טוען...

פרוטוקול

שמואל מלמד14/08/2013

בפני כב' השופט שמואל מלמד

24251-07-13

המבקשת:

מדינת ישראל

נגד

המשיב:

אחסאן אבו סביח (עציר)

<#1#>

נוכחים:

בא-כוח המבקשת – עו"ד ישראלוב

בא-כוח המשיב – עו"ד תילאווי

המשיב הובא באמצעות שב"ס

הדיון מתורגם לשפה הערבית

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

בתיק התקבל תסקיר שלא בא בהמלצה לשחרור. יחד עם זאת, נכתב בתסקיר שהמשיב השתלב במסגרת טיפולית בגמילה בכלא, לאחר שהוא לקח אחריות על הבעיתיות במצבו ולאחר שהוא מגלה מודעות בקשייו בתחום האלימות. חלף האמור בבקשה, המאסר המותנה היחיד העומד נגדו זה של 3 חודשים. מפנה לדברי התובע בישיבה קודמת שבו הצהיר שאכן זה המצב, ישיבה מיום 18.7.13. לא ברור לי על סמך מה נקבע כי אינו יכול להשתלב במסגרת הטיפולית שכן הוא מהווה סיכון כלפי המטופלים האחרים כאשר השירות לא בחן באיזה מקום ואיזו קהילה. הייתי בקשר עם המשיבה ובני משפחתו, אנו מחפשים מסגרת, ואבקש לצורך כך לדחות את הדיון.

ב"כ המבקשת:

אנו מתנגדים בשלב זה לכל שליחה של המשיב להליך טיפולי כלשהו. מדובר בעבירות אלימות בתיק הנדון, מפנה לתסקיר שירות המבחן ממנו עולה שאין המלצה בעניינו.

<#5#>

החלטה

לפני בקשה למעצר עד תום ההליכים של המשיב. כנגד המשיב הוגש כתב אישום לפיו ביום 6.7.13 תקף המשיב את המתלוננת בכך שבעט ברגלה, הניף לעברה שיפוד מברזל שהיה מונח על המנגל בסמוך אליו, שרט את המתלוננת בידה, קרע את חולצתה באמצעות השיפוד, גרם לה חבלות של סימן אדום בבטן. המשיב הניף את השיפוד לעבר אחרים תוך שהוא מגדף ומתפרע. המשיב תקף מתלוננת אחרת בכך שדקר אותה בבטנה וגרם לה חבלה של סימן אדום בבטן. המשיב התקרב למתלוננת אחרת בשעה שהוא אוחז שיפוד ביד ומניף אותו לעברה תוך שהוא מנסה לפגוע בה.

המשיב נשלח לשירות המבחן לצורך קבלת תסקיר בעניינו על מנת לבחון חלופת מעצר. שירות המבחן מתאר את מסכת חייו של המשיב שהינה קשה. המשיב במאסרו האחרון ממנו השתחרר במרץ 2013 לא הצליח להשתלב במסגרת שיקומית, התמודד עם אובדן אימו ואחותו שנפטרו במהלך מאסרו, ולאחר תקופה קצרה חזר לשימוש בסם ואלכוהול.

שירות המבחן התרשם כי המשיב לקח אחריות על הבעיתיות שבמצבו, הוא מגלה מודעות לקשייו בתחום האלימות, באבחונים קודמים אותם ערך שירות המבחן מצא כי המשיב מגלה מודעות נמוכה לקשייו וסרב להשתלב בקהילה טיפולית סגורה לגמילה. שירות המבחן התרשם כי למשיב דפוסי התנהגות אלימים, קושי לווסת את תגובותיו האלימות, ותדירות גבוהה של מעורבות המשיב בעבירות אלימות. שירות המבחן העריך כי נשקפת מסוכנות גבוהה של התנהגות אלימה מהמשיב. בשלב סיכון לאלימות כלפי מטופלים אחרים בקהילה שירות המבחן מצא כי המשיב אינו מתאים להליך גמילה במסגרת סגורה ובנסיבות אלו שירות המבחן לא המליץ על שחרורו של המשיב לחלופה כלשהי.

לאחר ששמעתי את הצדדים, בהתחשב בסוג העבירה בה מואשם הנאשם, העובדה כי כנגד הנאשם תלוי ועומד מאסר מותנה של 3 חודשים, עברו של הנאשם, שהינו מכביד, בעבירות אלימות, סמים, החזקת סכין, עבירות כלפי הסדר, המשיב אף ריצה עונשי מאסר לתקופות ממושכות, אני מוצא כי בשלב הנוכחי לא ניתן לשחרר את המשיב לחלופה ואף אין טעם בשלב הנוכחי לשלוח את המשיב לתסקיר משלים לצורך בחינת חלופה אחרת.

סוף דבר, אני מורה על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים. במידה ולבא כוח המשיב תהיה חלופה המתאימה לאמור בתסקיר שירות המבחן הרי שהוא יהיה רשאי לפנות לבית המשפט בבקשה לעיון חוזר.

אני מתיר למשיב 5 שיחות טלפון על חשבון המדינה לרבות טלפונים סלולריים.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ח' אלול תשע"ג, 14/08/2013 במעמד הנוכחים.

שמואל מלמד, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/08/2013 פרוטוקול שמואל מלמד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל תמר בר-זוהר
משיב 1 אחסאן אבו סביח (עציר) עלא תלאווי