טוען...

הוראה לנאשם 1 להגיש פק' מאסר ממרכז גביית קנסות

עינת רון07/05/2014

בפני כב' הסגנית נשיאה עינת רון

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מחמד אבו סולב (עציר)

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד שני קופנהגן ועו"ד רוטל אהרונוביץ' בן טולילה

הנאשם הובא על ידי שב"ס

ב"כ הנאשם עו"ד אורן שי מהסנגוריה הציבורית

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

בדיון מיום 5.3.14 נרשם בטעות בהסדר שבגין תיק זה יושתו עליו 6 חודשי מאסר. אנחנו אמרנו 16.

ב"כ הנאשם:

כן. נכון.

הגענו להסכמה לפיו יושתו עליו פיצוי וקנס. נבקש לדחות את התשלומים לאחר שחרורו.

ב"כ המאשימה:

אנחנו נבקש לפחות את החלק הארי לפני השחרור.

ב"כ המאשימה טוענת לעונש:

עסקינן במי שהוא יליד שנת 88, לחובתו הרשעות קודמות די מכבידות, הנאשם ריצה גם מאסרים ממושכים בפועל, מציגה את הרישום הפלילי.

אני מציגה לבית המשפט גם את הרישום התעבורתי וכן שני מאסרים מותנים האחד בן 8 חודשים והשני בן 5 חודשים כאשר מוסכם עלינו כי אלה יופעלו בחופף ובמצטבר כך שיופעלו בסך הכל 12 חודשים והעונש המופעל יופעל במצטבר ובחופף כך שסך הכל ירצה הנאשם 22 חודשי מאסר בפועל בגין תיק זה 16 חודשים וזאת בשים לב לחומרת העבירות העובדה שהנסיבות ביצוע העבירה הן כל קיצוניות עד שהשוטר נאלץ לא רק לשלוף את האקדח אלא לדרוך ולכוונו לכיוון הנאשם.

באשר לרכיב הכספי אין לנו התנגדות לתשלומים ולכל הפחות נבקש שהחלק הארי של התשלומים יבוצע טרם מועד השחרור. בתיק מוצגים מברגים ופלייר אותם נבקש להשמיד וטלפון אותו נבקש להשיב לבעליו החוקי ובהעדר יחולט.

ב"כ הנאשם טוען לעונש:

הנאשם הודה טרם שמיעת ראיות בתיק על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן, ההסדר כפי שחברתי ציינה כלל בתוכו כל רכיבי ענישה מלבד עניין של תשלום קנס ופיצוי, נבקש לדחות מיד לאחר שחרורו ממאסר.

ביחס לכתב האישום ולענישה שכללה הפעלת מאסרים מותנים, אני סבור שהגענו לענישה ראויה והתביעה

הנאשם:

התביעה שקלה את שיקוליה ואנו שקלנו את עמדתנו והגענו לענישה מוסכמת על כך אחד מהצדדים מבקשים לכבד את הענישה מדובר בתקופה של 22 חודשים כמובן שיחושבו מיום מעצרו 12.10.13 כפי שמצוין בכתב האישום ונעתור לכבד.

לעניין הקנס והפיצוי, בית המשפט בוודאי רואה שבעצם התיק נדחה מס' רב של חודשים ובכל זאת ניסיונות לגייס את הכסף מדובר על סכום כולל של 3,000 ₪. בדיון הקודם גם עתרנו לסייע לנו בהעברת כספים מתיקים אחרים אבל לאחר בירור והגשת בקשות הוברר שהכספים מעוקלים. ניסיתי לשוחח עם בני משפחה והסיוע היחידי הבנתי סיוע בסך 100 ₪ פעם בחודש ואין ביכולתו לגייס סכום כסף נוסף. ניסינו לבדוק אופציות לשנות את ההסדר ועמדת המדינה היתה שבמקרה הספציפי הזה ראוי שינתן פיצוי אנו מסכימים אבל השאלה מתי יוכל לשלם. נבקש לדחות את מועד תשלום הפיצוי לתקופה שלאחר שחרורו מבית הסוהר ובכך לאפשר לו באופן כנה ואמיתי לגייס ולשלם את הסכום.

הנאשם:

אין לי מה להוסיף.

<#3#>

גזר דין

על פי הודאתו, הורשע הנאשם בנהיגה ללא רישיון, איומים, הפרעה לשוטר ונהיגה פוחזת של רכב.

בתאריך 12.10.13 בשעת לילה, רכב הנאשם על קטנוע שאין ברשותו רישיון נהיגה. שוטר הבחין בו כאשר הוא נמלט ברכב באופן פוחז כמתואר בכתב האישום ועל זה הוא הורה לו לעצור אלא שהנאשם המשיך בנסיעה פרועה, ולא שעה לקריאות החוזרות ונשנות של השוטר.

בכתב האישום מפורטת הנסיעה הפוחזת המתמשכת של הנאשם תוך שהוא עולה על מדרכות ומסכן את משתמשי הדרך עובר מנתיב לנתיב ויוצא בזה, סוף דבר, לאחר שהנאשם נהג בשטח חולי הוא נפל מן הקטנוע הוריד מראשו את הקסדה והחל לנוס באופן רגלי מן המקום.

במקום התנהל אחריו מרדף כאשר השוטר קורא לעברו כי מדובר במשטרה ועליו לעצור, אלא שהנאשם נעמד מול השוטר שלף חפץ חד שטיבו אינו ידוע אחז בחפץ לעברו של השוטר עד כי השוטר שלף את נשקו האישי וביקש מן הנאשם מס' פעמים להוריד את החפץ החד, משהנאשם לא עשה כן, דרך השוטר את נשקו והמשיך לבקש מן הנאשם כי יוריד את החפץ שאם לא כן יהיה עליו לירות מנשקו שלו. רק אז השליך הנאשם את החפץ לעבר השיחים שהיו במקום.

הוגש גיליון המרשם הפלילי של הנאשם, שהוא יליד שנת 1988, וצבר לחובתו 4 הרשעות קודמות בעבירות שונות, חלק מהן דומות לאלה בהן הורשע הפעם כאשר לא פעם הוטלו עליו עונשי מאסר לתקופות לא קצרות. הוגש גם המרשם התעבורתי של הנאשם שאינו מכביד. הסתבר כי נגד הנאשם תלויים ועומדים שני מאסרים מותנים שהם ברי הפעלה משני תיקים שונים של בתי משפט שונים והנאשם כאמור ביצע את העבירות נשוא תיק זה בעוד אלה תלויים מעל ראשו ולא היה בכך כדי להתריע אותו.

אכן, מדובר במעשים שהם חמורים יש בהם מסוכנות רבה לציבור, למשתמשי הדרך ואף לשוטרים במילוי תפקידם. במיוחד אמורים הדברים כפי שציינתי לעיל משדובר בנאשם שזהו עברו הפלילי וכאשר עונשי מאסר קודמים ואף עונשי מאסר מותנים המרחפים מעל ראשו אינם מרתיעים אותו כלל ועיקר. יחד עם זאת מדובר בנאשם צעיר, שיש מקום לשקמו הודה באשמה ונטל את האחריות.

על כן ובנסיבות הכוללות ההסדר הוא סביר וראוי ויש לכבדו.

במסגרת הסדר טיעון זה אני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

בגין כל העבירות בהן הורשע 16 חודשי מאסר לריצוי בפועל.

אני מורה על הפעלת עונש מאסר מותנה בן 7 חודשים מת.פ. 52983-11-12 של בית משפט השלום בראשון לציון וכן על הפעלת עונש מאסר מותנה בן 8 חודשים מת.פ. 28147-02-12 של בית משפט השלום ברחובות. שני עונשי המאסר המותנים יופעלו בחופף ובמצטבר זה לזה כך שיופעלו בסך הכל 12 חודשי מאסר. עונש המאסר המותנה האמור, יופעל בחופף ובמצטבר לעונש המאסר בפועל שהוטל כך שסך הכל ירצה הנאשם 22 חודשי מאסר בפועל, מניינם של אלה מיום מעצרו 12.10.13.

עוד אני גוזרת על הנאשם 8 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים שתחילתם מיום שחרורו לבל יעבור כל אחת מן העבירות בן הורשע .

אני מטילה עליו קנס בסכום של 500 ₪ או 5 ימי מאסר תמורתו וכן פיצוי בסכום של 2500 ₪ לעד התביעה מס' 3 אשר בכתב האישום.

הקנס ישולם בתוך 30 ימים מיום שחרורו של הנאשם ממאסר בגין תיק זה.

הפיצוי ישולם ב- 5 תשלומים חודשיים שווים ורצופים שהראשון בהם בתוך 45 ימים מיום שחרורו של הנאשם ממאסר בתיק זה והבאים אחריו בכל 30 יוםלאחר מכן.

לא ישולם תשלום במועדו – יעמוד כל הסכום לפרעון מידי.

מברגים ופלייר שנתפסו במהלך החקירה יושמדו.

טלפון יוחזר לבעליו החוקיים, ובהעדר בעלים יחולט.

זכות ערעור כחוק.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ז' אייר תשע"ד, 07/05/2014 במעמד הנוכחים.

עינת רון, סגנית נשיאה

קלדנית: אירית שיר

הוקלד על ידי אירית שיר

הוקלד על ידי אירית שיר

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/05/2014 הוראה לנאשם 1 להגיש פק' מאסר ממרכז גביית קנסות עינת רון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רוטל אהרונוביץ, רונית עמיאל
נאשם 1 מחמד אבו סולב (עציר)