טוען...

החלטה

אברהם טננבוים13/08/2013

בפני כב' השופט אברהם טננבוים

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

החשוד

מחמד עבידאת

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת רס"מ קלמן צ'פניק

החשוד וב"כ עו"ד עיסא מוחמדיה

פרוטוקול

<#4#>

החלטה

ממנה את הסנגוריה הציבורית לייצג את החשוד.

<#5#>

ניתנה והודעה היום ז' אלול תשע"ג, 13/08/2013 במעמד הנוכחים.

אברהם טננבוים, שופט

ב"כ המבקשת: החשוד היה מעורב ב- 8.8.13 סמוך לשעה 17:50 בתאונת דרכים חזיתי בכביש הסטף-עין כרם. הצד השני פונתה לביה"ח. הוא חצה קו לבן רצוף והתנגש חזיתי ברכב שהגיע מולו. אנו חושדים שהוא היה שיכור ושלחנו את הבדיקה למעבדה. הם שתו בגלל החג שלהם. ב- 3.1.10 הוא הורשע בנהיגה ללא רישיון ויש לו מאסר בפועל בר הפעלה. הוא נוהג ברכב שבבעלותו, במרץ הוא נהג ללא רישיון ובשכרות וכבר אז נהג באותו רכב שהיה ברשותו והפעם עשה תאונה כשהוא שיכור כשאין לו כלל רישיון נהיגה. יש הצהרת תובע ואנו מבקשים תאריך שבו תוגש בקשה למעצר עד תום ההליכים. הפציעה היא כנראה כי היה בלי חגורה. הפגיעה היא החלון הקדמי. נוצר עכביש בחלון הוא פשוט נגח עם הראש בחלון. ישנו סימן של הראש לשו בחלון.

אחיו של הנאשם: אני אחיו הגדול. הוא עשה את הטעות וזהו. הוא לא נשוי ואין לו ילדים.

ב"כ הנאשם: התאונה הייתה ב8.8 וביום התאונה הוא לא נעצר?

ב"כ המבקשת: הוא לא נעצר הוא פונה לבית החולים ולשם הגיעה המשטרה. הוא השתחרר ביום 8.8.

ב"כ הנאשם: מאז ועד אתמול ניסיתם לזמן אותו?

ב"כ המבקשת: ראינו את הפציעה שלו ולא חשבנו שהוא ישוחרר כי היה לו דם בראש.

ב"כ הנאשם: אני אומר לך שנמסרה לו הזמנה ביד בבית החולים להגיע לדיון.

ב"כ המבקשת: אני לא יודע על זה.

ב"כ הנאשם: מיום 8.8 נמסרה לו ההזמנה.

ב"כ המבקשת: אתמול הוא הגיע ביוזמתו לצורך מסירת עדות וקבלת חשבון. הוא קיבל ייעוץ לפני החקירה. יום לפני זה הוא התייעץ עם עו"ד לפני שהוא הגיע אלינו. אפשר להתרשם בעדות לגבי כמויות השתייה שהם שתו. לגבי התאונה עצמה הגיע בוחן למקום ויש ממצאים שלו. יש קביעה לגבי סטייתו מנתיב הנסיעה לנתיב הנגדי. הוא נותן הסבר לכך שאיזה רכב הבהיל אותו והוא בחר לסטות לנתיב הנגדי כדי לא להתנגש בו.

נגבו עדויות נוספות של הנהגת המעורבת. אין בידינו תוצאות של בדיקת הדם. החומר נשלח ביום 11.8.2013. לא נערכה לנאשם בדיקת מאפיינים. לתובעת יש אינדיקציה לגבי העדות של הנאשם ולגבי כמויות השתייה שהיו שם. אין נתון מדעי לגבי רמת השכרות של הנאשם.

ב"כ הנאשם: האיש הגיע ביוזמתו למשטרה. הוא טוען שקיבל עוד זימון להגיע לבניין כלל אני מניח שצריך להיות העתק של זימון זה בתיק החקירה. אם הוא לא היה מגיע הוא לא היה נעצר. אף אחד לא ניסה לרדוף אחריו. יש לזה משמעויות גם לעניין המסוכנות הנובעת ממנו וגם לעניין השיהוי במעצר. אדם ששוחרר ובעצם לא נעצר כלל. בעניין 8015/09 ג'ורג קיוף, נקבע כי רק בנסיבות חריגות יורה בית המשפט על מעצר מחדש של אדם ששוחרר. חברי ציין שאפילו לא התקשרו לנאשם באותה תקופה.

אני מסכים שיש ראיות לכאורה שהוא נהג ללא רישיון. לעניין השכרות אין ראיות לכאורה כי אין שום נתון מדעי מהי רמת השכרות ולא די באמירה כללית שלו שתיתי. ייתכן כי שתה משקאות שאינם משכרים או בכמות שאינה דיה כדי לעצור את הנאשם. לא ניתן לקבוע בשלב זה ראיות לכאורה. לעניין הנסיבות ואשמתו בתאונה, אני מודע לכך כי אדם שנוהג ללא רישיון מצבו להוכיח שהוא לא אשם בתאונה הוא לא קל לעומת זאת יש 2 עדים שלא נחקרו שיכולים לתמוך בגרסת המשיב ביחס לנסיבות האירוע מי סטה ומהן הנסיבות.

לסיכום, אני מבקש, התיק הזה אינו מצדיק מעצר עד תום הליכים אבקש שבית המשפט יבדוק חלופה, אני מבקש להורות על שחרורו בתנאים. נמצא כאן אחיו. אני מבקש שבמשך 2-3 ימים יישב בפיקוחו לש אחיו במעצר בית. הוא גם פצוע מהתאונה. כידוע מעצר ממש הוא הברירה האחרונה, ברירת המחדל היא שחרור אלא אם כן בית המשפט סבור כי יש מקום למעצר. העובדה שלא נעצר במשך 4 ימים והעובדה כי אין ראיות לנהיגה בשכרות מצדיקות חלופת מעצר. בתי המשפט משחררים גם במקרים שבהם תלוי ועומד מעצר על תנאי ולתקופה ארוכה יותר לדוגמא בדבר סלמי שקיבל 10 חודשים על תנאי. אני חושב שבמקרה הזה מעצר בית יהיה מספק. אני סבור כי אילו היה נשקל עניין שהות במעצר שחרור לאחר 4 ימים אני בספק אם הייתה מוגשת הצהרה זו. אני מבקש שבית משפט יבדוק את החלופה שהצעתי שיישאר אצל אחיו.

<#3#>

החלטה

עניין לנו עם החשוד הקונה רכב על שמו כשאין לו כלל רישיון.

זאת כאשר יש מאסר על תנאי תלוי ועומד כנגדו על נהיגה ללא רישיון.

בנוסף, במרץ 2013 נתפס נוהג בשכרות גבוה ונידון לפסילה של 36 חודשים בהיעדר.

אציין כי לא היה ידוע לבית המשפט שאין לו רישיון נהיגה.

עתה נתפס הנאשם נוהג ללא רישיון, גורם לת"ד כשהוא חשוד שהיה בשכרות.

אינני רואה מקום כי החקירה תוכל להיעשות בשחרורו, ואינני רואה אפשרות לאיין המסוכנות.

המשיב ייעצר עד ליום חמישי 15.8.2013 בשעה 10:00 ויובא על ידי שב"ס. הודעה לסנגוריה ולתביעה.

זכות ערר כחוק.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ז' אלול תשע"ג, 13/08/2013 במעמד הנוכחים.

אברהם טננבוים, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/08/2013 החלטה אברהם טננבוים צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אהוד רונן
חשוד 1 מחמד עבידאת