טוען...

החלטה מתאריך 04/06/13 שניתנה ע"י אריאל חזק

אריאל חזק04/06/2013

בפני כב' השופט אריאל חזק

העוררת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

גנדי ברודוסקי (עציר)

<#1#>

נוכחים

ב"כ העוררת – פקד זהר שפק

המשיב וב"כ עו"ד עופר קופרמן

פרוטוקול

ב"כ העוררת

מגיש תיק החקירה ושתי החלטות לעניין הזמן שעבר. הסם נתפס ביום 28.5.13 נשלח, למחרת למטא"ר, באמצע היתה שבת שהמעבדה לא עובדת. הארכת מעצר היתה אתמול. הסמים לא היו במטא"ר 7 ימים. השוטר שהיה בהארכת המעצר דיבר עם מטא"ר לעניין הימים. הארכת מעצר ראשונה היתה עד אתמול .

גם לדרך בה עובדת מעבדה אנליטית ותפיסת תוכנית עבודה שלנו מה שהיה לפני 9.5. הפקודה השתנתה וגם במעבדה עובדים אחרת. היום לאור שינוי החקיקה, ניתן להגיע לתוצאות מעבדה בפרק זמן מהיר יותר.

בשיחה שלי היום עם המעבדה, בגלל כמות גדולה של חומר, יקח להם עוד כמה ימים ספורים – 3-4 ימים.

בשקית יש כ-13 ג'.

כדי לחזק החשד, מפנה להודעתו במשטרה של המשיב.

ב"כ המשיב

החומר נמצא בתוך שקים.

אין מחלוקת שאם מדובר בסם, הרי שמדובר בכמות שלא לצריכה עצמית.

אם מדובר בסמים, מדובר באדם נורמטיבי מאד ללא כל עבר פלילי שזו הסתבכותו הראשונה עם 30% נכות של המל"ל, עדיין בימ"ש ישקול חלופת מעצר.

כב' השופט רוזין כשבוא אליו לדיון, ביום ד' החומרים נשלחו למעבדה, והשופט קמא עשה הפסקה, וביקש מנציג המדינה לעשות טלפון למעבדה כדי לדעת מתי תהא חוו"ד לנפי הארכת המעצר. המדינה השיב שתוך 7 ימים והשופט הקציב 6 ימים ובמידה ולא תהא חוו"ד אני מבקש מזכר ממז"פ שיגיעו מתי יגיעו החומרים החשודים ומתי החלו בבדיקות ולכמה ימים זקוקים.

באותו עניין של חומר דומה הייתי בפני השופטת רובין לביא בבימ"ש אחר. השופטת התקשרה לד"ר ראש מעבדה במז"פ והשופטת הורתה על שחרור.

מציג חוו"ד על החומר הזה.

החומר הזה קיים.

על החלטת בימ"ש קמא של השופט רוזין הגשנו ערר. בפני כב' השופט פרסקי טענו שלאור בש"פ 1651/11 לאור החלטת השופט א. לוי שלאחר יממה וחצי ולא מדובר בסמים ולמשיבה אין חוו"ד לבסס שמדובר בסמים ושהיו שישי-שבת בפתח, אין סיבה לעצור החשוד כשאין חוו"ד ראשונית. השופט פרסקי דחה הערר וקבע שבימ"ש קמא לא טעה.

אתמול בימ"ש קמא שאל אם עמדו בתנאי סף ביהמ"ש, ניתנו 6 ימים לחווה"ד, האם עמדתם בתנאים או שהבאתם חוו"ד, אמרו שלא יודעים כמה זמן זה יקח, ומתי תהא חוו"ד. בימ"ש קבע שהחשד הראשוני מספיק.

מאחר ומדובר בהארכה שניה צריכה להיות התפתחות ואין כזו.

הצהרנו שבמידה ויתקבל שמדובר בסמים, אנו יודעים שהחומר לא סמים.

המשיב אמר שזה עשב לחיות.

אבקש להפנות להחלטות של בתי משפט שונים, שאכן מדובר בסמים לא ניתן לשיהוי ושחרורו.

מאחר ומדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, באם ידובר בסמים יוכלו לעצור אותו מחדש. מציג החלטות של בתי משפט מחוזיים. במקרה זה כן ניתן לפעול כך.

<#2#>

החלטה

מדובר בערר שהוגש ע"י המדינה על החלטת בימ"ש השלום בבאר שבע [כב' השופטת קויפמן] מיום 3.6.13 מתיק מ"י 56505-05-13.

המשיב נעצר ביום 28.5.13 בשחד להחזקת סם שלא לצריכה עצמית וביום 29.5.13 הורה כב' השופט רוזין בבימ"ש קמא על מעצרו עד ליום 3.6.13 שעה 14:0.

על החלטת כב' השופט רוזין הוגש ערר מטעם המשיב שנדחה בהחלטת כב' השופט פרסקי מיום 30.5.13.

ביום 3.6.13 קויים דיון בבקשה שניה להארכת מעצר בפני כב' השופטת קויפמן ובהחלטתה של השופטת קויפמן שעליה הוגש הערר, הורתה כב' השופטת לשחרר המשיב לחלופת מעצר.

בערר של המדינה, טענה המדינה כי ברשות המשיב נתפס חומר החשוד כסם המכונה "נייס גאי" במשקל של כ-112 ג' המחולק ל-100 שקים.

בבקשתה ביקשה המדינה להורות על מעצר המשיב ע"מ לאפשר לה להוציא חוו"ד מעבדה בעניין החומר שנתפס.

במהלך הדיון הודיע ב"כ המדינה כי בשיחת טלפון שביצע עם המעבדה האנליטית היום בבוקר נמסר לו כי מדובר בכמות בלתי שגרתית וכן נמסר לו כי למרות העומס במעבדה, תינתן עדיפות לבדיקה והבדיקה תיערך בתוך מספר ימים בודדים.

ב"כ המשיב ביקש לדחות את הערר, כאשר לדבריו ניתן למדינה די זמן להגיש חוו"ד, ומשלא הוגשה חוו"ד מאז מעצר המשיב, לא יהיה מקום להורות על מעצרו.

לדברי ב"כ המשיב, במקרה שכזה, יהיה מקום להורות על שחרור המשיב ואם יתברר בסופו של יום שהחומר שהחזיק בו המשיב הינו סם מסוכן, יעצר המשיב בשנית.

הראיות הקושרות משיב לעבירה המיוחסת לו נסמכות לא רק על בדיקות מעבדה אלא גם על חומר הראיות הנוסף העומד בפני המדינה וביהמ"ש.

עיון בחקירת המשיב מעלה כי בתשובותיו של המשיב בחקירתו לבדן, מעלות חשד כי החומר שהוחזק בידו הוחזק באופן בלתי לגאלי ובמובן זה מדובר בראיות הקושרות המשיב לעבירות המיוחסות לו.

זאת ועוד, מדובר בחומר שקיים עליו חשד שהוא סם מסוג "נייס גאי" ובנסיבות אלה, לאחר שתוקן אך לאחרונה החוק הנוגע להגדרת הסם האמור, יהיה מקום לאפשר למדינה פרק הזמן הנדרש שהוא בגדר הסביר לצורך בדיקת החומר במעבדה.

בנסיבות האמורות לעיל ולאחר שהוברר כי למדינה נדרש פרק זמן נוסף של מספר ימים לצורך הצגת חוו"ד מעבדה, ולאחר שמדובר בחשד להחזקת סם בכמות שאינה לצריכה עצמית - לא יהיה מקום בשלב זה לשחרר המשיב, ולפיכך אני מקבל את הערר ומורה על מעצר המשיב עד ליום 6.6.13 שעה 12:00.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ו סיון תשע"ג, 04/06/2013 במעמד הנוכחים.

אריאל חזק, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/06/2013 החלטה מתאריך 04/06/13 שניתנה ע"י אריאל חזק אריאל חזק צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - מבקש מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
משיב 1 - חשוד גנדי ברודוסקי (עציר) צפריר יגור, עופר אול קופרמן