טוען...

פסק דין מתאריך 20/03/14 שניתנה ע"י יוחנן כהן

יוחנן כהן20/03/2014

לפני: כב' השופט יוחנן כהן

המערער:

אסתר צור, (ת.ז.-067575415)

ע"י ב"כ: עו"ד ד"ר אמיר קמינצקי

-

המשיב:

המוסד לביטוח לאומי

ע"י ב"כ: עו"ד אילנית גדקר-אהרוני

פסק דין

1. בפני ערעור על החלטת הוועדה הרפואית לעררים (נפגעי עבודה) מיום 10.7.13, אשר קבלה את ערר המשיב, והפחיתה את נכותה הנפשית של המערערת מ- 50% ל- 30%, ואת הנכות הכוללת מ- 79% ל- 51%.

2. הוועדה לעררים נשוא הערעור התכנסה מכוח פסק דין שניתן בהסכמה ביום 29.4.13, תיק בל' 19293-02-13 בו נקבע:

"לאור דברי הוועדה כי המכתב האחרון מאת הפסיכיאטר המטפל מיום 26.10.12 הינו ללא בדיקה מפורטת. עניינה של המערערת יוחזר לוועדה הרפואית לעררים (נפגעי עבודה) על מנת שהוועדה תתייחס למכתבו של ד"ר מנדל פוקס מיום 18.4.12 ולטענות המערערת כי עניינה נופל בגדרי סעיף 34 (ב) 5 והסיפא לסעיף ליקוי 34 (ב) בדבר הקריטריונים. כמו כן הוועדה תתייחס לנושא הטיפול התרופתי והתקופתי שהיא מקבלת לטענתה".

3. בדיון שהתקיים בפני כב' הרשם איתי אדרת ביום 21.1.14, המליץ הרשם להשיב את עניינה של המערערת לוועדה בהרכב אחר על מנת שתדון בערר המוסד, ללא שיונחו בפניה שתי התכנסויות האחרונות של הוועדה לעררים.

4. ב"כ המשיב ביקשה שהות על מנת להתייעץ, וביום 12.2.14 מסרה הודעה כי אכן נפלה טעות משפטית בהחלטת הוועדה הרפואית לעררים, אולם ביקשה להשיב את עניינה של המערערת לוועדה באותו הרכב. לטענת ב"כ המשיב לא נראה שהוועדה הייתה "נעולה" בדעתה או שהסתמכה על שיקולים זרים ולפיכך, יש להשיב את עניינה של המערערת אל אותה הוועדה על מנת שתנמק ביתר פירוט את החלטתה.

5. ב"כ המערערת הגיב להודעת המשיב, ומסר כי יש לקבל את המלצת הרשם במלואה, ולהשיב את עניינה של המערערת לוועדה בהרכב אחר וללא שהפרוטוקולים הקודמים יוצגו לוועדה. לטענת ב"כ המערערת, הוועדה דנה פעמיים בעניינה של המערערת, ונפלו פגמים בהחלטת הוועדה אשר מצביעים כי הוועדה הייתה "נעולה" בדעתה. בנסיבות אלו, אין מקום להשיב את עניינה של המערערת לוועדה באותו הרכב.

6. לאחר שעיינתי בפרוטוקול הוועדה ובטענות הצדדים, הגעתי לכלל מסקנה לפיה יש להשיב את עניינה של המערערת לוועדה בהרכב אחר, ואפרט. מעיון בפרוטוקול עולה כי הוועדה לא התייחסה בצורה מנומקת לאמור במכתבו של ד"ר מנדל פוקס מיום 18.4.12, ולקביעותיו באשר לנושא התפקודי, והתייחסותו לעובדה כי המערערת אינה עובדת. הוועדה אף לא התייחסה כדבעי לטענות המערערת בנוגע לסעיף הליקוי ולרשימת הקריטריונים המופיעה בסיפא של סעיף 34. בנסיבות אלו, ובשים לב כי מדובר בוועדה שדנה כבר פעמיים בעניינה של המערערת, ומשהוועדה לא פעלה בהתאם להוראות פסק הדין הרי שיש להשיב את עניינה של המערערת לוועדה בהרכב אחר, על מנת שתדון בערר המוסד וזאת ללא שיונחו בפניה הפרוטוקולים משתי ההתכנסויות האחרונות של הוועדה לעררים.

7. המשיב ישלם למערערת הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך כולל של 1,500 ₪ וזאת תוך 30 יום מהיום, שאם לא כן, יישא סכום זה ריבית והצמדה מהיום ועד ליום התשלום בפועל.

8. ניתן להגיש בקשת רשות ערעור תוך 30 יום לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, לסגניתו או לשופט שנתמנה לכך על ידי הנשיא.


ניתן היום, י"ח אדר ב תשע"ד, (20 מרץ 2014), בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.

קלדנית: רות רחמים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/03/2014 פסק דין מתאריך 20/03/14 שניתנה ע"י יוחנן כהן יוחנן כהן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 אסתר צור מרדכי קמינצקי
משיב 1 המוסד לביטוח לאומי אלי בלום