדיין יש לזכור כי הלכות בנגוזי ואלאעסם עסקו בנאשמים שלחובתם כבר היה מאסר מותנה בגין נהיגה בזמן פסילה קודמת, ואין זה המקרה שבפני.

לאחר שבחנתי את חומרת העבירות, נסיבות ביצוען, הערכים המוגנים שבבסיסן, הסיכון לביטחון המשתמשים בדרך והצורך למגר אי ציות להחלטות שיפוטיות שניתנו כשורה, עברו התעבורתי של הנאשם, ומנגד נסיבותיו האישיות והעובדה שעסקינן בעבירה ראשונה מסוגה, החלטתי שלא למצות הדין עם הנאשם, אולם לאור חומרת העבירות, בשים לב שעסקינן בנהיגה בזמן פסילה שרישיון הנהיגה פקע מזה 4 שנים, לאזן את רכיבי הענישה בפסילת רישיון משמעותית, כעתירת תובעת מלומדת.

אשר על כן אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

1. קנס כספי בסך 2,000 ₪ או 40 ימי מאסר תמורתם. הקנס ישולם עד ולא יאוחר מיום 26.8.13.

2. מאסר לתקופה של 12 חודשים, וזאת על תנאי למשך 3 שנים, והתנאי שהנאשם לא יעבור בתקופה זו עבירות של נהיגה בזמן פסילה או נהיגה ברכב שרישיון הנהיגה פקע מעל לשנה.

3. אני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 3 שנים בפועל, במצטבר לכל פסילה אותה מרצה כיום הנאשם. הנאשם יפקיד עוד היום במזכירות בית המשפט חלף רישיון.

4. אני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 8 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב בתוך 45 ימים מהיום.

­הנאשם יפנה למזכירות בית המשפט להפקדת חלף הרישיון ולקבלת שובר לתשלום הקנס.

למען הסר ספק, לאור בקשת הצדדים לעבור לתיק העיקרי, לא נידונה בקשת המאשימה למעצר, ועל כן, בשים לב לגזר הדין שניתן, יש לשחרר הנאשם לאלתר ממעצרו.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ז סיון תשע"ג, 26/05/2013 במעמד הנוכחים.

רועי פרי, שופט

הוקלד על ידי רן קירזון

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/05/2013 הכרעת דין מפרוטוקול מתאריך 26/05/13 רועי פרי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שרון שלאין
נאשם 1 דורון ניניו דוד גולן