טוען...

גזד

מרים קסלסי05/06/2013

205-06-13

בפני כב' השופטת מרים קסלסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

ע סלאם אבו עסב (עציר)

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד עטיה דאמוני

הנאשם באמצעות שב"ס

ב"כ הנאשם עו"ד אשרף (סנ"צ)

פרוטוקול

ב"כ הנאשם: הנאשם מודה בעובדות כתב האישום.

<#3#>

הכרעת דין

הנאשם מודה בכל העובדות הנטענות בכתב האישום, לפיכך אני מוצאת אותו אשם בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום שהן: נהיגה מבלי שהיה מורשה לנהוג כלל, ללא ביטוח חובה בתוקף שהוא פועל יוצא מהעבירה הראשונה, אי ציות להוראת שוטר ונהיגה ללא רישיון רכב בתוקף שפקע ב 23.4.13 ומרשיעה אותו בהתאם.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ז סיון תשע"ג, 05/06/2013 במעמד הנוכחים.

מרים קסלסי, שופטת

טיעונים לעונש:

ב"כ המאשימה: אין לנאשם עבר תעבורתי, אולם לנאשם עבר פלילי מכביד. הורשע ב 8.2.12 בעבירה של פציעה ואיומים הוטל עליו עונש של מאסר בפועל לתקופה של 18 חודשים זאת במסגרת תיק בית משפט שלום י-ם 18023-5-11 הורשע גם בשנת 2011 בעבירה של איומים, תקיפה סתם והיזק לרכוש שם הוטל עליו מאסר על תנאי ועוד מספר הרשעות נוספות. מגיש לבית המשפט את גיליון ההרשעות הפלילי.

המאשימה תטען כי חומרת המעשים בהם הורשע הנאשם ולאור עברו הפלילי התביעה תבקש להשית על הנאשם עונש מאסר של חודש ימים, מאסר מותנה, פסילה מלקבל, פסילה על תנאי וקנס. לא מדובר באי ציות לחוד ובנהיגה ללא רישיון נהיגה לחוד, מדובר בענישה המתייחסת לכל המכלול.

ב"כ הנאשם: הנאשם בחור צעיר בן 22, אומנם לחובתו עבר פלילי, אך מדובר בחלק שביצע הנאשם כשהיה בן פחות מ 18 שנים. ב"כ המאשימה לא הצביעה על טעם מספיק ומשכנע מדוע לחרוג ממדיניות הענישה בתיקים כאלו שהיא מאסר על תנאי עד מאסר בפועל למס' ימים. אני חושב כי חברי לא צודק כשאין הוא מפריד במתחם הענישה בין העבירות. אני חושב כי בנסיבות העניין ולאחר והנאשם עצור כבר שישה ימים ובהתחשב במתחם הענישה וכן ברצון הנאשם להשתקם ולהתחתן בעוד חודש, ארוסתו נמצאת פה, אבקש להסתפק בתקופת המעצר וכן ברכיבים נוספים שבית משפט יראה לנכון.

<#5#>

גזר דין

הנאשם בפני הורשע על סמך הודאתו בתוך שישה ימים מיום ביצוע העבירות, בעבירות הבאות: נהיגה מבלי שהיה מורשה כלל, ללא ביטוח, ללא רישיון רכב שפקע חודש ימים קודם לכן (ברירת קנס) וכשהוא אינו מציית לשוטר שעה שהורה לו לעצור והוא ברח מהרכב רגלית.

ב"כ המאשימה מבקש לאסור את הנאשם למשך חודש ימים והטלת רכיבי עונש נוספים ואילו ב"כ הנאשם מבקש להסתפק בששת ימי מעצרו.

מדובר בהרשעות ראשונות של הנאשם הן לגבי נהיגה לא מורשית והן לגבי אי ציות להוראת שוטר.

על פי תיקון 113 לחוק העונשין על בית המשפט לקבוע את מתחם הענישה הראוי במקרים אלו ולאחריו לנמק היכן יש למקד את העבירה והנאשם ביחס למתחם הענישה.

במשפט תעבורה מלאכה זו קשה אף יותר מזו של השופט היושב במשפט פלילי על פי חוק העונשין באשר כאן, בד"כ לכל עבירה נלווית עבירה אחת או יותר וההשוואה בין העונשים שנגזרו על נאשמים שונים קשה ולעיתים בלתי אפשרית.

מתחם הענישה לגבי מי שנוהג בפעם הראשונה מבלי שהיה מורשה נע בין מאסר על תנאי ועד מאסר בפועל לתקופה קצרה.

לגבי עבירת האי ציות להוראת שוטר, הרי שדינה בד"כ פסילה משמעותית של 4 חודשים ועד שנה. איני זוכרת מקרה שבו נדון נאשם למאסר בפועל בגין עבירה זו לבדה. ואם היה כן מן הסתם מדובר בנסיבות חמורות ועבירה חוזרת.

הנאשם ברח מן המקום רגלית והטענה כי סיכן את עוברי הדרך מתמקדת בנאשם עצמו. בנוסף יש לקחת בחשבון את העובדה שהנאשם שוהה במעצר מזה שישה ימים ויש להניח כי היה בכך כדי להרתיעו. עיון בגליון הרישום הפלילי מעלה כי העבירות הפליליות נעברו בהיותו נער ואילו כבגיר נעברה עבירה אחרונה לפני שנתיים, על כן לא ניתן לשלול את הטענה כי הנאשם החל בהליך שיקום. מכל מקום לאחר טיעוני הצדדים, גילו הצעיר של הנאשם, מתחם הענישה והיותו במעצר, אני מוצאת כי העונש הראוי לו הוא כלדקמן:

1. לתשלום קנס בסך 1,500 ₪ אשר ישולם ב-5 תשלומים חודשיים שווים ורצופים החל מיום 10.7.13.

2. לפסילה מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של עשרה חודשים.

הנאשם פטור מהפקדת רשיון נהיגה. המזכירות תחשב מועד הפסילה מהיום.

הנאשם מוזהר שהעונש המקובל על נהיגה בפסילה הוא מאסר בפועל.

3. לפסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שנה וזאת על תנאי למשך 3 שנים.

4. אני מצווה על מאסרו של הנאשם בפועל למשך שבעה ימים בניכוי ימי מעצרו.

5. אני מצווה על מאסרו של הנאשם למשך חמישה חודשים וזאת על תנאי למשך שלוש שנים, אם יעבור על הוראות סעיף 10 א' ו/או 67 לפקודת התעבורה תשכ"א–1961, שעניינם נהיגה בפסילת רישיון או נהיגה ללא רישיון נהיגה וכן אי ציות להוראת שוטר.

המזכירות תשלח העתק גזר הדין לשירות בתי הסוהר.

תוכן הדיון והוראות גזר הדין תורגמו לנאשם לערבית על ידי ב"כ.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום.

<#6#>

ניתן והודע היום כ"ז סיון תשע"ג, 05/06/2013 במעמד הנוכחים.

מרים קסלסי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/06/2013 גזד מרים קסלסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל אהוד רונן
נאשם 1 ע סלאם אבו עסב (עציר) אשרף חסן