טוען...

החלטה מתאריך 17/07/13 שניתנה ע"י יעל וילנר

יעל וילנר17/07/2013

בפני

כב' השופטת יעל וילנר

עוררים

1. מוהנד חוסין

2. סיף חטיב

3. אחמד חכרוש

4. תאמר חוסרי

5. אחמד חמדאן

5. יוסף דיאב

6. אמיר אבו רומי

נגד

משיבים

משטרת ישראל -תחנת משגב

החלטה

1. בפניי ערר על החלטת בית משפט השלום בעכו (כב' השופט זיאד סלאח) מיום 16.7.13 בתיק מ"י 32696-07-13, לפיה הורה בית המשפט קמא על הארכת מעצר העוררים עד יום 21.7.13 בשעה 14:00.

2. במהלך הדיון הושגה הסכמה לגבי עוררים 2,5,6,7, והחלטה זו מתייחסת לעורר מס' 1 מוהנד חוסיין, עורר מס' 3 אחמד חכרוש, ועורר מס' 4 תאמר חוסרי.

3. העוררים נעצרו ביום 15.7.13 בחשד לביצוע עבירות של השתתפות והתפרעות בהתקהלות אסורה, הכשלת שוטרים בעת מילוי תפקידם, תקיפת שוטרים ופציעתם, יידוי אבנים לעבר השוטרים והפרשים.

4. בית משפט קמא קבע כי קיים בסיס לחשד כנגד העוררים בנוגע לעבירות המיוחסות להם. עוד קבע בית משפט קמא כי שחרור העוררים בשלב הזה, טרם שהסתיימה החקירה, עלול לשבש את המשך החקירה. כן נקבע כי קיימת עילת מסוכנות אף שלעוררים או למרביתם אין כל עבר פלילי.

5. העוררים, אשר הגישו ערר משותף, פירטו באריכות יתרה את טענותיהם כנגד החלטתו של בית משפט קמא. לטענתם, אין תשתית ראייתית המצדיקה את מעצרם של העוררים, אין עילת מעצר ולא נשקפת מהם כל מסוכנות. אעיר עוד כי בכתב הערר העלו באי כח העוררים טענות רבות בנוגע לפגיעה בהליך הוגן ובהליך הצדק ואולם לא מצאתי בהן ממש.

ב"כ העורר מס' 1 הוסיפה וטענה כי אין לעורר כל עבר פלילי, החקירה בעניינו לא התקדמה מאז מעצרו ביום 15.7.13, במהלך כל הימים הוא לא עומת עם אף ראיה ואף אם קיימת ראשית ראיה הקושרת אותו לעבירות המיוחסות לו, אין בכך כדי להצדיק את הארכת מעצרו.

ב"כ העורר מס' 3 טען אף הוא שאין כל ראיות כנגד העורר, לא קיימת עילת מעצר לגביו, ועל כן יש להורות על שחרורו לאלתר. העורר עצמו ציין כי הוא נעצר ללא כל סיבה, הוא לא הרים יד על אף אחד ולא זרק אבנים אלא הותקף בעצמו.

ב"כ העורר מס' 4 הוסיף וציין אף הוא כי מדובר בבחור צעיר נטול עבר פלילי, ומכל מקום, ראוי היה לבחון חלופת מעצר אשר תאיין את המסוכנות או לקצר את תקופת המעצר.

6. ב"כ המשיבה הפנה את בית המשפט לחומר החקירה לגבי כל העוררים ולדוח פעולות שיש עוד לבצע, וטען כי שחרור העוררים בשלב הזה עלול לשבש את המשך החקירה. עוד טען כי מאז מעצרם של העוררים ועד רגע זה, שהו העוררים מרבית הזמן בבתי המשפט ולא היה סיפק בידי המשטרה לבצע חקירות כנדרש, ובוודאי שלא היה סיפק בידה להשלים את החקירה.

7. עיינתי בכל חומר החקירה.

אשר לעורר מס' 1 מוהנד חוסיין – שוכנעתי כי יש בחומר החקירה אף מעבר לראיות לכאורה הקושרות אותו לעבירות המיוחסות לו. המעשים המיוחסים לו חמורים מאוד ויש לאפשר למשטרה להשלים את החקירה בעניינו ללא כל הפרעה או שיבוש. עיינתי בפעולות החקירה שיש עוד לבצע ואני סבורה כי ביצוע פעולות אלה מחייב את הישארותו של העורר במעצר.

בית משפט קמא הורה על מעצרו של העורר עד יום 21.7.13 בשעה 14:00. בשים לב לכך שלמעשה החקירה רק בראשיתה, שוכנעתי כי לא נפל פגם בהחלטה זו של בית המשפט קמא, שכן, כך יש להניח, תתקשה המשטרה להשלים את החקירה בעניינו לפני יום 21.7.13.

אשר על כן אני דוחה את עררו של העורר מס' 1.

8. אשר לעורר מס' 3 אחמד חכרוש – עיינתי בחומר החקירה הדל המתייחס לעורר זה. לא שוכנעתי כי יש בחומר זה כדי להצדיק הישארותו של העורר במעצר. גם אם נדרש לקבל הבהרות מרושם דוח הפעולה בעניינו, לא שוכנעתי כי שחרורו של העורר עלול לשבש את המשך החקירה.

אי לכך אני מורה על שחרורו של אחמד חכרוש בתנאי מעצר בית מלא בבית אביו, נאיף חכרוש ת"ז 053789434, כפר כנא, וזאת עד יום 21.7.13 בשעה 14:00.

9. אשר לעורר מס' 4 תאמר חוסרי – עיינתי בחומר החקירה שהצטבר בעניינו של עורר זה ושוכנעתי כי יש לגביו ראיות לכאורה, ואף מעבר לכך, הקושרות אותו לעבירות המיוחסות לו. מעשיו של עורר זה, במידה ויתבררו כנכונים, חמורים הם ויש לאפשר למשטרה למצות את החקירה בעניינו עד תום, בלא כל חשש לשיבוש החקירה. עיינתי בדוח פעולות חקירה שבדעת המשטרה לבצע ושוכנעתי כי שחרור העורר בשלב הזה עלול לשבש ביצוע פעולות אלה. עוד שוכנעתי כי לא יהיה סיפק בידי המשטרה למצות את החקירה טרם יום 21.7.13. לפיכך אין מקום להתערב בהחלטת בית המשפט קמא, והערר בעניינו נדחה.

החלטה זו הוקראה בתום הפסקה קצרה לכל הנוכחים בדיון שנערך בערר.

ניתנה היום, י' אב תשע"ג, 17 יולי 2013, בנוכחות הצדדים והעוררים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/07/2013 החלטה מתאריך 17/07/13 שניתנה ע"י יעל וילנר יעל וילנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - חשוד סיף חטיב
עורר 3 - חשוד מוהנד חוסין ג'יהאד אבו-ריא, סוהאד בשארה
עורר 5 - חשוד אחמד חכרוש
עורר 6 - חשוד תאמר חוסרי דאוד נפאע
עורר 8 - חשוד אחמד חמדאן ריאד מחאמיד
עורר 9 - חשוד יוסף דיאב איאד ח'לאילה
עורר 10 - חשוד אמיר אבו רומי מועין ערמוש
משיב 1 - מבקש משטרת ישראל -תחנת משגב אלעד בורובסקי