טוען...

פסק דין מתאריך 02/03/14 שניתנה ע"י צחי אלמוג

צחי אלמוג02/03/2014

בפני

כב' הרשם בכיר צחי אלמוג

התובע

רחמים גנאח

נגד

הנתבעים

1.דברת רעננה בע"מ

3.יוסף דגני

4.איילון חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

זוהי תביעה בגין הפסדים שנגרמו לתובע עקב תאונת דרכים מיום 14.3.13 בה היה מעורב רכב התובע ורכב הנתבעת 1 שהיה נהוג ע"י הנתבע 3 ומבוטח ע"י הנתבעת 4.

התובע סיפר בעדותו כי הגיע בנסיעה מכיוון בי"ח מאיר בכפר סבא לכיוון רעננה צפון. הוא נסע בנתיב השני מימין כל הזמן מתוך ארבעה נתיבים. כשעבר מתחת לגשר הרגיש מכה חזקה מצד ימין של הרכב, באמצע הרכב. הוא הסתכל במראה וראה אוטובוס שנוסע, לוקח ימינה לנתיב הימני. התובע ניסה לחסום אותו, לראות מה קרה. כלי הרכב נסעו 50-60 מ', האוטובוס נסע אחר התובע. התובע ביקש מהנתבע 3 שיפתח את הדלת, אך הוא לא רצה לפתוח. הוא דיבר בטלפון, כנראה קרא לבוס שלו, שהגיע אחרי כמה דקות.

הנתבע 3 העיד כי נסע בנתיב הימני מכיוון כפ"ס לכיוון רעננה. מתחת לגשר, הכביש מתעקל, ואז ראה את רכב התובע "חותך" ימינה לנתיב שלו. הנתבע 3 , צפר לו והוא פגע בפנס איתות השמאלי של האוטובוס. לדבריו, התובע עצר את הרכב לפניו, סגר לו את המעבר והוא לא יכול היה להמשיך הלאה. הנתבע 3 ירד אליו וביקש פרטים, אך התובע לא רצה לתת פרטים ואיים עליו.

מעדויות הצדדים עולה כי התובע היה בנתיב השני מימין והנתבע בנתיב הימני ביותר. בחקירתו הנגדית של התובע הוא השיב כי למעשה לא ראה את התאונה אלא רק הרגיש את המכה, ורק לאחריה הסתכל במראה. מכאן, שהתובע לא ראה במו עיניו את רכב הנתבעת 1 סוטה לנתיב נסיעתו. לעומת זאת, הנתבע 3 העיד כי ראה במו עיניו את רכבו של התובע סוטה ימינה לנתיב נסיעת האוטובוס.

זאת ועוד: גרסתו של התובע ביחס לנסיבות התאונה נשמעה למעשה לראשונה רק בבית המשפט, שכן בכתב התביעה לא פירט כלל את נסיבות התאונה אלא ציין רק כי נסע בנתיב נסיעתו ואוטובוס פגע בו מצד ימין. מדובר בתיאור דל ביותר שקשה לדלות ממנו ולו באופן מינימלי גרסה כלשהי לאופן התרחשות התאונה. לא די שהתובע טוען בכתב התביעה כי נפגע בצד ימין. התובע לא צירף כל הודעה שמסר לחברת הביטוח שלו, אם אכן מסר.

לעומת זאת, הנתבעים הציגו לבית המשפט את ההודעה שנמסרה לחברת הביטוח, הנתבעת 4, לאחר התאונה. מדובר בהודעה מפורטת בדבר אופן התרחשות התאונה העולה בקנה אחד עדותו של הנתבע 3. הן בה והן בעדותו עולה כי רכב התובע הוא שסטה לנתיב נסיעת הנתבע 3 ולא להיפך. בהודעה יש כדי לחזק את גרסת הנתבעים שכן נראה כי ההודעה נמסרה בסמוך לאחר התאונה ובכך יש לחזק את המסקנה כי מדובר בתיאור ספונטני של מהלך התאונה בסמוך לאחר הזמן שבו קרתה.

לאור כל האמור לעיל, מצאתי להעדיף את גרסת הנתבעים על פני גרסת התובע, ולפיכך אני דוחה את התביעה.

התובע ישלם לנתבעים הוצאות משפט בסך 350 ₪ בתוך 30 יום.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום מקבלת פסק הדין.

ניתן היום, ל' אדר תשע"ד, 02 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/03/2014 פסק דין מתאריך 02/03/14 שניתנה ע"י צחי אלמוג צחי אלמוג צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 רחמים גנאח
נתבע 1 דברת רעננה בע"מ
נתבע 3 יוסף דגני
נתבע 4 איילון חברה לביטוח בע"מ