טוען...

פס"ד בערעור

רענן בן-יוסף08/03/2015

ת.ז 053700985

4776-10-13

בפני כב' השופט רענן בן-יוסף

המערער

סמיח זיינב

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המערער – עו"ד דוד גולן

ב"כ המשיבה – עו"ד רונית דוד

המערער הופיע

פרוטוקול

ב"כ המערער: התקשרו אליי אתמול וביקשו פרטים כדי לזרז את עניינו בחנינה וייתכן שהיא תתקבל. יש שני שלבים בבתי משפט לתעבורה ששם הדברים הם אחרת – הסדר הטיעון נעשה עקב כשלים ראייתיים, בדרך כלל בתיקי שכרות או סמים לא לוקחים את הדברים בחשבון, וביקשתי את עיכוב הביצוע בשל עניינים הומאניים.

לשאלת בית המשפט אני משיב, כי בית משפט קמא נתן עיכוב ביצוע, אך אינו מספיק לחנינה.

ב"כ המשיבה: מתנגדת לבקשת חברי. אוסיף, כי מדובר במי שיש לו הרשעות תעבורה ואני מציגה אותן לבית המשפט. אי-אפשר לרקוד על שתי חתונות, גם לבקש עיכוב ביצוע וגם להמשיך בעבירות תעבורה חמורות.

ב"כ המערער: אני מאמין שתוך חודש-חודש וחצי הכל יסתיים.

המערער: יש לי בבית ילד חולה שעושה לנו טרור בבית. בחיים שלי לא היו לי עבירות של סמים, זו עבירה ראשונה שלי בחיים. אנחנו גרים בבית ביפו אני ואשתי והוא, שאר הילדים נשואים, כל אחד בבית שלו – אחד גר אחרי שד' ירושלים, רחוקים ממני. אתמול באתי הביתה, הילד סילק את אשתי בחוץ, סגר את הבית והפך את כל הבית. אני צריך לקחת אותו לטיפולים. הוא לא יעלה באוטובוס.

<#3#>

פסק דין

נגד המערער הוגש כתב אישום בבית המשפט לתעבורה בתל-אביב יפו על נהיגה בשכרות תחת השפעת סמים בעקבות הסדר טיעון. תוקן כתב האישום מעבירה בניגוד לסעיפים 62(3) ו-39א' לפקודת התעבורה ותקנה 26 לת"ת.

הוסכם בין הצדדים לפני בית משפט קמא על עונש ובית משפט קמא נעתר להסדר הטיעון וגזר למערער עונשים שונים, בהם פסילה בפועל של עשרה חודשים בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית.

לא במסגרת הסדר הטיעון ולא בשום סיטואציה אחרת ביקש הסנגור לעכב את ביצוע גזר הדין אלא בטיעוניו לפני בית משפט קמא, ובית משפט קמא נעתר לו, ובמקום להורות על ביצוע מיידי של עונש הפסילה בפועל, דחה בית משפט קמא ביום 30.12.14 את תחילת ריצוי עונש הפסילה ליום 01.03.15.

הערעור הוא על כך שבית משפט קמא לא נעתר לדחייה נוספת בתחילת ריצוי עונש הפסילה בפועל, וזאת על כך שהייתה פנייה של המערער לנשיא המדינה לבקשת חנינה.

בנסיבות, ובהתאם לפסיקה של בית המשפט העליון, ראה למשל רע"פ 8802/13, דורון לוי נ' מדינת ישראל (13.03.14), לפיה, אין להיעתר לבקשה לעיכוב ביצוע לצורך פנייה לבקשת חנינה לנשיא המדינה, אין כל הצדקה להיעתר לערעור והערעור נדחה.

<#4#>

ניתן והוּדע היום, י"ד אדר התשע"ה, 05/03/2015, במעמד הנוכחים.

רענן בן-יוסף, שופט

הוקלד על ידי נופר דוידי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/09/2014 החלטה מפרוטוקול דלית ורד לא זמין
08/03/2015 פס"ד בערעור רענן בן-יוסף צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל לימור שאלתיאל
נאשם 1 סמיח זיינב דוד גולן