טוען...

החלטה

טל אוסטפלד נאוי17/09/2013

2001-09-13

בפני כב' השופטת טל אוסטפלד נאוי

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

איאד פואז (עציר)

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת – עו"ד כוזרי

ב"כ המשיב – עו"ד דורון לוי - סנגוריה ציבורית

המשיב הובא על ידי שב"ס

פרוטוקול

ב"כ המשיב –

לצערי המשיב מובא לבימש רק בשעה 14.45 ואז אני פוגש בו לראשונה בבית המעצר, ומבחין מיד כי המשיב בקושי מסוגל לזוז, בקושי מסוגל לפתוח את הפה, מתנועע בקושי רב.

בנסיבות אלה, ציין בפני המשיב, כי ספג "מכות רצח" מהשוטרים ואף בין היתר שברו את צלעותיו ובידי שב"ס תעודת חדר מיון המאששת את תלונות המשיב. אני מתקשה להביע במילים עד כמה חמור הדבר בעיני, הדברים חמורים בעיני כל מי שגם האינטרס הציבורי הרחב לנגד עיניו, מדובר באלימות שוטרים לשמה שלא היתה בצידה שום עילה ולא היתה לה שום הצדקה גם אם מקבלים את גרסת השוטר שטוען כי המשיב נשך אותו אך באורך פלא אין ולא נותר לו שום סימן מאותה נשיכה לכאורה. הוא ציין שהוא עטה כפפה ולכן לא נותר סימן. הדבר תמוה בעיני עד מאד אך חמור ביעני הדבר שבעתיים כי לגרסת השופטים הסתכם השימוש בכח בברכייה אחת שספג המשיב על מנת לשחרר לכאורה את אותה נשיכה. אין שום התייחסות ולו ברמז בתיק החקירה לנסיבות בעתיין נשברו צלעותיו של המשיב במהלך הארוע. על פניו ברור כי מדובר באלימות שוטרים קשה וברוטלית לשמה.

אני מבקש לאחר שבימש יעיין בתעודת חדר המיון וככל שיורה על המשך מעצרו של המשיב, ולהורות לשב"ס להובילו במהירות וללא כל דיחוי כדבר ראשון בפני רופא מטפל והן להורות למשטרה להעבירו בדחיפות את כל תיק החקירה יחד עם העתק תעודת חדר מיון למח"ש. אני מצהיר כי בדעתנו להעביר בדחיפות תלונה מסודרת למח"ש.

אין מחלוקת בענין קיומן של ראיות לכאורה לענין עבירת הנהיגה בזמן פסילה.

מקריאה חוזרת של תעודת חדר מיון, מאחר ועולה חשש כי המשיב בלע חצי מנת סם, כך לדברי הרופא, חשוב להדגיש כי המשיב מכחיש כעת כי אלה דברי הרופא עדיין אם נכונים הדברים, הרי המשיב בסכנת חיים מידית ולכן אני שב ומבקש בכל לשון של בקשה להורות על הבאתו של המשיב בפני רופא בבהילות.

מאחר ועל פניו מצוינים אמנם בבקשה מספר תיקים פתוחים, אך אני מבין כי אין בידי התביעה את תיקי החקירה הפתוחים, כמובן שהם כעת לא יכולים לשמש ולו ראיה בהליך זה אך מכל מקום מאחר ואין בידי כרגע למרות שאני סבור כי זה תיק שמתאים לשחרור בתנאים מגבילים, לאחר שעשיתי מספר שיחות עם אשת המשיב אשר ממנה למדתי כי היא מטפלת כעת ב-4 ילדיהם הקטנים המשותפים ולכן היא לא תוכל לשמש כמפקחת אך משיחה עם האח המבוגר, כבן 45, שלדבריו אינו בעל עברפלילי ולהם אח נוסף בן 36 שניהם יוכלו לפקח עליו.

בנסיבות האלה נבצר ממני להתייצב מהרגע להרגע בבימש, ומאחר ואנו בערב של חג הסוכות לפני פגרה נוספת של בית משפט , אבקש להפנות את המשיב לקבלת תסקיר שירות מבחן, אנו נמציא בדחיפות ל שירות מבחן את פרטי המפקחים המוצעים על מנת שיבחנו על ידי שירות מבחן.

ב"כ המבקשת –

מסכימה להפנותו ל שירות מבחן.

מסכימה כמובן להפנייתו לרופא לכל טיפול רפואי שהוא צריך.

<#2#>

החלטה

בפני בקשה למעצרו של המשיב עד לתום ההליכים המשפטים כנגדו.

כנגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של נהיגה בזמן פסילה, ללא רישיון נהיגה תקף, ללא ביטוח ואי ציות להוראות שוטר.

ב"כ המשיב הסכים לקיומן של ראיות לכאורה.

למשיב עבר תעבורתי וכן פתוחים כנגדו תיקים כך, שהמשיב מהווה סכנה לעצמו ולמשתמשים בדרך.

חלופת מעצר

לבקשת הסנגור הנני מפנה את המשיב לקבלת תסקיר מעצר אשר יבחן את החלופות שיוצעו לו.

שמעתי את דברי הסנגור לענין מצבו של המשיב, התרשמתי כי המשיב סובל מכאבים ולאחר שעיינתי בתעודת חדר המיון מיום 16.9.13, לפיה עולה כי למשיב צלעות שבורות וכן לדבריו בלע חצי מנת סם, הרי שהנני מורה כי המשיב יובא לאלתר בפני רופא לבדיקה הן אם מדובר ברופא שב"ס או רופא בי"ח.

לאחר ששמעתי טיעוני הסנגור בענין התנהלות השוטרים, ולאחר שהסנגור ציין כי בכוונתו להגיש תלונה במח"ש, הרי שככל שתוגש תלונה תעביר המבקשת את תיק החקירה למח"ש.

קובעת לדיון לקבלת תסקיר מעצר ליום 10.10.13 שעה 10.00.

המשיב נמצא בכלא הדרים.

המשיב יובא לדיון על ידי שב"ס.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ג תשרי תשע"ד, 17/09/2013 במעמד הנוכחים.

טל אוסטפלד נאוי, שופטת

סיגי - ק

<#6#>

החלטה

המשיב ייעצר עד להחלטה אחרת.

<#7#>

ניתנה והודעה היום י"ג תשרי תשע"ד, 17/09/2013 במעמד הנוכחים.

טל אוסטפלד נאוי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/09/2013 החלטה טל אוסטפלד נאוי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל נאוה זילברנגל
משיב 1 איאד פואז (עציר) דורון לוי