טוען...

החלטה שניתנה ע"י שושנה ליבוביץ

שושנה ליבוביץ17/10/2015

בפני

כבוד השופטת שושנה ליבוביץ

תובע

מוחמד עאצי

נגד

נתבעות

1. ספורט דיפו בע"מ

2. הפניקס חברה לביטוח בעמ

החלטה

1. לאחר עיון במסמכים שבתיק התובענה, ובכלל זה בחוות הדעת ובתחשיבי הנזק על נספחיהם, מוצע לצדדים לסיים התובענה בסכום של 240,000 ₪ בצירוף שכ"ט עו"ד והוצאות משפט.

2.בשים לב לטענה כי התובע הוא סטודנט בשנתו האחרונה ללימודי הרפואה כושר השתכרותו הועמד על פעם וחצי השכר הממוצע במשק החל מעוד שנתיים (בהנחה שיסיים את לימודיו עד אז). במסגרת הערכת הגריעה מכושר ההשתכרות נשקל כי נוכח טיב הנכות ושיעורה מדובר בנכות בעלת משמעות תפקודית (אפילו אם אין מדובר ביד דומיננטית) וכן כי לפני התובע שנות עבודה רבות. ההצעה כוללת גם פיצי בגין הפסדי פנסיה בהתאם לצו ההרחבה, פיצוי בגין הנזק הלא ממוני ובגין עזרת צג ג'. בהעדר קבלות הוערכו ההוצאות הרפואיות בסכום גלובאלי על הצד הנמוך. ההצעה אינה כוללת פיצוי בגין ניידות שכו טיב הנכות אינו מצדיק זאת.

3. ההצעה משקללת את שאלת החבות. במסגרת זאת נשקל כי אין טענה לפיה הסולם שסופק לתובע היה פגום, לא הובהר גובה הסולם ובשלב זה הונח כי תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה), תשס"ז-2007 אינן חלות, אין לקבל את הטענה לפיה רצפת פרקט בהכרח חלקה וכן נשקל כי ככלל אין צורך להדריך עובד כיצד לטפס על סולם אם כי על המעביד לשנן מדי פעם הוראות בטיחות לעובד בנושא זה.

4. הצדדים יודיעו עמדתם עד יום 18.11.15.

5. התיק יובא לעיוני ביום 23.11.15.

ניתנה היום, ד' חשוון תשע"ו, 17 אוקטובר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/12/2014 החלטה שניתנה ע"י בן שלו בן שלו צפייה
17/10/2015 החלטה שניתנה ע"י שושנה ליבוביץ שושנה ליבוביץ צפייה