טוען...

החלטה

אברהם טל27/08/2013

לפני כב' השופט אברהם טל, סג"נ

העותרת

ילנה מיכלוב

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותרת

ב"כ המשיב עו"ד צ'רניקר

פרוטוקול

העותרת: חוזרת על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה.

העותרת: עיינתי בכתב התשובה. אני מסרבת לבדיקות שעושה לי ד"ר מרגוליס כיוון שאני לא צריכה בדיקות אלה. אני כתבתי שהבדיקה מסוכנת לחיים שלי, היא נותנת לי טיפול שלא מתאים לי. הייתי אצל נפרולוג ואורולוג. לא הייתי אצל אורטופד. אין לי בעיות אורטופדיות.

אני כתבתי שד"ר מרגוליס מסוכנת לי כי היא נותנת לי טיפול שלא מתאים לי. אמרתי שאני לא מקבלת טיפול שלה יותר ואני מקבלת רק טיפול מבית החולים.

אני הולכת כל הזמן לבית חולים. אני עושה בדיקות אצל נפרולוג כל הזמן כל חודש ומקבלת טיפול. ד"ר מרגוליס כתבה לבג"צ שאני בריאה לגמרי.

הסבירו לי שיש לי גרורות בכל הגוף ואני עוד מעט מתה, היא מסבירה לי כל הזמן את זה אבל עשיתי בדיקה ב- 9.5 ואין לי כלום, אין לי סרטן, אין לי גרורות. היא אומרת לי כל הזמן שהסרטן שלי חזק, שנה היא אומרת לי את זה.

אני כתבתי לרמ"ח רפואה. לא יצאו מכתבים שלי מבית הסוהר לרמ"ח רפואה.

אני לא יודעת מי זה ד"ר בן בסט.

אני עברתי בדיקה פסיכיאטרית ואני לא פסיכיאטרית. ד"ר מרגוליס אומרת לי כל הזמן שיש לי הזיות. ד"ר מרגולוס לא רופאה נפרולוגית ולמה היא אומרת לי כל הזמן שהסרטן שלי חזק. ביקשתי אונקולוג ולא הייתי. בדקו לי שד וריאות. אין לי בדיקות של הנרקולוגית.

כל בוקר וכל צהרים אני בודקת לחץ דם, יש לי מעקב לחץ דם. כל יום.

טיפול אני מקבלת אבל ביקשתי לקבל טיפול שבועי. אני מקבלת רק טיפול שנותנים לי בבית החולים אבל מרגוליס כל הזמן נותנת לי טיפול פסיכיאטרי. כדורים פסיכיאטרים. היא מביעה לי רגיעון יום. אני לא ביקשתי, בשביל מה היא נותנת לי כדורים שאני לא צריכה. אני לא לוקחת אבל היא נותנת, היא נותנת לי כדורי שינה.

ביקשתי עזרה מרופאים לזכויות אדם והיא לא מסכימה לתת לי את התיק הרפואי.

הגשתי בקשה מאה פעמים וכתבתי לקצינת האסירות. חצי שנה לא יכולים להביא לי את התיק הרפואי לבדוק מה יש לי ומה אין לי.

ד"ר מרגוליס אומרת לי כל יום שאני חולת סרטן ויש לי גרורות בכל הגוף, שאני עוד מעט מתה, והכליה שלי לא רוצה לעבוד.

אני לא יודעת מה ד"ר מרגוליס כותבת, אני כתבתי את העתירה.

עברתי ניתוח לכריתת כליה ביוני 2012, אבל עשו לי ניתוח לא טוב, לא היה לי כלום, אמרו לי זאת בבית חולים אסף הרופא. ב- 17 עשיתי ניתוח ראשון, לקחו לי קצת מהכליה ולא היה שם כלום, מרגוליס עשתה בדיקות, אחר כך היה לי דימום ולקחו לי את כל הכליה.

ד"ר מרגוליס אומרת שאני עוד מעט מתה ויש לי סרטן וגרורות בכל הגוף.

אני כל הזמן בבדיקות כל החודש אני בודקת, מחליפים לי את הטיפול שלי.

אני מרגישה בבית סוהר כמו בגסטפו, מרגוליס יכולה להגיד לי את כל מה שהיא רוצה.

ב"כ המשיב: שוחחתי עם ד"ר בן בסט ואני מציגה בפני ביהמ"ש את סיכום הביקור של העותרת אצלו.

<#2#>

החלטה

העותרת מרצה 9 שנות מאסר בגין הריגה והיא מתלוננת כלפי ד"ר מרגוליס, רופאת בית הסוהר נווה תרצה, שאומרת לה שהיא סובלת ממחלה ממארת למרות שאינה סובלת ממחלה כזו, נותנת לה טיפול תרופתי לרבות כדורי שינה שהיא לא זקוקה לו ומבקשת ממנה לערוך בדיקות שאיננה זקוקה להן.

ממכתבה של ד"ר מרגוליס עולה כי העותרת נמצאת במעקב בתחומי רפואה שונים בקשר למחלותיה והיא משתפת פעולה באופן חלקי בלבד עם הטיפול.

כך סירבה העותרת לצאת לבדיקות שם ולבדיקה כירורגית בבית החולים אסף הרופא ולמעקב אחרי לחץ דם.

ד"ר מרגוליס כותבת בחוות דעתה כי העותרת נבדקה על ידי רופא בכיר בשב"ס, ד"ר בן בסט, שניסה להסביר לה את מצבה הבריאותי ואת הצורך בשיתוף פעולה מצדה אך היא לא קיבלה את הסבריו וטענה שהיא (ד"ר מרגוליס) רודפת אותה, כפי שטענה גם בפני.

העותרת טענה שאיננה יודעת מי זה ד"ר בן בסט ולא נפגשה עמו.

בשיחה עם ד"ר בן בסט בנוכחות העותרת: "בביקור שנערך ב- 18.5.13 ציינתי שהחולה מאשימה את הרופאה בכל מיני טענות חסרות שחר והרושם שלי היה שהיא על גבול הפרנויה".

לאור האמור במכתבה של ד"ר מרגוליס באשר לחוסר שיתוף הפעולה בין העותרת לבין גורמי הרפואה בשב"ס, לרבות מומחים רפואיים בבית החולים, אני דוחה את העתירה.

במהלך הדיון בפני טענה העותרת כי איננה יודעת מי הוא ד"ר בן בסט שלדברי ד"ר מרגוליס היא נפגשה איתו בקשר לעתירה.

ד"ר בן בסט אמר, כאמור לעיל, שנפגש עם העותרת בתאריך 18.5.13 ותיאר את נסיבות הפגישה.

ב"כ המשיב תעביר ההחלטה והפרוטוקול למפקדת בית סוהר נווה תרצה על מנת שתשקול צעדים בקשר לדברי השקר שאמרה העותרת בכל הקשור למפגש עם ד"ר בן בסט.

<#3#>

ניתנה והודעה היום, טו אלול תשע"ג, 21 אוגוסט 2013, במעמד ב"כ המשיב והעותרת.

אברהם טל, שופט

סג"נ