טוען...

החלטה מתאריך 11/06/14 שניתנה ע"י רובין לביא

רובין לביא11/06/2014

בעניין:

מדינת ישראל

המאשימה

נ ג ד

בוריס קיילקוב ת.ז. 304377773

הנאשם

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד – קלייר

הנאשם - בעצמו ובא כוחו עו"ד – ליאור רונן

ק. מבחן גב' הרדן

<#1#>

פרוטוקול

התובעת

אנו עומדים על עתרתנו על מאסר בעבודות שירות. מדובר בעבירות שהפוטנציאל הסיכוני לשלום הציבור, לעוברים ומשתמשים בדרך הוא מאוד גבוה.

לאור הערת בית משפט שתיקנו לעבירת תעבורה קלה של נהיגה בחוסר זהירות, אני אומרת למרות שהמרנו בעבירות קלות אנו עומדים על עתירנו למאסר ולו בעבודות שירות. נתקבל חוות דעת ממונה. נבקש פסילה בפועל, פסילה על תנאי וקנס כספי.

יש לי פסיקה בנהיגה בפראות.

הסניגור

לענין עמדת חבריי, אני מבקש להראות את המקום שעליו מדובר. אני מציג לבית המשפט צילומים מהם ניתן לראות היכן הבן והאבא היו, מדובר בשביל שרוחבו מספר מטרים.

אני מבקש מבית המשפט להימנע מאסר לחלוטין ואם לפסול, לסווג הפסילה באופן שיכול רק על אופנוע. הוא עובד כנהג משאית באלדן, הוא מוביל את המכוניות לפני ואחרי השכרה.

מדובר בחור צעיר.

ק. מבחן

לשאלת בית משפט מה לגבי הפסילה, זה פגיעה בפרנסה, רחמיי על הנאשם וקשה לי להתיחס.

מבקשת לדעת אם יש לו הרשעות מבחינת האופי של העבירה.

מאוד משמעותי את עברו התעבורתי.

הנאשם

לשאלת בית משפט, יש לי עבר תעבורתי.

התובעת

אני מציגה אותם.

הנאשם

אני נוהג 6 שנים.

<#3#>

החלטה

הרשעות התעבורה מוגשות ומסומנות ת/ 2.

המסמך יסרק.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ג סיוון תשע"ד, 11/06/2014 במעמד הנוכחים.

רובין לביא, שופטת בכירה

בית המשפט מודיע לקצינת המבחן כי הוציא רישיון נהיגה בשנת 2007 לדרגה ב' וב- 20.5.13 הוציא רישיון נהיגה על משאית , רישיון נהיגה לאופנוע ב- 6.3.13. רכב פרטי 6.5.07.

לחובתו 11 הרשעות קודמות, כולן עבירות מסוג ברירת משפט ,ביניהן אור אדום מנובמבר 2009 וממאי 2010. ועבירת מהירות שדינה קנס בסך של 750 ₪ מפברואר 2009.

הסניגור

4 שנים שהתבגר ולא עבר עבירות, זה לא מעיד עליו?

אנו נסכים שיסווג רק על אופנוע לתקופה ארוכה.

ק. מבחן

לאחר ששמעתי, כדי לא לפגוע בפרנסה לפסול לתקופה ארוכה ולסווג על אופנוע ופסילה על תנאי ארוך יותר.

הסניגור

אם יפסל מלנהוג אופנוע, מבקש להפחית את היקף שעות השל"צ.

ק. מבחן

אנו נסכים שצו המבחן יהיה מעבר לשנה.

הנאשם

לשאלת בית משפט, אני יכול לעמוד ב- 3 שעות שבועיות.

ק. מבחן

אם יפסל תקופה ארוכה מלנהוג באופנוע אסכים שהשל"צ יהיה ל- 200 שעות וזה יהיה יותר אפקטיבי אם יעשה זאת בשנה , ולא 300 שעות בשנתיים.

הסניגור

אם יפסל תקופה ארוכה לאופנוע, נבקש שיהיה 11.5 חודשים כדי שלא יהיה צריך לעבור שוב מבחן.

<#2#>

גזר דין

הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון שכלל תיקון מהותי בכתב האישום בכ- 15.6.13 בבוקר, נהג על קטנוע שאין עליו לוחית זיהוי כדין, לכן שוטרים הורו לו לעצור באמצעות מערכת כריזה. הנאשם לא שעה להוראות השוטרים והמשיך לנסוע תוך שמאיץ את מהירות נסיעתו כדי להכשילם במהירות תפקידם, וזאת במהירות בלתי סבירה תוך שהוא עולה על מעגל תנועה ומבצע תמרונים לימים ושמאל בניסיון לברוח מהם. בשלב מסוים חלף על פני אב ובתו שרכבה על אופניים בצידי דרך, זהותם לא ידועה, כתוצאה נאלץ האב להרים את בתו במהירות מעל האופניים להידחק לצד . לאחר מכן נעמד שוטר מחוץ לרכב וסימן לו לעצור, אך הוא המשיך בנסיעה תוך חולף לעבר השוטר במהירות ומאלץ את השוטר לזוז הצידה ולהיצמד לדלת הניידת כדי לא להיפגע. התיקון מהותי, שכן במקום נהיגה פוחזת, העבירה הומרה בנהגיה חסרת זהירות שהיא עבירה קלה יחסית ואינה מחייבת אפילו פסילה בעוד ניתן היה להמר לנהיגה רשלנית בניגוד לסעיף 62 (2) לפקודת התעבורה , שעונשה שנתיים מאסר.

בגין העבירה של הכשלת במילוי תפקידו המתחם שנקבע על ידי מותב זה נע בין עונש מרתיע למאסר, ולו בעבודות שירות.

במקרה זה נתקבלו תסקירים מהם עולה שהנאשם רווק, בן 24, גר עם משפחת בבני עייש, לומד בבית ספר לספרות ועובד כנהג משאית בחב' אלדן.

באשר להערכת הסיכון ציינו שקים סיכון בינוני להישנות התנהגות פורצת גבולות בעתיד, שכן הוא מתקשה לערוך בדיקה פנימית מעמיקה אך מאידך חש חרטה ובושה. הוא בעל קווי אישיות לא בשלים ונמצא בקונפליקט תרבותי בין דורי. הוא מוצף רגשית וזה מקשה עליו להתפנות לבחינה עצמית מעמיקה ואף מגיב באופן אימפלסיבי בעת לחץ ודחק או בסיטואציה שחש שכבודו נפגע ולכן מתקשה להציב גבולות מוזה מה שהוביל למעורבות שלו בפלילים. מאידך, כאמור הוא בעל יכולת לשתף , הוא מנסה למצוא כיון חיובי בחיים, מנסה לנהל אורח חיים נורמטיבי, ולכן עובד ולומד ודברים אלה מהווים עבורו עוגן ומשמרים את דימויו החיובי. כמו כן, ההליך המשפטי היווה גורם מרתיע משברי, לכן המליצו על צו מבחן יחד עם צו של"צ בהיקף גדול וכן מאסר מותנה והתחייבות.

התביעה עומדת על עתירתה למאסר ולו בעבודות שירות, וזאת בשל חומרת האירוע כפי שעולה מעובדות כתב האישום.

אין ספק כי העובדות בהן הודה הן חמורות מאוד, אך התיקון של כתב האישום הוא לא עומד ביחס מידתי לחומרת העבירות. בגין עבירה של נהיגה בחוסר זהירות, בתי משפט לתעבורה בדרך כלל מסתפקים בקנס ופסילה מותנית, אלא אם העבירה נלווית לעבירות נוספות, כגון גרימת תאונת דרכים שיש בה חבלה, כי אז קיימת חובת פסילת מינימום של 3 חודשים. קיים אם כן פער גדול מאוד בין עתירת התביעה למאסר בגין עבירת התעבורה לבין המתחם העונשי הראוי, ולא מצאתי שבנסיבות האמורות יש להצדיק פער כה גדול וחריגה לחומרה, בעיקר לאור המלצת שירות מבחן להימנע לחלוטין ממאסר.

מאידך גיסא, בהחלט מצאתי לאזן העונש בפסילה בפועל.

קצינת המבחן הסכימה כי היקף השל"צ יהיה פחות מהמומלץ כדי לא לפגוע במקום עבודתו ולימודיו.

קציני המבחן בתסקירים אינם מתייחסים לעונשי הפסילה, אך לאחר ששמעה היום את עברו התעבורתי, עותרת לסיווג הפסילה לנהיגה באופנוע לתקופה ארוכה, פסילה מותנית של ממש, ובית המשפט מצא לעגן זאת בקנס כספי גבוה.

נראה כי רכיבים אלה יתנו ביטוי עונשי ממשי לחומרת העבירה מחד גיסא, לעבירות בהן מואשם ולהמלצת שירות המבחן.

אין ספק בליבי כי מדובר בבחור צעיר שעדין לא גיבש זהותו כבגיר והוא בתחילת הדרך, אך עושה צעדים חיובים ראשונים וראוי לחזקו. אין בכך לומר כי המקרה אינו חמור ביותר, שכן מדובר במקרה שיכול היה להסתיים אף באסון, למרות שבפועל נהג על גבי אופניים שהותקן עליהם מנוע קטן של טוסטוס ולכן האופי דומה יותר לעבירות הנעבורת על ידי אופניים מאשר על אופנוע של ממש עם מנוע גדול. כמו כן הסניגור הפנה את בית המשפט לצילומים של המקום שבו ראה השוטר את האב ובתו, מדובר בשביל עפר רחב שמצידו אחד עצים ומצידו האחר גדר ולטענת הנאשם לא היה חשש שיפגע בילדה או באופניים, ולכן עובדות אלה הוסרו מכתב האישום. מאידך גיסא, האופן שנהג כלפי השוטרים חמור מאוד ויש להרתיעו מלעבור עבירות דומות בעתיד.

תקוותי כי שילובו בהליך טיפולי במסגרת צו מבחן וכן עמידתו בעונש חינוכי עם המנעות בנהיגה על אופנוע לתקופה ממושכת, יהיה בהם הרתעה והעברת מסר חינוכי.

אני גוזרת על הנאשם העונשים כדלקמן:

1. אני מטילה על הנאשם 6 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים והתנאי הוא שלא יעבור עבירה כלפי שוטר ונהיגה פזיזה בניגוד לחוק העונשין.

2. קנס בסך 3000 ₪, שיקוזז מהפיקדון והיתרה תושב לו, אם לא עוקל.

3. הנאשם יחתום על התחייבות בסך 5000 ₪ להימנע מביצוע עבירה כלפי שוטר וכן נהיגה פזיזה במשך 3 שנים מהיום.

אם לא יחתום על ההתחייבות, יאסר למשך 90 ימים.

4. הנאשם ימצא בפיקוח שירות המבחן למשך שנה מהיום.

לצורך זאת עליו לחתום על צו מבחן.

מוסבר לנאשם כי אם לא יעמוד בתנאי הצו, ניתן יהיה להפקיעו ולגזור דינו לרכיבי ענישה נוספים, כולל מאסר.

5. אני מטילה על הנאשם לבצע 200 שעות שירות לתועלת הציבור במתנ"ס גן יבנה, בעזרה לאב הבית, , בהיקף שלא יפחת מ -3 ש"ש בפיקוח שירות המבחן.

במידה ויש צורך בשינוי מקום ההשמה, שירות המבחן יעשה כן וידווח על כך לביהמ"ש.

מוסבר לנאשם כי אם לא יבצע עבודות השל"צ במלואן, ניתן יהיה להפקיע הצו, ולשוב ולגזור את דינו לרכיבי ענישה נוספים, גם למאסר.

6. הנני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 11.5 חודשים. הפסילה תסווג באופן שנאסר עליו לנהוג באופנוע.

הפסילה תחל ב- 12.6.14 ולכן עליו להפקיד רשיונו על מנת לקבל רישיון מסווג לא יאוחר ממועד זה. ממועד זה תחל תקופת הפסילה, אך אם לא יופקד הרישיון, לא תוגבל בזמן.

מוסברת לנאשם חומרת העבירה של נהיגה בפסילה.

7. הנני פוסלת את הנאשם/ת מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 5 חודש/ים וזאת על תנאי שלא ת/יעבור העבירות בהן הורשע/ה ו/או עבירות מהתוספת הראשונה ו/או השנייה לפקודת התעבורה כולל נהיגה בזמן פסילה במשך 2 שנה/ים.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום. <#5#>

ניתנה והודעה היום י"ג סיוון תשע"ד, 11/06/2014 במעמד הנוכחים.

רובין לביא, שופטת בכירה

התובעת

נבקש חילוט האופנוע שהורד מהכביש.

הסניגור

אני לא מסכים.

<#6#>

החלטה

הואיל ולא הוגשה בקשה לחילוט האופנוע, לא יתקיים דיון בבקשה זו, אלא יתקיים בנפרד לאחר שתוגש בקשה ותתקבל תגובה ואז יתקיים בנפרד.

<#7#>

ניתנה והודעה היום י"ג סיוון תשע"ד, 11/06/2014 במעמד הנוכחים.

רובין לביא, שופטת בכירה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/06/2014 גזר דין מתאריך 11/06/14 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
11/06/2014 החלטה מתאריך 11/06/14 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
14/07/2014 החלטה על בקשה להשמדת מוצג 14/07/14 רובין לביא צפייה
17/07/2014 החלטה על בקשה להשמדת מוצג 17/07/14 רובין לביא צפייה
01/12/2014 החלטה על בקשה להשמדת מוצג רובין לביא צפייה
03/12/2014 החלטה על בקשה להשמדת מוצג רובין לביא צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל עדי כהן
נאשם 1 בוריס קיילקוב ליאור רונן