טוען...

גזר דין שניתנה ע"י מגי כהן

מגי כהן23/03/2015

בפני כב' השופטת מגי כהן

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

ז'ק אזולאי

ב"כ המאשימה עו"ד כתר דוד

ב"כ הנאשם עו"ד חודורוב

הנאשם בעצמו

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ הצדדים: הגענו להסכם מסגרת.

בית משפט מודיע לצדדים כי איננו קשור להסדר הטיעון, וכי קיימת אפשרות שלא יגזור על הנאשם את העונש המוסכם.

ב"כ המאשימה לעונש: התביעה תעתור ל-3 חודשי מאסר בדרך של עבודות שירות ואילו הסנגור יטען לשל"צ.

לעניין רכיב הפסילה התביעה תעתור ל-20 חודשי פסילה בפועל וההגנה תעתור לפסילה מופחתת.

כמו כן עותרים למאסר על תנאי ,פסילה על תנאי וקנס. הנאשם נוהג משנת 2004, לחובתו 10 הרשעות קודמות בהן שכרות משנת 2010. לנאשם עבר פלילי בעבירות אלימות, רכוש וריצה מאסר בדרך של עבודות שירות. מגיש גיליון הרשעות בפלילי ובתעבורה. יש הסכמה כי הפסילה תחל מיום הפקדת רישיון הנהיגה בתיק זה: 27.10.2014.

ב"כ הנאשם לעונש: מפנה לתסקיר שירות המבחן שמדבר בעד עצמו על אדם ששינה את עמדותיו והיום הוא מתפקד באופן נורמטיבי, עובד ומפרנס את משפחתו, התחתן לאחרונה, יש לו אישה בהיריון. שירות המבחן מצא לנכון להדגיש את ההיבט השיקומי של הנאשם ולהמליץ כפי שהמליץ. יש לציין שהעבירה תוקנה באופן משמעותי, כך שנכון להיום חובת הפסילה היא שלושה חודשים והנאשם עובד בעירייה ולכן הוא זקוק לרישיון באופן נואש ובטח שלא יוטל עליו עבודות שירות. בנסיבות, אני מציע שבית משפט יתן דגש כפי ששירות המבחן עשה בפן השיקומי ולהסתפק בפסילת המינימום. אני לא יודע מה היו נסיבות התיק משנת 2008, לא ראיתי אותו, אבל אני מניח שאו שהוא לא בא לדיון או לא יודע מה קרה, אבל זה בנאדם שיש ליתן לו צ'אנס ולא "להכות" אותו היום.

גזר-דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בביצוע עבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים לפי תקנה 26 (2) לתקנות התעבורה.

מדובר בעבירה שבוצעה ביום 13.05.2013 שעה 11:00 עת נהג בעיר ראשל"צ.

אציין שבמקור מדובר בעבירה של נהיגה בשכרות מכוח סירוב, הנאשם כפר ולאחר שתוקן כתב האישום הודה הנאשם בעבירה של נהיגה תחת השפעה.

מדובר בנאשם עם עבר פלילי, 4 הרשעות, עבירות מסוג רכוש ואלימות, עבירה אחרונה משנת 2009.

בנוגע לעברו התעבורתי - הנאשם הוציא רישיון נהיגה בשנת 2004, צבר לחובתו 10 הרשעות קודמות, עבירה אחרונה מאוקטובר 2013 בגין שימוש בטלפון. כל העבירות של הנאשם הן מסוג ברירות משפט, למעט עבירה אחת בגין נהיגה בשכרות מאוגוסט 2008.

הנאשם נשלח לקבלת תסקיר שירות המבחן, התקבל תסקיר מיום 26.01.2015 אשר מפרט את נסיבותיו האישיות של הנאשם והתרשמותו של שירות המבחן. שירות המבחן ציין כי הנאשם הביע צער על סירוב לבצע את הבדיקה, והוא מכיר בהתנהלותו השגויה מול השוטרים. שירות המבחן ציין כי לאורך האבחון לא הועלתה בעיה בצריכת אלכוהול או סמים והתרשם כי ההליך המשפטי הנוכחי מהווה עבור הנאשם גורם מרתיע המציב גבולות.

שירות המבחן ממליץ על הטלת של"צ בהיקף של 160 שעות.

המדובר בנאשם כבן 29, נשוי ואשתו בהיריון.

הצדדים הגיעו להסדר מתווה לפיו התביעה עותרת לעונש מאסר בדרך של עבודות שירות לתקופה של 3 חודשים וההגנה לשל"צ. התביעה עותרת לעונש פסילה לתקופה של 20 חודשים כאשר ההגנה טוענת באופן חופשי בעניין, ולגבי רכיבים נוספים מאסר על תנאי, פסילה על תנאי וקנס טוענים הצדדים באופן פתוח.

לאחר ששקלתי את הנתונים הנ"ל, ובייחוד המלצת שירות המבחן והתרשמות שירות המבחן שהנאשם לא זקוק לטיפול בעניין אלכוהול או סמים, העובדה כי עבירה קודמת של הנאשם בגין שכרות הינה משנת 2008, הוא הצטער על התנהגותו ובסופו של דבר בחר שלא לנהל את התיק ולהודות בכתב שום מתוקן, מצאתי לגזור על הנאשם את העונשים הבאים:

קנס בסך 1,400 ש"ח או  30 ימי מאסר תמורתו.

תשלום הקנס בתוך   90 ימים.

הנאשם הונחה לגשת למזכירות לקבל שוברי תשלום.

אני פוסלת את הנאשם מקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 11 חודשים בפועל במצטבר לכל פסילה אחרת והחל מיום הפקדת רישיונו במזכירות בית המשפט: 27.10.2015.

אני פוסלת את הנאשם מקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים על תנאי למשך 3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור אותה/ן עבירה/ות שעליה/ן הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השנייה לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א - 1961 ויורשע בגינה.

הנני גוזרת על הנאשם עונש מאסר על תנאי לתקופה של 3 חודשים שלא יעבור בתוך 3 שנים עבירה של: נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים ונהיגה בפסילה.

אני מצווה על הנאשם לבצע שירות לתועלת הציבור (של"צ) בהיקף של 160 שעות על פי תוכנית שירות המבחן.

מועד תחילת ביצוע השל"צ ותנאי ביצועו ייקבעו על ידי שירות המבחן, לשם כך על הנאשם לצור קשר עם שרות המבחן תוך 7 ימים מהיום.

הוסברה לנאשם משמעותו של צו השל"צ ותוצאות הפרתו.

העתק גזר הדין יישלח לשירות המבחן למבוגרים תוך הפניית תשומת לב שירות המבחן לצו השל"צ ועל שירות המבחן יהיה לדווח לבית המשפט על סיום עבודות השל"צ.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז תוך 45 ימים מהיום.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ג' ניסן תשע"ה, 23/03/2015 במעמד הנוכחים.

מגי כהן , שופטת

הוקלד על ידי ארית מליחי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/03/2015 גזר דין שניתנה ע"י מגי כהן מגי כהן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רון לוינגר
נאשם 1 ז'ק אזולאי מיכל קפלן