טוען...

החלטה מתאריך 21/06/13 שניתנה ע"י אהרון מקובר

אהרון מקובר21/06/2013

לפני כב' השופט אהרון מקובר

העורר

מוחמד עומר (עציר)

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

ב"כ העורר – עו"ד מוחמד ברייה

ב"כ המשיבה – עו"ד פקד תמיר אלפי

פרוטוקול

ב"כ העורר

חוזר על נימוקי הערר ואציין 3 נקודות.

המשטרה ביקשה להאריך מעצרו של החשוד ב- 14 לחודש בראשל"צ. ושם בבקשת המעצר הראשונה הם הצהירו ורשמו שהם מבקשים את 5 הימים כדי להגיש כתב אישום. הם הגיעו להארכת מעצר שניה ובבוקר בשעה 10:00 קבלתי טלפון מהמשטרה שהם הולכים לשחרר אותו בהסכמה למעצר בית ואחרי זה קבלתי טלפון שהם חוזרים מהסכמתה וביקשו עוד 4 ימים ובית המשפט קמא נענה להם. בתיק זה פעולות החקירה הסתיימו לדעתי והן לא מצדיקות השארתו במעצר. שאלתי אתמול את נציג המשטרה למה לא ביצע את פעולות החקירה, הוא אמר שהוא צריך לגבות עוד גרסה מהחשוד, ולדעתי זה לא מצדיק המעצר. מרבית הפעולות החקירה שהוצגו בהארכת מעצר שניה הן אותן אלו שהוצגו בהארכה השלישית, זה שהמשטרה משקיעה זמן כדי להתאים את סעיפי האישום זה לא אשמת החשוד. הארכות המעצר הן פה רק לצורך השקעת זמן ומחשבה ולמה ואיזה סעיפי אישום להגיש.

אחרי 7 ימים אין תובע מלווה, אין פרקליט מלווה. שאלתי את חברי למה לא פנו לתביעות, הוא אמר לי שהם שוחחו איתם בטלפון. גם אתמול וגם בית המשפט לא ראה במפורש יש עילת שיבוש חקירה אלא בעיית מסוכנות. הצעתי חלופות מעצר בית מלא ואחרי זה יוגש כתב האישום. אבל עכשיו לבקש ימים כדי להשקיע מחשבה איזה סעיפי אישום זה לא מקובל.

לכן אבקש לשחרר עוד היום את החשוד למעצר בית בבית הדודה והדוד שיחתמו ערבות ויפקידו כל ערבות שצריך. לחילופין אם המשטרה ובית המשפט יראו לא לקבל את הערר, אבקש שהמשטרה תצהיר שביום ראשון או יוגש כתב אישום או שמשחררים אותו.

ב"כ המשיבה

העורר נעצר ב- 15 ולא ב-14 כדברי חברי. המשיבה עשתה ככל שביכולתה כדי לזרז את החקירה. כל הפעולות נמצאות בדוחות הסודיים המפורטים שלב אחרי שלב אילו פעולות נעשו. במהלך החקירה עלו פעולות חקירה נדרשות, מדובר באירוע מתגלגל שבוצע באיזור נרחב עם עדים רבים, תוך כדי חקירת האירוע הסתבר שהעורר היה מעורב באירוע חמור נוסף. צרפנו דיסק לתיק החקירה והכל מופיע בדוח הסודי.

נדרשות כאן פעולות חקירה נוספות וזה מפורט בעמוד 2 בדוח הסודי. אפשר לראות שנוספים עוד ועוד חומרי חקירה לאורך כל החקירה ועדים נוספים שיש לחקור אותם. אם לא היה מדובר באירוע מתגלגל ובחומרים נוספים לא היינו מבקשים הארכות.

ב"כ העורר

אתמול המשטרה ציינה שנותר להם רק עד אחד וזה מופיע בפרוטוקול.

ב"כ המשיבה

מפנה לפעולות 2 ו-3 בדוח הסודי ואלה פעולות חדשות שיש לבצע אותן. פעולה 3 היא קיימת קודם, אבל העד עדיין לא אותר וזה מופיע בדוח הסודי.

ב"כ העורר

ואם לא יאתרו אותו עוד חודש? אי אפשר למשוך את זה.

ב"כ המשיבה

לעניין מסוכנותו של העורר, אין מדובר בעורר שזה המפגש הראשון שלו עם המשטרה, לא מדובר באדם תמים. יש לו 2 הרשעות קודמות, בין היתר ריצה 2 מאסרים בפועל, 4 ו-9 חודשים בעבירות חמורות, הן רכוש והן סמים.

המסוכנות שלו היא גם לעניין המלטותו מן הדין. בית משפט קמא ישב בשני מותבים שונים בהחלטות שונות ושני שופטים שונים בחנו הן את המסוכנות והן את נושא ההשפעה של שחרורו של העורר על הליך החקירה. ושני המותבים קבעו שיש חשש שאם ישוחרר החקירה תשובש.

בכוונת היחידה החוקרת להגיע מיד לאחר הדיון הזה לפרקליטות מחוז מרכז, כי מדובר בעבירות מן החמורות שבפקודות העונשין, תיק זה יועבר לפרקליטות על מנת שיוגש כתב האישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי.

ב"כ העורר

מדברי חברי אני מבין שהחקירה הסתיימה. לעורר אין דרכון בכלל. אם חברי אומר שהוא מעביר את התיק לפרקליטות, משמע שהחקירה הסתיימה.

ב"כ המשיבה

החקירה טרם הסתיימה.

<#6#>

החלטה

זהו ערר על החלטת בית משפט השלום בכפר סבא (כב' השופט דורון חסדאי), מיום 20/6/2013, שבו הורה על הארכת מעצרו של העורר עד יום 23/6/2013 בשעה 13:00.

זוהי הארכת מעצר שלישית, לאחר שהעורר נעצר לראשונה ביום 15/6/2013, פעם שניה הוארך מעצרו ביום 18/6/2013 ופעם שלישית הוארך מעצרו ב- 20/6/2013.

לעורר מיוחסות עבירות של נהיגה תוך סיכון משתמשים בדרך, אי ציות לאותות שוטר, נהיגה בשכרות מכוח סירוב, אי הושטת עזרה, גרימת תאונת דרכים בה נפגע אדם ונזוק רכוש.

ב"כ העורר טוען כי המשטרה אמרה בחקירות קודמות כי יש לה רק פעולה של חקירה אחת לבצע, והנה היא מבקשת בדיון האחרון ימי מעצר נוספים לחקירות נוספות. לטענתו, לא התחזקו הראיות מהארכת המעצר הראשונה ואין הצדקה בהארכת המעצר השלישית, ויש לשחרר את העורר.

ב"כ המשיבה הגיש לבית המשפט את תיק החקירה, וכן את המסמכים הסודיים שהוגשו לבית משפט קמא בשני הדיונים הקודמים – מב/1 ו- מב/2. כמו כן הגיש מסמך חדש שסומן מב/1 מתאריך היום. במסמך זה מפורטות הפעולות שהמשטרה מבקשת עדיין לבצען, כשבפעולה מספר 3 מצויין מדוע היא לא בוצעה עד עתה.

מחומר החקירה ומהעבירות המיוחסות לעורר עולה מסוכנות מצד העורר.

לאור הנטען בבקשת המעצר שהעורר גם ברח מכוחות המשטרה ונלכד כשהוא מסתתר בחצר בית במושב בורגתה, עולה גם החשש להמלטות מן הדין.

לאחר שראיתי את החומר ואת החלטת בית המשפט, אני מוצא כי החלטת בית המשפט מיום 20/6/2013 נכונה ואני דוחה את הערר.

אני מציין את בקשת ב"כ העורר לתת לעורר טיפול רפואי לאור מחלתו הסופנית, כנדרש.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ג תמוז תשע"ג, 21/06/2013 במעמד הנוכחים.

אהרון מקובר, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/06/2013 החלטה מתאריך 21/06/13 שניתנה ע"י אהרון מקובר אהרון מקובר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - חשוד מוחמד עומר (עציר) מוחמד ברייה
משיב 1 - מבקש מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה