טוען...

פסק דין

עפרה אטיאס08/04/2014

בפני כב' השופטת עפרה אטיאס

התובעים

אנטה וסיאנוביץ

נגד

הנתבעים

הנהלת שדה תעופה בן גוריון

<#2#>

נוכחים:

התובעת – נוכחת

בעלה שלה תובע, מר ליברמן

מטעם הנתבעת – ישראל אברמסון

מאור לוי – נציג חב' הביטוח

פרוטוקול

התובעת מעידה לאחר שהוזהרה כחוק:

חזרתי מטיסה ובבן גוריון נפלתי במדרגות. היה רטוב ונפלתי. היה פס מברזל שחתך לי את הברך.

היו מים ולכן נפלתי. מדובר במדרגות רגילות.

זה לא נכון שנפלתי במדרגות נעות אלא במדרגות רגילות. לא יודעת מדוע כך נרשם.

לשאלה מדוע לא צויין בסיכום הביקור בקופת החולים שנפלתי על משהו רטוב אני משיבה שלא שאלו.

בעלה של התובעת – גנדי ליברמן – יוצא רק כעת מאולם בית המשפט.

המשך עדות:

בשדה התעופה פניתי לעזרה רפואית ולאחר מכן הלכתי לקופת החולים ושם בוצעו לי תפרים. כתוצאה מהתאונה לא עבדתי משך חודש ימים. אני עובדת בשופרסל. כרגע אני גם בחופש מחלה.

באותה תקופה השתכרתי סך של 3,500 ₪. 22 יום לא עבדתי. קיבלתי אנטיביוטיקה לא קיבלתי עזרת צד ג' ולא היו לי הוצאות מעבר לכך. היו אנשים שראו את התאונה אך אנו לא בקשר איתם.

לשאלה מדוע הגשתי את התביעה רק שנתיים לאחר התאונה אני משיבה שלקחתי עו"ד. הוא טיפל וקיבל תשובה שלילית. היו הרבה אנשים במדרגות הנעות ולכן בחרתי לעלות במדרגות הרגילות. נפלתי על פס נגד החלקה ולכן נחתכתי.

אני סיפרתי לעורך הדין מה שקרה. בית המשפט מקריא לי את האמור במכתב ששלח עורך הדין לפיו האירוע היה ליד המדרגות הנעות וכי יש שלוש גרסאות אני משיבה שזה היה ליד המדרגות הרגילות. בית המשפט מציג לי תמונות של מקום האירוע ואני משיבה שנפלתי במדרגה הראשונה. רק התחלתי לעלות על המדרגה הראשונה. אני מסמנת היכן היתה הרטיבות.

גנדי ליברמן מעיד לאחר שהוזהר כחוק:

אני הייתי ביחד עם אשתי בזמן האירוע.

מה שאשתי סיפרה לעורך הדין זה מה שקרה.

יצאנו מהמטוס, הלכנו לכניסה למדרגות, צד הימין של המדרגות הנעות היה תפוס כי 400 איש יצאו, אשתי הלכה לצד השמאלי, במדרגה השלישית או הרביעית, אני לא זוכר, היו מים והיא נפלה. אני מסמן בעיגול על גבי נ/1 היכן נפלה את אשתי.

ישבנו בצד וביקשנו מאנשים שיגידו בכניסה שיביאו עזרה. אשתי נפלה כי היו מים ברצפה. סיפרנו במרפאה מה קרה אבל הכל היה לחץ. אנו לא אחראים למה שהוא רשם.

לאחר הפסקה:

התובעים:

אנו מבקשים להמשיך בתביעה. אנו עומדים על תביעתנו.

התובעת:

אין לי מה להוסיף מעבר למה שאמרתי. אני מבקש לקבל פיצוי.

<#3#>

פסק דין

תביעה לפיצוי כספי בגין נזקי גוף שנגרמו לתובעת עקב נפילה בשדה התעופה בן גוריון.

לפי הנטען בתביעה, לאחר הירידה מן המטוס הלכה התובעת לכיוון היציאה ובחרה לעלות במדרגות הרגילות (בשונה מן המדרגות הנעות – ע.א.), נפלה ונחבלה ברגל ימין. בתביעה צויין כי "במקום מסויים במדרגות היה רטוב ואני החלקתי ונפלתי על הברך ברגל ימין".

היום שמעתי את עדותה של התובעת ובעלה.

לאחר ששמעתי עדויות אלה ועיינתי במסמכים שהוצגו בפניי, אני קובעת כי התובעת לא עמדה בנטל המונח לפתחה להוכיח את תביעתה. בגרסתה של התובעת ובעלה נפלו סתירות מהותיות באופן שאין באפשרותי לסמוך את ידי על עדויות אלה, מה גם שמדובר בעדות של בעלת דין הנוגעת בדבר ובעדות של בעלה, שהינו צד מעוניין בתוצאות התביעה ואין בנמצא ראיות אובייקטיביות חיצוניות לחיזוק גרסת התובעת.

יש לציין כי במסמך הרפואי מיום התאונה, במרפאת עזרה ראשונה בשדה התעופה צויין כי "לדבריה נפלה במדרגות הנעות, מסלול נכנסים ונחבלה בברך". (ההדגשה אינה במקור, ע.א.).

מעבר לכך שבמסמך זה אין זכר לרטיבות שהיתה במדרגות הרי שנרשם כי הנפילה התרחשה במדרוגת הנעות ולא במדרגות הרגילות. בפני רופא המשפחה נרשם כי "לדבריה היום נפלה בנתב"ג". גם במסמך זה אין זכר, לא למדרגות הרגילות ולא לרטיבות שהיתה במדרגות אלו.

התובעת שלחה מכתב דרישה לפני הגשת התביעה באמצעות עו"ד רוזנר. במכתב זה ציין עו"ד רוזנר את הדברים הבאים "לאחר שירדה מהמטוס המשיכה שולחתי לכיוון המדרגות הנעות במסלול נכנסים. בסמוך למדרגות הנעות, החליקה שולחתי כתוצאה של משקה או נוזל אשר היה על הרצפה במקום. נפלה ונחבלה.

הנה כי כן, רק מן המסמכים לבדם עולות שלוש גרסאות באשר לאופן התרחשות התאונה. סתירה מהותית נוספת התגלתה בעת שמיעת העדויות בפניי.

ביקשתי הן מן התובעת והן מבעלה לסמן את מקום הנפילה על גבי התמונות נ/1 ונ/2, בעוד שבעלה של התובעת סימן את מקום הנפילה באמצע המדרגות הרגילות, טענה התובעת בפניי כי הנפילה התרחשה בעת שעלתה למדרגה הראשונה.

סיכומו של דבר, אין באפשרותי לסמוך על דברי התובעת ובעלה כדי לקבוע כי התאונה התרחשה דווקא במדרגות הרגילות. אף לא הוצג בפניי כל חיזוק לגרסת התובעת ובעלה לעניין המים שהיו במקום ושגרמו לנפילתה של התובעת, גרסה שאין לה זכר גם במסמכים הרפואיים בסמוך לאחר התאונה.

סוף דבר – אני דוחה את התביעה ומחייבת את התובעת לשלם לנתבעת הוצאות משפט בסך של 600 ₪.

סכום זה ישולם בתוך 30 יום מהיום אחר ישא הסכום הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

זכות להגשת בקשת ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה תוך 15 יום.

המזכירות תסרוק לתיק את המוצגים שהוצגו במהלך הדיון.

אני מסמנת כעת את מכתבו של עו"ד רוזנר, נ/3.

<#4#>

ניתן והודע היום ח' ניסן תשע"ד, 08/04/2014 במעמד הנוכחים.

עפרה אטיאס, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/06/2013 החלטה על בקשה למתן ארכה בהגשת כתב הגנה 26/06/13 עפרה אטיאס צפייה
08/04/2014 פסק דין עפרה אטיאס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אנטה וסיאנוביץ
נתבע 1 הנהלת שדה תעופה בן גוריון