טוען...

החלטה שניתנה ע"י חנה קיציס

חנה קיציס08/07/2016

לפני כבוד השופטת חנה קיציס

בעניין: פקודת פשיטת הרגל

ובעניין: (להלן "החייב")

המבקש:

ליאורה בן עמי

נגד

המשיב:

1.כונס נכסים רשמי תל אביב

2.יואב מנחם שרון (נאמן)

החלטה

1. ביום התקיים דיון בעניינם של החייבים. טרם לדיון הגיש הנאמן תסקיר במסגרתו המליץ ליתן הפטר לחייבים; לחייב הפטר לאלתר ולחייבת הפטר כנגד תוספת הסך של 20,000 ₪. המלצת הנאמן באה לאחר שמומשה דירה בבעלות החייבים ולאור הסכומים שנצברו בקופת הכינוס בעקבות תשלומי החייבים ומכר הדירה.

2. לדיון התייצב ב"כ הנושה בנק הפועלים והתנגד להמלצה. לטענתו, החייב עבד קודם לצו הכינוס בתיווך ויזום. ובנוסף בבעלותו חברה פעילה שהוא בעל מניותיה היחיד ויש להעמיק ולחקור אודות פעילותה של חברה זו. בנוסף, העלה ב"כ הנושה טענות בעניין גובה החוב בדין קדימה ובאשר להוצאות השכירות של החייבים. ב"כ הנושה עתר כי תדחה בקשת ההפטר והנאמן יבצע חקירה נוספת אודות החייבים.

3. לחייבים ניתנה האפשרות להגיב בכתב לטענות אלו . לטענתם, החברה אשר בבעלות החייב הפסיקה את פעילותה עם מתן צו הכינוס מאז יולי 2014 החברה אינה פעילה והיא שרויה בהפסדים. החייבים אישרו כי בשנת 2014 עמדה לחברה הכנסה בסך 120,000 ₪ וזו שימשה להוצאות החייב. לעניין גובה דמי השכירות מדגישים החייבים כי אושרו הוצאות דיור חלוף עם מכירת הדירה ואין להתערב בהוצאה זו.

4. הנאמן בתגובתו הסכים כי על החייב ליתן פרטים נוספים באשר לסכום של 120,000 ₪ ודחה את יתר טענות הנושה.

5. ב"כ הנושה הגיש תגובה מטעמו בה חזר על טענתיו ודרש לבטל את הליך הכינוס נוכח העובדה שהחייב לא דיווח על הסכום של 120,000 ₪ שהתקבל בידיו או לפחות להתנות את ההפטר בהשבת סכום זה לקופת הכינוס.

6. אני דוחה את טענות הנושה באשר לגובה דמי השכירות; במסגרת מכירת הנכס התייחס כב' השופט פורג לשאלת "הדיור החלוף", קבע את גובה הסכום שיועבר לחייבים, ואלו רשאים להשתמש בסכום זה. אין מקום כעת ל"נגוס" בסכום זה באמתלה כי מדובר בסכום גבוה ויש להפנות חלק ממנו לקופת הכינוס. אם נפלה טעות בקביעת סכום "הדיור החלוף" היה על הנושה להשיג עליה ואין מקום לשנותה כיום.

7. כאמור הנאמן סבור כי יש מקום לקבל פרטים נוספים מהחייב קודם למתן ההפטר והחייבים ישלימו פרטים אלו בתוך 60 יום. כמובן שרק לאחר השלמת הפרטים ניתן יהיה לבחון את עתירת הנושה לקבוע כי החייב פעל בחוסר תום לב ועל כן יש מקום לבטל את ההליך, או להתנות את ההפטר בתשלום הסך של 120,000 ₪. לא מצאתי מקום להפריד בין החייבים אשר מקימים משק בית משותף ולדון בעניינה של החייבת בנפרד.

8. הנאמן יגיש דו"ח משלים תוך 4 חודשים.

9. נקבע לדיון נוסף ליום 15/1/17 שעה 12:00. ב"כ החייבים יזמן הנושים.

ניתנה היום, ב' תמוז תשע"ו, 08 יולי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/06/2013 צו כינוס יחזקאל קינר לא זמין
09/03/2015 החלטה על (א)בקשה דחופה למתן הוראות לעניין מכר עצמי של דירת מגורי החייבים אבי פורג צפייה
08/07/2016 החלטה שניתנה ע"י חנה קיציס חנה קיציס צפייה