טוען...

פסק דין מתאריך 18/12/13 שניתנה ע"י איילת הרץ

איילת טופז-אחיעזר18/12/2013

בפני

כב' הרשמת בכירה איילת הרץ

תובע

משה קצוביץ

נגד

נתבעים

1.אבי בן נתן

2.הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

1. עניינה של התביעה שלפני בתאונת דרכים שהתרחשה ביום 9.4.12 בכפר סבא.

2. לטענת התובע, בנו נסע ופנה שמאלה מרחוב קיבוץ גלויות לרחוב שיבת ציון בכביש חד מסלולי, כאשר רכב הנתבעים ניסה לעקוף את רכב התובע בכניסה לצומת בה העקיפה אסורה.

3. לטענת הנתבע 1, רכבו נסע בזהירות, כאשר לפתע הבחין ברכב התובע עומד מלפניו בצד ימין של הדרך בעצירה מוחלטת. הנתבע 1 המתין מספר שניות וכאשר הבחין שרכב התובע אינו זז, החל לעקוף את רכב התובע בזהירות תוך שאותת ווידא כי ניתן לבצע את העקיפה. עת החל רכב הנתבעים בעקיפה, לפתע ללא איתות החל רכב התובע בנסיעה במטרה לפנות שמאלה, תוך שסטה לנתיב נסיעת רכב הנתבעים וכתוצאה מכך ארעה התאונה.

4. בנו של התובע חזר בפני על גרסתו לפיה נסע בזהירות בכביש דו סטרי חד נתיבי. הבן טען כי האט את רכבו והחל לפנות שמאלה ואז ניסה הנתבע 1 לעקוף ופגע ברכבו. הבן טען כי הסתכל במראה אך לא הבחין ברכב הנתבעים. הבן טען כי עדה מטעמו מצויה בברלין והיה שכן שיצא לאחר התאונה.

5. הנתבע 1 גם הוא חזר על גרסתו וציין כי נסע בכביש לאחר רכבו של התובע שהאט וניצמד לימין. הנתבע 1 טען שרכב התובע לא אותת ועל כן סבר שרכב התובע מבקש לפנות ימינה או לעצור. לפיכך, החל לעקוף את רכב התובע ואז לפתע פנה בנו של התובע שמאלה וכך ארעה התאונה.

6. לאחר ששקלתי את טענות הצדדים ולאחר שעיינתי בתמונות הנזקים, אני מעדיפה את גרסתו של התובע וקובעת שהאחריות לתאונה מוטלת על הנתבעים, מעיקרי הטעמים הבאים:

בראש ובראשונה, התרשמתי לחיוב מעדותו הרהוטה, הבהירה והעקבית של התובע והיא מהימנה עלי. בנוסף, הנתבע עצמו הודה כי ביצע עקיפה של רכבו של התובע מאחר וזה האט את רכבו ונצמד לצד ימין של הכביש.

7. הואל והתאונה ארעה בעת שהנתבע ביצע עקיפה של רכבו של התובע שנסע לפניו בכביש חד נתיבי, היה על הנתבע לשים לב ולבצע העקיפה בצורה זהירה או להמתין ולהימנע מעשותה כליל עד אשר יבחין האם רכב התובע אכן נעצר או פונה ימינה. משלא עשה כן הרי הוא האחראי לקרות התאונה.

8. יחד עם זאת, אני סבורה שלתובע "אשם תורם" לקרות התאונה. התובע האט רכבו ונצמד לצד ימין. במידה ואכן היה מביט במראה היה מבחין ברכב הנתבעים המגיח מאחוריו בניסיון לעקפו.

משכך, מצאתי לנכון לייחס לתובע "אשם תורם" של 5% לקרות הנזק.

סוף דבר:

9. התביעה מתקבלת בחלקה. הנני מורה לנתבעים לשלם לתובע סך של 3,484 ₪ (המהווים 95%) בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה, ביום 18.7.13 ועד למועד התשלום בפועל.

בנוסף, אני מחייבת את הנתבעים לשלם לתובע הוצאות משפט בסך של 500 ₪ בצירוף ריבית והפרשי הצמדה כחוק מהיום ועד ליום התשלום המלא בפועל.

בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום.

ניתן היום, ט"ו טבת תשע"ד, 18 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/08/2013 החלטה על בקשה של תובע 1 הארכת מועד להגשת כתב הגנה /בר"ל 14/08/13 איילת טופז-אחיעזר צפייה
18/12/2013 פסק דין מתאריך 18/12/13 שניתנה ע"י איילת הרץ איילת טופז-אחיעזר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 משה קצוביץ
נתבע 1 אבי בן נתן
נתבע 2 הפניקס חברה לביטוח בע"מ