טוען...

החלטה מתאריך 16/07/13 שניתנה ע"י יעקב שפסר

יעקב שפסר16/07/2013

לפני כב' השופט יעקב שפסר

העוררת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

אלון עוז (עציר)

<#2#>

נוכחים:

ב"כ העוררת עו"ד לימור חן

ב"כ המשיב עו"ד יזהר קונפורטי

המשיב הובא באמצעות שב"ס

פרוטוקול

ב"כ העוררת:

אני חוזרת על הודעת הערר ולא אוכל להסכים לשחרורו של המשיב בלא לקבל כל כתובת לאיתורו ובלא לקבל כל ערובה שהוא אכן יגיע לבדיקה פסיכיאטרית.

ב"כ המשיב:

אנו מציעים שהמשיב יובא ממעצרו לפסיכיאטר המחוזי בהסכמתו, וזאת לצורך בדיקתו. המשיב ישתף פעולה עם הפסיכיאטר המחוזי ויבצע את כל הנדרש ממנו לרבות הגעה מחודשת להמשך בדיקה ככל שתידרש כזאת על ידי הפסיכיאטר המחוזי.

במצבו הנוכחי לא יכול המשיב למסור כתובת מדויקת שכן אין בידו כזו. תוכניתו היא להיות אצל אחד מחבריו, ככל הנראה בבת ים, ואנו מציעים אפוא כי כתובת מדויקת תימסר בתוך 3ימים מהיום הן לבית המשפט והן לב"כ העוררת כשעד אותו מועד ייצור המשיב קשר עמי מדי יום. אני מסרתי בידי המשיב את כרטיס הביקור שלי והאופן שהוא יוכל ליצור עמי קשר. במצב האמור, יתאפשר פיקוח על תנועותיו של המשיב וככל שתידרש התייצבות כזו או אחרת מצידו, תוכל להיעשות באמצעותי.

אני אבקש אפוא לדחות את הערר בכפוף לאמור לעיל וכן אבקש לקבוע תזכורת ערבויות בתוך 48 שעות וזאת נוכח החשש שבו לא יוכל המשיב לעמוד ביתר התנאים שנקבעו ובכלל זה הפקדת ערובה כספית בסך 500 ₪ והצגת ערב צד ג'.

<#3#>

החלטה

ערר על החלטת בימ"ש השלום בראשון לציון לפיה הורה בימ"ש על שחרורו של המשיב בתנאים מגבילים ובכלל זה איסור יצירת קשר עם המתלוננת וצו הרחקה ממנה, חתימה על התחייבות עצמית וערבות צד ג' והפקדה במזומן בסך 500 ₪.

רקע ההחלטה הינו כתב אישום שהוגש כנגד המשיב והמייחס לו עבירות איומים כלפי אמו איתה הוא מתגורר וכן היזק במזיד לרכוש וזאת בשבירת מסך טלוויזיה משסירבה האם למסור למשיב סכום כסף.

במהלך החקירה עלו מספר אינדיקציות כי המשיב לוקה בנפשו ועל כן במסגרת הליך החקירה נשלח הוא לבדיקה פסיכיאטרית ראשונית אשר במהלכה לא שיתף פעולה ועל כן לא ניתן היה להעריך את מצבו הנפשי.

תמצית טיעוני העוררת היא כי לא ניתן משקל הולם למסוכנות המשיב וכי החלטת השחרור, משמעותה המעשית היא שחרורו ללא כל השגחה או כתובת שהיא ושאין לו כל דרך לכלכל עצמו ובנסיבות אלה שחרורו האמור מעמיד גם את כלל הציבור בסכנה.

עיון בהחלטת בימ"ש קמא מלמד כי קבע הוא שלא יכול מי שחולה במחלת נפש בלא להעצר וכדי להורות על מעצר עד תום ההליכים יש צורך במעשה המצדיק זאת לרבות נסיבות המצדיקות זאת. בעניין זה קבע בימ"ש קמא כי משאין עילת מעצר ומדובר באישום מינורי, אין להורות על מעצר ויש לפסיכיאטר המחוזי כלים אזרחיים לבחינת הנדרש ואולם הם אינם בשדה הפלילי.

בנסיבות אלה ונוכח העובדה כי המדובר בצעיר נטול כל עבר פלילי הורה על שחרורו בערבות.

במהלך הדיון שלפניי הציע ב"כ המשיב ואף המשיב עצמו אישר זאת בדבריו לפניי כי ישתף פעולה עם הפסיכיאטר המחוזי ובלבד שלא ייעשה כן במסגרת מעצר אלא במסגרת בדיקה אמבולטורית והוא מתחייב להתייצב בפני הפסיכיאטר המחוזי בכל עת שיידרש, כמו גם לא לעמוד בכל קשר עמו ולדווח על מקום הימצאו כולל כתובת מגורים בה ישהה.

במכלול הדברים האמורים סבורני כי על אף שהמדובר בעבירת איומים שלא ניתן להקל בה ראש אשר לוותה אף בעבירה כנגד רכוש, לא שגה בימ"ש קמא בהחלטתו.

נוכח האמור ובהינתן ההסכמה מטעם המשיב, נראה לי כי ניתן לאמצה ולהימנע מהתערבות בהחלטת בימ"ש קמא.

אשר על כן הנני מורה כדלקמן:

א. המשיב יילקח על ידי שב"ס, בהסכמתו לבחינת הפסיכיאטר המחוזי וזאת תוך תיאום מול הפסיכיאטר המחוזי וזאת לא יאוחר מ-24 שעות מעתה.

ב. עם תום הבדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי ובכפוף לזכותו של הפסיכיאטר המחוזי לנקוט בהליכים אזרחיים העומדים לרשותו, ישוחרר המשיב, בכפוף למילוי מלוא תנאי השחרור אשר נקבעו בהחלטת בימ"ש קמא.

ג. המשיב יתייצב לכל בדיקה נוספת ככל שתידרש כזו על ידי הפסיכיאטר המחוזי במקום ובמועד בו ייקבע.

ד. המשיב ימסור בתוך 3 ימים מהיום כתובת ומספר טלפון בו ישהה ושם ניתן להשיגו ועד אותו מועד יעמוד בקשר טלפוני עם עורך דינו מדי יום, לא יאוחר מהשעה 12:00.

ככל שישהה המשיב עדיין במעצר, מתבקש השב"ס לאפשר למשיב ביצוע 3 שיחות טלפוניות מדי יום לעורך דינו ולבחינת מקום חלופה אפשרי.

ה. ככל שלא יעמוד המשיב באחד התנאים שנקבעו על ידי בימ"ש קמא, יובא לבדיקת ערבויות בתוך 48 שעות בפני בימ"ש קמא.

ו. מובהר למשיב כי בהפרת תנאי כלשהו מהתנאים שנקבעו על ידי בימ"ש קמא או מהתנאים שנקבעו על ידי לעיל עלול הוא להיעצר מיידית.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט' אב תשע"ג, 16/07/2013 במעמד המשיב וב"כ הצדדים.

יעקב שפסר, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/07/2013 החלטה מתאריך 16/07/13 שניתנה ע"י יעקב שפסר יעקב שפסר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - מבקש מדינת ישראל רונית עמיאל
משיב 1 - משיב אלון עוז יזהר קונפורטי