טוען...

החלטה

אברהם טל27/08/2013

לפני כב' השופט אברהם טל, סג"נ

העותרת

תמר מעודה

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותרת ובאת כוחה עו"ד רונית אבישר

ב"כ המשיב עו"ד צ'רניקר

פרוטוקול

ב"כ העותרת: חוזרת על העתירה שהגישה העותרת בעצמה. אבקש למנות את הסניגוריה הציבורית ואותי לייצג את העותרת.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה בצירוף חוות דעת רופאת בית סוהר נווה תרצה.

ב"כ העותרת: עיינתי בכתב התשובה. העותרת עברה ביופסיה. המיחושים והתלונות כבר החלו בחודש מרץ, סבלה מחום גבוה במשך שלושה שבועות ולא זכתה לכל התייחסות רפואית.

באותה עת החלה העותרת להתלונן על כאבים ברגל ואדמומיות, הרגל הפכה להיות שחורה, ורק בחודש יוני נלקחה לרופא כלי דם לאחר שבמשך שלושה חודשים היא ביקשה זאת.

למיטב הבנתי כל טיפול שזכתה לו העותרת הגיע לאחר הגשת העתירה.

טרם נרכש על ידי שב"ס או ניתן לעותרת גרביים אלסטיות מיוחדות אשר הומלצו על ידי רופא כלי הדם, מצב הרגל מחמיר.

הטענות לגבי התותבת הן שאנשי שב"ס שברו לה והיא מצפה להשתתפות. בעת העברת הציוד נשברה גם התותבת כאשר העותרת ציפתה לכל הפחות להשתתפות שב"ס במימון התותבת, העותרת היום מיוצגת על ידי הסניגוריה הציבורית ומצבה הכלכלי בכי רע והיא לא יכולה לרכוש זאת בעצמה וכנ"ל לגבי הגרב האלסטית.

העותרת מצויה בטיפול נסיוני במחלת הצהבת. מכוח כך יצאה הנחיה לערוך לה בדיקות דם כל עשרה ימים דבר שלא בוצע בפועל וגרם לכך שלפני כשבוע וחצי העותרת התמוטטה ונזקקה ל- 4 מנות דם בשל ירידה חדה במוגלובין, אני מבקשת הנחיה מפורשת לערוך בדיקות דם כל עשרה ימים ובנוסף אבקש שבעת אשפוזה שאמור להיות בעוד כשבוע וחצי, שלא תהיה כבולה באזיק ידיים ביחד עם האינפוזיה עם אזיק רגליים.

בנוסף גם בעבר בעתירה שהגישה העותרת לעניין החופשות ביהמ"ש הורה להוציאה לחופשות.

ב"כ המשיב: בו ביום של הדיון ככל הנראה העותרת השתמשה בסמים ולמחרת יצאו בדיקות חיוביות. בסופו של דבר היא לא יצאה לחופשה.

ב"כ העותרת: ביהמ"ש רשם בהחלטתו שבמידה ותשולב לטיפול להוציאה. בבדיקת השתן לא נבדקו כל החומרים שאותם נוטלת יום יום, חמישים כדורים. העותרת נוטלת אדולן והורידו את רמת האדולן והיא סובלת מכאבים פיזיים ואף אחד לא בדק אם החומרים המצוים בבדיקת השתן הם מצוים בכדורים ואם כל כך הרבה שנים היא קיבלה אדולן אין שום סיבה שכיום לא תמשיך לקבל.

ב"כ המשיב: הבדיקה נמצאה חיובית לקוקאין.

ב"כ העותרת: הבקשה לא לחופשה אלא להחזיר את האדולן לרמה הקודמת.

ב"כ המשיב: ירד המתדון עקב שימוש בסמי רחוב וחוסר שיתוף פעולה. העותרת נדרשה לשלם 390 ₪ עבור גרב אלסטית ו- 290 ₪ עבור השיניים התותבות.

ב"כ העותרת: אבקש לערוך לה בדיקות דם כל עשרה ימים ולערוך השוואה עם הכדורים שהיא נוטלת יום יום. העותרת אמורה להתייצב בפני ועדת שחרורים ביום 1.10.13.

שב"ס לא נותן לה אוכל רך כיוון שהיא אחרי ניתוח ולא יכולה לבלוע.

<#2#>

החלטה

העותרת מרצה שנת מאסר בגין עבירות תעבורה והיא מלינה על טיפול רפואי לקוי בבעיות הרפואיות מהן היא סובלת כמתואר בחוות דעתה של רופאת בית הסוהר נווה תרצה.

לטענת רופאת בית הסוהר, העותרת נמצאת במעקב על ידי רופאים מומחים בכל התחומים הרפואיים שבקשר אליהם היא סובלת.

באשר לבקשת העותרת לקבל גרב אלסטית כהמלצת המומחה לכלי דם, טוען המשיב כי העותרת התבקשה לשלם סכום של 390 ₪ עבור הגרב וסירבה לעשות כן, ובאשר לבקשת העותרת לקבל שיניים תותבות חלופיות, טוען המשיב כי העותרת התבקשה לשלם עבורן 290 ₪ אך סירבה לעשות כן כטענה שהן נשברו במהלך העברת הציוד שלה.

עמדת המשיב באשר לצורך במימון הגרב האלסטית והשיניים התותבות היא עמדה סבירה שכן היא מתחשבת במצבה הכלכלי של העותרת וטענתה באשר לשבירת השיניים התותבות במהלך העברת ציוד הוכחשה על ידי הסוהרים שהעבירו את הציוד.

העותרת מבקשת שיבצעו לה בדיקות דם כל עשרה ימים על מנת לבחון יעילות טיפול תרופתי שהיא מקבלת בקשר למחלת הצהבת ממנה היא סובלת.

אמנם לא הוצגה בפני חוות הדעת הקובעת עריכת בדיקות הדם תוך המועדים הנ"ל אך באם יש חוות דעת כזו, על המשיב לקיים אותה, דהיינו, לערוך לעותרת בדיקות דם במועדים שקבועים בחוות הדעת.

העותרת מלינה על הפחתה בכמות האדולן שבו היא השתמשה לפני שביצעה בדיקת שתן שגילתה ממצא של שימוש בקוקאין.

לטענת ב"כ העותרת, מקורו של הממצא בכדורים שנוטלת העותרת בקשר למצבה הרפואי והדבר לא נבדק בבדיקה.

ממכתבה של ד"ר מרוליס עולה כי העותרת מקבלת טיפול החזקתי במתדון והיא נמצאת בירידת מתדון עקב חוסר שיתוף פעולה ושימוש בסמי רחוב בנוסף למתדון, דבר שמסכן את חייה.

לאור האמור בטענותיה של ב"כ העותרת באשר לממצאי הבדיקה שגילתה כי העותרת השתמשה בקוקאין, מתבקשת מעבדת שב"ס לבצע אימות של הבדיקה על מנת לבחון טענת העותרת כאילו מקורו של הממצא הוא בשימוש שעושה העותרת בתרופות בקשר למחלות מהן היא סובלת.

ב"כ העותרת מבקשת לתת לעותרת כלכלה רכה בעקבות הקושי שלה לבלוע מוצקים בעקבות הניתוח שעברה, ולקראת הניתוח שהיא אמורה לעבור בגרונה.

הבקשה תועבר לרופאת בית סוהר נווה תרצה שתעשה הכל על מנת שיסופק לעותרת מזון שתהיה מסוגלת לאכול אותו בהתחשב במצבה הנוכחי.

בכפוף לאמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

<#3#>

ניתנה והודעה היום, טו אלול תשע"ג, 21 אוגוסט 2013, במעמד ב"כ הצדדים והעותרת.

אברהם טל, שופט

סג"נ