טוען...

החלטה על בקשה מטעם התובע למתן החלטה

ריבה שרון09/02/2015

מספר בקשה:9

בפני

כב' השופטת ריבה שרון

התובע

אחמד צברה

נגד

הנתבעת

מנורה חברה לביטוח בע"מ

הצעה

הצדדים הגישו תחשיבי נזק . בחנתים.

צעיר יליד 1990. ת.ד.עבודה מיום 11/7/11.

מומחה בתחום האורתופדי קבע כדלקמן:

בתשובות לשאלות הבהרה, לא שינה מקביעתו, ובהתייחס לאפיזודות בעמ"ש של התובע מלפני התאונה, קבע כי מדובר בהסטוריה רפואית סבירה ביותר בכלל, ובהתחשב במקצועו כטבח, בפרט.

לטענת התובע- נעדר מעבודתו כשף, במשך כחודש ימים, אם כי לא הונפקו תעודות מחלה בזמן אמת ,וחזר לעבודתו למשך חודש נוסף ועזב עקב קשיים. תלוש השכר לחודש 7/11 (חודש התאונה) מפרט שכר רגיל ועבודה מלאה, ללא ניכוי ימי מחלה. תלוש השכר לחודש 8/11 מציין כמותימי עבודה מלאה (25) והפחתה של 9,000 ₪ בגין "אי הודעה". לא ברור. לא הוצג אישור המעסיק בדבר העדרות מעבודה ונסיות העזיבה, אם כי לא נעלם מעיני שעבד באותו מקום 23 ח'.

עוד לטענתו- מאז עבד, התקשה להתמיד במקום עבודה למשך יותר מכמה חודשים והכנסתו ירדה. ואולם- לא צורפו תלושי שכר רצופים אלא נבחרים ודו"ח רציפות במל"ל לא כולל את שיעור ההכנסות. יצוין עם זאת כי אמנם ניתן לראות שהחליף מקומות עבודה רבים, אם כי עבד ברציפות ובחלק מהתקופה, עבד במקביל ביותר ממקום אחד.

בינתיים- בחר ללמוד (וסיים) בשנת 2014 קורס קונדיטוריה מקצועית ולטענתו- בכוונתו לעסוק בכך כעצמאי. אין בדו"ח המל"ל נתונים לשנת 2014. צורפו תלושי שכר המעידים על הכנסות נמוכות מזו שהשתכר ערב התאונה, אך לאמן הנמנע שיש לכך קשר גם ללימודיו.

לזכותו יצוין כי מדוח רציפות בעבודה עולה כי עבד גם כנער, כי הכנסתו עובר לתאונה היתה גבוהה יחסית וכי אף לאחר התאונה לא ישב בחוסר מעש. בשים לב לסוג הנכות, לגילו ולמקצועו- יש לקבוע שהנכות הינה בעלת משמעות תפקודית.

בהעדר תעודות מחלה בתק' א"כ ארוכה מזו שניצל, כפי שקבע המומחה בדיעבד, בחלוף שנים, אין מקום לניכוי ד"פ/ גימלה זמנית רעיוניים. לא זכאי לגימלה חד"פ.

נתתי את הדעת לכל הנ"ל ועוד.

על יסוד כל המצוי לפני בשלב זה- אני מעריכה את נזקו של התובע, לצרכי פשרה, בסך של ­238,000 ₪. מסכום זה ינוכו ת"ת, ככל ששולמו, וליתרה יתווספו שכ"ט עו"ד בשיעור המקובל.

הצעתי אינה מחייבת אף את בית-המשפט. למרות שהיא מועלית לאחר מחשבה ועיבוד יסודי של המצוי בפני כרגע, היא נכונה לשלב זה בלבד של הדיון ולצרכי פשרה. אך יש בה לטעמי ולו לכאורה, כדי לאפשר לצדדים הערכת וקניית סיכונים וסיכויים הדדית הנכונה לעת הזו, גם אם לא מכסימלית.

הצדדים מוזמנים לבוא בדברים, למצות הדברות ולהודיעני את תוצאותיה בהודעה משותפת שתוגש ע"י ב"כ התובע, עד לא יאוחר מיום 24/3/15. תשובת התובע לנתבעת תינתן (ישירות לב"כ) עד ליום 17/3/15. הנתבעת תשיב (ישירות לב"כ התובע) עד ליום 22/3/15.

אבקש להמנע מהודעות ביניים לתיק. בהצלחה.

המזכירות תואיל לשלוח את הצעתי לב"כ הצדדים- בפקס. ב"כ התובע יעקבו אחר קבלת תשובת הנתבעת וירשמו לפניהם ת.פ להגשת ההודעה לתיק.

ניתנה היום, כ' שבט תשע"ה, 09 פברואר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/07/2014 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת ריבה שרון צפייה
09/02/2015 החלטה על בקשה מטעם התובע למתן החלטה ריבה שרון צפייה
29/03/2015 הוראה לתובע 1 להגיש תצהירי עדות ריבה שרון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אחמד צברה מרדכי גרד
נתבע 1 מנורה חברה לביטוח בע"מ שיראל סלע