טוען...

החלטה מתאריך 10/07/13 שניתנה ע"י איילת גרבי

איילת גרבי10/07/2013

בפני

כב' השופטת איילת גרבי

מבקשים

רועי לוגסי

נגד

משיבים

מדינת ישראל

החלטה

זו החלטה בבקשת המבקשת להורות על ביטול איסור השימוש ברכב כפי שהוחלט עליה ביום 30.6.13.

ב"כ המבקש בטיעוניו טען כי אין מחלוקת לגבי קיומן של ראיות לכאורה באשר לביצוע העבירה המיוחסת לנהג ברכב. לטענת ב"כ המבקש שהינו בעליו של הרכב נפל פגם באופן עריכת טופס השימוע שכן בטופס לא נרשמו פרטי עורך השימוע ובכלל זה שמו ודרגתו.

לטענת ב"כ המבקש קיימת חובה על שמירת הליכי מנהל תקין ודקדוק בפעולת הקצין או פעולת הרשות. עוד טען כי אם הקצין הטביע את חותמתו על העותק המשטרתי, הרי שאי אפשר לתקן את הפגם מאוחר יותר ועל כן יש להעתר לבקשה.

ב"כ המשיבה התנגדה לבקשה וטענה כי טופס השימוע המקורי נושא חותמת, אשר לא ניתן להבחין בה בעותק שנמסר למבקש.

אחר טיעוני הצדדים הוריתי בהחלטתי מיום הדיון, כי המשיבה תמציא את העותק המקורי של טופס השימוע, או לחילופין מזכר משלים שיערך על ידי הקצין שערך את השימוע לעניין מועד הטבעת חותמתו.

המשיבה המציאה לעיוני בתגובה להחלטה זו את הטופס המקורי של השימוע שנערך למבקש, וכן את ההחלטה על הודעת איסור השימוש ברכב.

עיון בטופס השימוע המקורי מעלה כי במקום המיועד לכך מוטבעת חותמתו של הקצין שערך את השימוע ובה כלל הפרטים הרלוונטיים, כולל שמו של הקצין, מספרו האישי, דרגתו ומקום השירות.

בנוסף לכך המציאה המשיבה את מזכרו המשלים של הקצין שערך את השימוע ובו ציין הקצין כי בצמוד לטופס השימוע על ההחלטה על איסור השימוש ברכב, נמסרה למבקש גם הודעת איסור השימוש ברכב, אשר המבקש חתם עליה, כאשר על הודעה זו מוטבעת חותמתו של הקצין שערך את השימוע ובה כל הפרטים הרלוונטיים, כפי שפורטו לעיל.

עוד ציין הקצין כי החותמת בטופס השימוע לא נראית ביתר העותקים למעט בעותק המקורי ואולם פרטי עורך השימוע מצויים במלואם בהודעת איסור השימוש, אשר עותק ממנה נמסר למבקש.

בנסיבות אלה משמופיעים פרטי הקצין במלואם הן בטופס השימוע המקורי והן בהחלטה על הודעת איסור השימוש ברכב, עליה חתם המבקש, הרי שאינני סבורה כי נפל פגם באופן עריכת השימוע למבקש.

מעבר לטענה זו לא העלה ב"כ המבקש טענות נוספות ואף הסכים לקיומן של ראיות לכאורה לעניין העבירה המיוחסת לנהג ברכבו של המבקש.

יודגש כי העבירה המיוחסת לנהג אשר בוצעה ברכבו של המבקש, הינה עבירה חמורה של נהיגה בשכרות כתוצאה מסירוב לביצוע בדיקות אלכוהול, ובנסיבות אלה כי דין הבקשה להדחות.

ניתנה היום, ג' אב תשע"ג, 10 יולי 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/07/2013 החלטה מתאריך 07/07/13 שניתנה ע"י איילת גרבי איילת גרבי צפייה
10/07/2013 החלטה מתאריך 10/07/13 שניתנה ע"י איילת גרבי איילת גרבי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 רועי לוגסי יעקב חודורוב
משיב 1 מדינת ישראל אבנר גרוס