טוען...

החלטה מתאריך 03/01/14 שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי03/01/2014

33837-09-13

בפני כב' השופט חגי טרסי

המבקשת

מדינת ישראל

נ ג ד

המשיב

יוסף יצחק כהן

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת – עו"ד בן אסולין

ב"כ המשיב – עו"ד בן בן יהודה

המשיב - הובא

פרוטוקול

ב"כ המבקשת: אני חוזר על הבקשה. מבקש לעצור את המשיב עד תהום ההליכים ולחלט את הערבויות. יש להדרש לכך האם ניתן לשחררו לחלופה והאם ניתן לאיין את המסוכנות הנשקפת ממנו ולדעתנו לא ניתן לתת בו אמון, לאחר שהעלה תמונות פורנוגרפיות פיקטיות ולאחר שהעלה סרטונים של מגע אינטימי עם בנות זוגו לשעבר, תוך שהוא בחלק מהמקרים חושף את זהותן של אותן בנות זוג.

חשוד להדגיש כי המשיב קיבל הזדמנויות לחדול מהמעשים אך חזר פעם אחר פעם לסורו, האירועים שמתוארים בכתב האישום הן מהשנים 2011 עד 2013, יש לפחות 10 אישומים ב- 6 פ"א שונים כאשר בכל תיק המשיב נחקר, מוזהר שלא לחזור על המעשים, אך באופן אובססיבי הוא חוזר על המעשים שוב ושוב.

אני מפנה לחקירתו מיום 17.6 לפני הגשת כתב אישום. בחקירה הוא אומר שהוא מצטער, מצטער על זה שעשה את זה שוב, בשורה 62 הוא אומר שאין לו הסבר למעשים, הוא לא יודע למה הוא עושה את זה. ב- 17.9 הוא מקבל הזדמנות נוספת, הוא משוחרר בתנאים תוך שהוא גם מפקיד הפקדה כספית וחותם על ערבות, אך זה לא מרתיע אותו ואנו נמצאים היום עם הפרה חדשה.

מפנה לחקירה בתיק הנוכחי שם הוא מודה בפרסום תמונה פורנוגרפית פיקטיבית. במהלך החקירה הוא אומר שהוא מצטער, לא היתה לו כוונה, כששואלים אותו על הערבות וההפקדה הוא אומר שהוא שכח מזה, עכשיו הוא זוכר, אין לו מה להגיד.

אין ספק שמדובר במשיב שלא יכול לשלוט בעצמו כאשר כל פעם הוא לא רק מפר את התנאים ופוגע בפרטיות של אותן מתלוננות. אין כאן פגיעה ערטילאית. המתלוננת אומרות כי אחרי שהדברים מפורסמים פונים אליהן גברים דרך הפייסבוק והאינטרנט. יש כאן הפרה של תנאים, זה לכעצמו מצדיק החזרה למעצר.

בנוגע לבקשה לחילוט ערבויות – לטעמנו זה מתחייב לאור ההפרה הבוטה והזלזול בהחלטות בימ"ש.

יש כאן הפרה מסויימת אבל אני לא חושב שהיא צריכה להביא לשלילת חירותו למשך 9 חודשים. נכון שיש פה רצידיויסטיות. הוא התחיל טפול פסיכולוגי וכנראה שזה לא עזר. אני מסכים שצריך מסגרת או מנגנון שהוא לא ישוחרר בלי פיקוח כדי לוודא שהוא לא יתקרב למכשיר שאפשר "לגלוש" ואפשרות "גלישה" באינטרנט. בגלל ההפרה האחרונה, שהיא היחידה, אני לא מקל ראש בעבירה, אבל אנו דנים האם העבירה האחרונה צריכה להביא למעצרו עד תום ההליכים ולמרות שדעתי כסניגורו לא נוחה מזה שהוא חוזר ומבצע את העבירות, אני לא סבור שה"קפיצה" הזו למעצרו, מתאימה כאן.

הפרת התנאים כמובן שמהווה עילה למעצר אלא שהעבירות עצמן אינן מהוות עילה למעצר. יש כאן ענין רצידיויסטי שעל ביהמ"ש לוודא שלא תחזור לעצמה. ב- 18.7 הוא שוחרר על ידי כב' השופט קובו בתנאי ערבות ובפיקוח של האמא שנמצאת פה באולם. המשמעות היא שהוא צריך להיות צמוד לאם והיא התחייבה לפקח עליו שהוא לא מגיע למכשיר שאפשר "לגלוש" איתו ושלא יהיה בבית אינטרנט ואת זה אני מציע כעת.

האמא אינה עובדת. אני מציע שהוא ישהה עם האמא במעצר בית מלא ברח' הרב ריינס 44 פתח תקווה, היא תוודא וגם תתחייב וגם הוא שלא יכנס מכשיר מכל סוג שהוא שאפשר לגלוש באמצעותו באינטרנט וכמובן שלא יהיה אינטרנט זמין בבית.

בקשר לעבודה, אני מבקש שהנושא יבדק באמצעות תסקיר.

כרגע חירותו תוגבל, הוא מאבד את חופש התנועה כרגע או עד להחלטה אחרת ושנית יש לביהמ"ש עוד אמצעים שהם יותר מוחשיים גם לגרום לו לחוש את תוצאות מעשיו וחילוט הערבויות.

אני לא מתנגד לחילוט הערבויות ויופקדו ערבויות אחרות.

ב"כ המבקשת: אם ביהמ"ש חושב לשחררו אני מבקש לחקור את האם. הגם שכבר שימשה כמפקחת, עדיין גם אם אין מחשב בבית, יש אינטרנט בבנין שהוא כן יכול להתחבר, יש מכשיר סוניפלייסטיישן.

<#3#>

החלטה

לפני בקשה לעיון חוזר לפיה עותרת המדינה למעצרו של המשיב עד לתום ההליכים ולחילוט הערבויות שחתם. מהחומר שמונח בפני עולה, כי בספטמבר 2013 הוגש נגד המשיב כתב אישום ובו עשרה אישומים בעבירות של פגיעה בפרטיות ופרסום תועבה. על פי המפורט בכתב האישום, בהזדמנויות רבות ולאורך תקופה ממושכת העלה המשיב לאתרים שונים באינטרנט תמונות פורנוגרפיות פיקטיביות שערך באמצעות תכנת פוטושופ תוך הדבקת פרצופן של בת זוגו לשעבר ושל אחותה הקטנה לתמונות פורנוגרפיות ובכך פרסם את התמונות ברבים.

לאחר הגשת כתב האישום, האריך ביהמ"ש בהסכמה את תוקפן של הערבויות שנחתמו בעת ששוחרר המשיב בשלב החקירה, כך שנאסר על החשוד כל עיסוק בתכנת פוטושופ ופרסום תכנים פורנוגרפיים באינטרנט או בכל פורמט פרסום אחרת באמצעות כל מדיום ממוחשב. להבטחת התנאים נחתמו ערבויות, נחתמה ערבות עצמית בסך 5000 ₪ וכן ניתנה הפקדה כספית סך 2000 ₪.

מחומר חקירה חדש שנאסף עולה, כי החשוד הפר את תנאי השחרור בכך שפרסם לאחרונה פעם נוספת תמונה פורנוגרפית פעם נוספת הנושאת את דמותה של חברתו לשעבר. החשוד נחקר והודה במעשה זה מבלי שהצליח להבהיר את מניעיו. כמו כן, עולה כי על אף טפול פסיכולוגי שהוא עובר ועל אף ההזהרות שהיו נילוות לחקירותיו בעבר ולכתב האישום שהוגש, שב וביצע עבירה דומה.

על רגע מעשים אלה ולאור הרצידיוויזם שמגלה המשיב, ניתן להבין את עתירת המדינה למעצרו עד לתום ההליכים, אלא שאני סבור כי בטרם ינקט צעד קיצוני זה, מן הראוי לאפשר למשיב הזדמנות נוספת ואחרונה אשר במסגרתה יחולטו הערבויות וכן ישוחרר לחלופת מעצר הרמטית ומשמעותית יותר אשר אינה מאפשרת גישה לרשת האינטרנט. ההגנה מציעה חלופה של מעצר בית מלא בבית האם ובפיקוחה הצמוד וכן איסור מוחלט על גישה לרשת האינטרנט ועל החזקת מכשירים אשר מאפשרים גלישה באינטרנט. אני סבור, כי חלופה זו מאזנת בצורה נכונה בין ההכרח להבהיר למשיב את חומרת ההפרה וחומרת מעשיו לבין הרצון להמנע, ככל שניתן, מפגיעה מוחלטת בחירותו. יחד עם זאת, אני מוצא לנכון להבהיר למשיב, כי אם יפר פעם נוספת את תנאי השחרור, דינו להיות מוחזק במעצר מאחורי סורג ובריח עד לתום ההליכים.

לאור כל האמור לעיל, אני מורה על שחרורו של המשיב בתנאים הבאים:

1. המשיב ישהה במעצר בית מלא בבית אמו ברח' הרב ריינס 44 פתח תקווה. במהלך כל שעות היממה יהיה נתון בפיקוחה הצמוד של אמו הגב' חנה כהן ת"ז 017189051, אשר תדווח באופן מיידי למשטרה על כל הפרה של תנאי השחרור.

2. ערבות עצמית וערבות צד ג' של האם בסך 12,000 ₪ כל אחת.

3. הפקדה בסך 5000 ₪.

4. נאסר על המשיב להחזיק במקום מגוריו או בידיו ובכל מקום בו ימצא כל מכשיר אשר מאפשר ולו באופן פוטנציאלי גישה אל רשת האינטרנט, לרבות טלפונים סלולריים. כמו כן, נאסר עליו להחזיק בביתו רשת אלחוטית או אחרת המאפשרת גישה אל רשת האינטרנט, באמצעות המחשב או בכל דרך אחרת.

5. אני מורה על חילוט ההפקדה בסך 2000 ₪ שהפקיד הנאשם במסגרת הליכים אלה וכן על חילוט ערבותו העצמית בסך 5000 ₪. לפיכך, תנאי לשחרורו כעת הינו הפקדת הערבויות הכספיות החדשות שנקבעו היום.

6. מכלול התנאים והערבויות יעמדו בתוקפם עד לתום ההליכים בתיק העיקרי.

7. אני מתיר למשיב לנהל 3 שיחות טלפון ע"ח המדינה לצורך הסדרת הערבויות.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ב' שבט תשע"ד, 03/01/2014 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

הוקלד על ידי מירי שרפי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/01/2014 החלטה מתאריך 03/01/14 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל רונית עמיאל
משיב 1 יוסף יצחק כהן גיא עין צבי