טוען...

החלטה מתאריך 14/01/14 שניתנה ע"י משה יועד הכהן

משה יועד הכהן14/01/2014

בפני

כב' השופט משה יועד הכהן

המבקש:

מוחמד עבד אל רחמן

ע"י ב"כ עו"ד איתן פלג

נ ג ד

המשיבה:

מדינת ישראל

באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי)

ע"י עו"ד אביעד דואק

החלטה

1. בהמשך להחלטה מיום 9.12.13 הגיש ב"כ המאשימה לעיונו של בית המשפט את יומן הצח"מ בתיק דנן. על פי הנחיית בית המשפט, בעקבות הנאמר בבש"פ 7185/08 מזעל, הומצא לעיוני בנוסף ליומן עצמו, צילום של כל דפי היומן, כאשר לצד כל רשומה בו מצויה הערה פרטנית של ב"כ המאשימה לגבי סוג הנתונים המצויים בה (תרשומות של שיחות והתייעצויות בתוך צוות החקירה, פעולות חקירה שלא יצאו אל הפועל, וכן עיבוד של חומר גולמי אשר נמסר בצורתו הנרחבת לידי ההגנה, כולל התייחסות לפעולות חקירה שבוצעו).

2. אקדים ואומר, כי לעמדתי, כפי שציינתי בהחלטתי הקודמת, אין לומר שיומן החקירות אינו מהווה באופן קטגורי חומר חקירה שחובה לגלותו להגנה, אך מנגד אין לומר גם את היפוכו של דבר, כנקבע בעניין מזעל. המדובר בהכרעה עניינית ופרטנית, בהתייחס לתוכנן של הרשומות המצויות ביומן.

3. יחד עם זאת, בנסיבות ענייננו, לאחר שעיינתי ביומן החקירות נחה דעתי, כי התרשומות הכלולות בו נופלות במסגרת הקטגוריות האמורות בעניין מזעל. כלומר, שיחות והתייעצויות פנימיות בתוך צוות החקירה שאינן מהוות על פי הדין חלק מן החומר; התייחסות לפעולות חקירה שבוצעו, אשר החומר הגולמי שנצבר בעקבותיהן נמסר בצורתו המלאה לידי ההגנה; פעולות חקירה מתוכננות שלא יצאו אל הפועל, אשר נקבע כי אינן מהוות חומר חקירה; סיכום תמציתי של הודעות שנגבו ואשר מהווה עיבוד של חומר גולמי אשר נמסר לידי ההגנה במלואו.

4. לפיכך, אין מקום למסור את יומן הצח"מ לעיונה של ההגנה והוא מוחזר בזה לידי ב"כ המאשימה.

5. המזכירות תעביר העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, י"ג שבט תשע"ד, 14 ינואר 2014, בהעדר הצדדים.

חתימה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/12/2013 החלטה מתאריך 09/12/13 שניתנה ע"י משה יועד הכהן משה יועד הכהן צפייה
14/01/2014 החלטה מתאריך 14/01/14 שניתנה ע"י משה יועד הכהן משה יועד הכהן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מוחמד עבד אל רחמן איתן פלג )פומרנץ(
משיב 1 מדינת ישראל נורית ליטמן