טוען...

פסק דין שניתנה ע"י עדי סומך

עדי סומך06/06/2016

בפני

כבוד השופט עדי סומך

תובעת:

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

נגד

נתבעים:

1.יעל אריאלי

2.ש. שלמה רכב בע"מ

פסק דין

הצדדים הסמיכו את בית המשפט לפסוק בתיק זה לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984.

לאחר בחינת מלוא חומר הראיות שהוצג בפניי והתרשמותי מעדי הצדדים, אני קובע כי הוכח בפניי קיומו של קשר סיבתי שבין הנזק שנתבע לבין התאונה הנדונה. בעניין הזה עדיפה בעיניי עדות נהג התובעת על פני הנתבעת 1 אשר כלל לא ראתה את נזקי רכב התובעת לאחר התאונה ועל כן אינה יכולה להעיד בעניין זה דבר וכן עדותו של מומחה התובעת על פני עדות מומחה הנתבעים אשר שכנעני ברמת ההסתברות הנהוגה בהליך האזרחי לפחות, כי הנזק שנגרם לרכב התובעת הינו תוצר פגיעת רכב הנתבעות בו מאחור. איני מקבל את התיזה של הנתבעות כי מדובר בנזק המלמד על מוקדי נזק שונים לנוכח מסקנתי העולה בין היתר מחוות דעת מומחה התובעת וחקירתו ועדויות הנהגים כי בהחלט ייתכן שהפגיעה מאחור הינה אחת אך הובילה בשל מבנה הפגוש האחורי לתצורת נזק גלית שיצרה אפקט המדמה לכאורה פגיעות נוספות, הגם שכאמור מדובר במכה אחת בלבד מאחור.

לצד כך, איני יכול לקבל את רכיב ירידת הערך שנתבע על ידי התובעת זאת לנוכח עדותו של נהג התובעת כי רכבו סבל בעבר מתאונה אשר הובילה לתיקונו. התובעת אשר נטל ההוכחה בעניין זה מוטל עליה לא הביאה כל ראייה אשר תלמד על אומדן הנזק הקודם והרכבו ועל כן הספק שמתעורר בעניין זה פועל לרעתה. מכאן שיש לקבל את התביעה בניכוי רכיב ירידת הערך שנתבע. באשר להוצאות אותן מבקשת התובעת לעצמה בשל התמשכות ההליכים וכו' כפי העולה מסיכומיה. נושא זה נבחן על ידי ומצאתי כי יש טעם בדבר אך יש גם להביא בחשבון את עובדת קבלת התביעה בחלקה ועל כן סכום ההוצאות יקבע בהתאם. יש עם זאת מקום לפסוק לתובעת את רכיב שכר טרחת השמאי מטעמה שכן אין ספק בעיניי שזו נצרכה לחוות דעת נגדית שהיוותה פרמטר אלמנטרי ביחס למחלוקת שבין הצדדים בנוגע למהות הנזק הישיר שנתבע.

אשר על כן, אני מורה כי הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, ישלמו לתובעת סך של 9,813 ₪ בגין הנזק הישיר שנתבע בגין התאונה לאחר ניכוי רכיב ירידת הערך ועלות שכ"ט שמאי מטעמה בסך 407 ₪, בצירוף הצמדה למדד מיום התשלום למבוטח, 19.6.13, עלות השמאי מטעמה בסך 1,770 ₪ בהתאם להוראת התשלום שהוצגה לבית המשפט, עלות עדותו בסך 1,000 ₪ בצירוף מע"מ שכ"ט עו"ד ע"ס 3,000 ₪, אגרת בית משפט ששולמה בפתיחת התיק לרבות מחצית השנייה של האגרה כפוף לתשלומה על ידי התובעת (זו טרם שולמה על ידה) ושכר העד מטעם התובעת בסך 450 ₪ כפי שנפסק בדיון מיום 18.11.14. הסכומים האמורים ישולמו בתוך 30 ימים מהיום, שאם לא כן, יישאו הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום בפועל.

ניתן היום, כ"ט אייר תשע"ו, 06 יוני 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/01/2015 החלטה על חוות דעת בוחן עדי סומך צפייה
06/06/2016 פסק דין שניתנה ע"י עדי סומך עדי סומך צפייה