טוען...

החלטה מתאריך 28/01/14 שניתנה ע"י ג'ני טנוס

ג'ני טנוס28/01/2014

20290-10-13

בפני כב' השופטת ג'ני טנוס

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

ליאור בן דוד (עציר)

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד רון קופר

הנאשם – נוכח

הסניגור – עו"ד אוחיון, ס. ציבורי

פרוטוקול

הסניגור:

הנאשם חוזר בו מכפירתו ומבקש להודות בעובדות כתב האישום.

הנאשם:

אני מאשר את דברי הסניגור ומודה בעובדות כתב האישום.

<#3#>

הכרעת דין

לאור האמור, אני מתירה לנאשם לחזור בו מכפירתו ומרשיעה אותו בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ז שבט תשע"ד, 28/01/2014 במעמד הנוכחים.

ג'ני טנוס, שופטת

ב"כ המאשימה טוען לעונש:

מבקש להגיש את הודעת הנאשם במשטרה מיום 6.10.13. לנאשם אין עבר פלילי אך יחד עם זאת נסיבות ביצוע העבירה שאינן נראות חמורות, אנו טוענים כי עובדות החיקוק חוטאות לעובדות. ראשית, לא מדובר בנאשם שמצא את כרטיס האשראי וניסה בתום לב למשוך כסף, מדובר בנאשם שניסה למשוך כסף באמצעות הכרטיס מספר פעמים ללא הצלחה. מפנה לעמ' 2 להודעה, שם עולות נסיבות ביצוע העבירה. עולה כי מדובר בפגישה של הנאשם יחד עם אחר, לנאשם ברור שהכרטיס הושג בנסיבות לא חוקיות, ולא רק זאת, אף הנאשם יודע טרם שהוא משתמש בכרטיס שהדבר פסול, ולכן אנו סבורים כי מדובר בנסיבות מחמירות של ביצוע העבירה. גם הפגישה בין הנאשם לאחר מתבצעת לפנות בוקר, דבר המעיד על כך כי השימוש לא תמים. לעניין הערך החברתי המוגן, מלבד העובדה שהעבירות פוגעות במרקם הכלכלי של הציבור, ומערך חב' כרטיסי האשראי והפגיעה בבנקים, ותחושת הבטחון של הפרט אשר מנסים לבצע שימוש בכרטיס אשראי שלו, אף שמדובר בחפץ דומם לכאורה, הרי שבאמצעות הכרטיס המתלוננת מבצעת את רוב רכישותיה וסדר יומה מושפע מהשימוש בו. ישנה פסיקה רחבה לעניין מתחם העונש, ניתנו עונשים של מאסרים על תנאי בנסיבות מקלות יותר ובעבירות של הונאה ניתנו מאסרים ממושכים. אנו סבורים כי המתחם נע בין רף נמוך של מס' חודשי מאסר בפועל לבין 8 חודשי מאסר בפועל. לעניין הנסיבות שאינן קשורות לביצוע העבירה, לנאשם אין עבר פלילי,, לא התקבל תסקיר לעניין העונש ולכן אנו מבקשים עונש של מאסר במתחם שצוין ומאסר על תנאי.

הסניגור טוען לעונש:

אחרי השינוי שעבר החוק, סע' 40 ב' לחוק העונשין אומר כי העונש צריך לבטא את נסיבות המקרה. במקרה שלנו מדובר בבחור צעיר, יליד שנת 86, אין לחובתו עבר פלילי, אין לו עבר בעבירות רכוש ולא נשקפת סכנה ממנו לציבור. הוא אכן ניסה להשתמש בכרטיס 5 פעמים, אך ניתן להתייחס להם כמקרה אחד, כי הניסיון היה מתמשך פעם אחר פעם במשך 20 דקות. לא מדובר בעבירה מתוחכמת או בתכנון מוקדם. אני מפנה להודעתו במשטרה, ורואים כי היתה פגיעה קשה בזכות ההיוועצות של ע"י סניגור ציבורי, ומה שמפליל אותו זה שהוא מזהה עצמו במצלמות האבטחה. לשיטתי, המתחם נע בין מאסר על תנאי לבין עבודות שירות. מפנה לפסיקה של בימ"ש עליון בעבירות יותר חמורות, שם העונש הוא עבודות שירות, ובמקרה שלנו מדובר רק בניסיון שלא היה יזום, העונש חייב להיות מאסר על תנאי בלבד. מפנה להחלטה של כב' השופט פיש אשר קובע כי עילת המעצר היא ברף הנמוך, וגם בזה יש להתחשב. הנאשם היה 27 ימים במעצר ממש בטרם שוחרר, ומאז ששוחרר הוא נמצא בתנאים מגבילים במסגרת מעצר בית לילי. אבקש להתחשב בהודאתו ובכך שחסך זמן שיפוטי יקר.

<#5#>

גזר דין

הנאשם הורשע עפ"י הודאתו בניסיון להונות בכרטיס חיוב ובאחזקת נכס (כרטיס החיוב) החשוד כגנוב.

עפ"י עובדות כתב האישום, בתאריך 20.9.13 החזיק הנאשם בכרטיס אשראי אשר נגנב זמן קצר לפני כן ע"י אחר במהלך התפרצות לדירה. זמן מה לאחר מכן, ניסה הנאשם יחד עם האחר ב-5 הזדמנויות שונות למשוך כסף באמצעות כרטיס האשראי מכספומט בנק לאומי שבסניף כרמיאל, אך ניסיונותיו לא צלחו.

ב"כ המאשימה הפנה בטיעוניו למתחם העונש ההולם ולחומרה הגלומה במעשים כגון אלה.

לעומת זאת ביקש הסניגור להדגיש כי מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי, וכי ניסיונות השימוש בכרטיס האשראי המיוחסים לו בכתב האישום בוצעו למעשה כמקשה אחת.

לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים ובשים לב לנסיבות ביצוע העבירה - ויודגש לעניין זה כי הנאשם לא היה שותף לגניבת כרטיס האשראי או להתפרצות לבית המגורים ולכן המתחם אליו כיוון ב"כ המאשימה אינו רלוונטי לענייננו – הרי שמתחם העונש ההולם נע בין מאסר מותנה לבין מספר חודשי מאסר בפועל לצד קנס כספי.

אשר לנסיבות ביצוע העבירה, מקובלת עליי טענת הסניגור, כי ניסיונותיו הרבים של הנאשם למשוך כספים באמצעות כרטיס האשראי אכן בוצעו כמקשה אחת בכספומט אחד, דבר הדומה יותר למעידה חד פעמית של הנאשם.

כמו כן, לקחתי בחשבון את הודאת הנאשם והחיסכון בזמן שיפוטי, גילו הצעיר ועברו הנקי לחלוטין.

בנוסף לאלה, לא ניתן להתעלם במסגרת שיקוליי לקביעת העונש מהעובדה, כי הנאשם היה נתון במעצר בגין עבירות אלה כחודש ימים ולאחר מכן שוחרר בתנאים מגבילים של מעצר בית לילי.

לפיכך, אני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

1. מאסר על תנאי של 6 חודשים למשך 3 שנים, והתנאי הוא כי הנאשם לא יבצע עבירה לפי חוק כרטיסי חיוב או עבירת רכוש מסוג פשע, ויורשע בגינה.

2. קנס בסך של 1,500 ₪ או 15 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם תוך 90 ימים מהיום.

זכות ערעור תוך 45 ימים מהיום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ז שבט תשע"ד, 28/01/2014 במעמד הנוכחים.

ג'ני טנוס, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/12/2013 החלטה מתאריך 16/12/13 שניתנה ע"י ג'ני טנוס ג'ני טנוס צפייה
24/12/2013 החלטה מתאריך 24/12/13 שניתנה ע"י ג'ני טנוס ג'ני טנוס צפייה
28/01/2014 החלטה מתאריך 28/01/14 שניתנה ע"י ג'ני טנוס ג'ני טנוס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל אנטולי קריינס
נאשם 1 ליאור בן דוד (עציר) מוטי לוי