טוען...

החלטה מתאריך 01/07/13 שניתנה ע"י טלי חיימוביץ

טלי חיימוביץ01/07/2013

בעניין:

שאול עזרא

העורר

נ ג ד

מדינת ישראל

המשיבה

נוכחים:

העורר וב"כ עו"ד אורי בן נתן

ב"כ המשיבה חוקר דידי מימ"ר נגב

<#1#>

פרוטוקול

עו"ד בן נתן

העורר בן 48 ללא עבר פלילי, מעולם לא הסתבך עם המשטרה. אב לשלושה ילדים קטנים. החלופה המוצעת זו אחותו שמשמת כעוזמ"ש של כב' השופט נויטמן , ובעלה איש נחשון מת"א.

לעורר היה אירוע לב במהלך המעצר, אושפז בסורוקה. כרגע באוהלי קידר.

אדם שחווה טראומה שנכנס לראשונה בחייו למאסר, משפחה נורמטיבית. המתלונן במשטרה קוראים לו "איש עסקים ממולח". הוא רמאי, נוכל, הוא קיבל מהעורר שניים וחצי מיליון שקל בשנת 2007, ומאז העורר מנסה להשיב ממנו את כספו. העורר פעל בדרך נורמטיבית, ופנה לעו"ד. יש כבר הסדר תשלומים. יומיים לפני מעצרו הגיע המתלונן אליו לבית, מפתח תקווה, והמתלונן איים עליו באמצעות אדם מבאקה אל גרביה. למתלונן יש המון נושים. אנו יודעים זאת כי העורר אומר בחקירתו שהמתלונן אמר לו שהוא יודע מי זרק לו את שני הרימונים בשנת 2012. המתלונן יודע ולא רוצה להגיד למשטרה. מה שבטוח זה שהוא אמר לעורר שהוא יודע שזה לא העורר. המתלונן מהטל במשטרה. המתלונן אמר לעורר מספר פעמים שכל העיר באר שבע בכיס שלו. מי חייב למי כסף? המתלונן.

בחקירה כב' השופט אור אדם האריך מעצר תחילה למשך שלושה ימים. כב' השופט ציין "חומר נסיבתי ועקיף". ביום שישי כב' השופט ראה התפתחות מסוימת. יש איזו שהיא יכולת לכאורית לשים יד על אותו אדם שאיים על זיגדון באופן ישיר. רוצים לשים יד על אותו אדם כבר מהיום הראשון. זיגדון אומר שהוא יודע מי השליך את שני הרימונים. אז יש אנשים אחרים שרוצים ברעתו, ויש לו הרבה חובות. הרימון העכשווי הושלך שלושה שבועות לפני מעצרו. בשלושה השבועות האלה, המשטרה מנסה לאתר, זיגדון מנסה לאתר. אותו אדם שמאיים ולכאורה משתמש באיזה שהוא טלפון, זה מישהו שלכאורה קושר את העורר, כך לטענת המשטרה, לאותו טלפון. אין מחלוקת שהטלפון לא של העורר. אין גם מחלוקת שהוא לא משליך רימונים. גם חברי אמר שהם סבורים שהוא קשור להשלכת הרימון.

אדם שהוא על פניו, מהנתונים שאנו יודעים, לא מסוכן, אין לו הסתבכויות, יש כאן חשד כבד, אבל החשד לא מתחזק, אלא נעצר. אם ינסו לאתר את אותו אדם, אם הוא יהיה במעצר בית מלא, אחותו, שהיא עוזמ"ש ובעלה איש נחשון. הוא יהיה במעצר בית מלא בפתח תקווה, רחוק מאוד מבאר שבע. זיגדון לא פוחד ממנו, ולכאורה המסוכנות כאן היא נקודתית. אף אחד לא חושש שיושלך עכשיו רימון, בטח לא ממנו.

בעיתוי הזה כרגע, אפשר לשים אותו במעצר בית מלא. עם המחלת לב שלו.... זיגדון מזמין אותו לארוחה בבאר שבע, הוא לא מתקרב ולא רוצה את הקשר איתו.

יש בידי אסופת מסמכים של עו"ד שמנסה להגיע עם זיגדון להסדר. אם יש הסדר שבעוד חודשיים הוא משלם לו, אז אין סיבה.

ב"כ המשיבה

החקירה בעיצומה. אנו מבקשים לדחות את הערר. כל יום של חקירה אנו אוספים ראיות. לא מדובר בחקירה קלה, אנו חוקרים אנשים בכל הארץ. החומר שנתפס עד כה, קושר את העורר באופן ישיר לסחיטה באיומים, הוא שלך אנשים להשליך את הרימונים על מנת להתריע במתלונן. מדור באדם מסוכן. אנו מבקשים להמשיך לחקור ולבצע מעצרים של החשודים.

עו"ד בן נתן

ההסדר הכספי לא מזיז למשטרה, אלא מהווה מניע. כשחברי אומר שהאדם מסוכן, הייתי מוכן אולי לקבל את זה אם היה בעל עבר פלילי, או שהמתלונן לא היה מגיע עד אליו. הוא לא רוצה לדבר עם המתלונן, ואומר לו לדבר איתו באמצעות עו"ד.

אנו נבקש להורות על שחרור.

<#2#>

החלטה

ערר על החלטת בית משפט השלום בבאר שבע (כב' השופט אור) מתאריך 28.6.13 בתיק מ"י 52870-06-13, לפיה הורה על מעצרו של העורר לצורך חקירה עד לתאריך 3.7.13.

מדובר בהארכת מעצר שנייה. לחשוד מיוחסות עבירות של השלכת רימונים לעבר עסקו וביתו של המתלונן על רקע חוב כספי שחב לו המתלונן. החשד הוא כי החשוד שידל אחרים לבצע את העבירות הללו, כולל איומים.

עיינתי בחומר החקירה ובפעולות החקירה, הן אלה שבוצעו והן אלה שמבקשת המשטרה להוסיף ולבצע. מקובלת עלי עמדת בית משפט קמא, לפיה מדובר בראיות שרובן נסיבתיות. מקובלת עלי גם קביעתו לפיה במהלך הארכה הראשונה חלה התקדמות מה.

בית משפט קמא נימק את הארכת המעצר במסוכנות העורר. גם מסקנה זו מקובלת עלי, הגם שאני סבורה כי בשלב זה הארכת המעצר יסודה בחשש לשיבוש הליכי חקירה. מדובר בהארכת מעצר מוצדקת ועל כן אני דוחה את הערר. יחד עם זאת, אם לא תהיה התקדמות משמעותית בחקירה, יהיה מקום לשקול הגשת בקשת נוספת להארכת מעצר.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ג תמוז תשע"ג, 01/07/2013 במעמד הנוכחים.

טלי חיימוביץ, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/06/2013 החלטה מתאריך 30/06/13 שניתנה ע"י טלי חיימוביץ טלי חיימוביץ צפייה
01/07/2013 החלטה מתאריך 01/07/13 שניתנה ע"י טלי חיימוביץ טלי חיימוביץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - חשוד שאול עזרא (עציר) אורי קינן
משיב 1 - מבקש מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה