טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש חתימות נ"צ

חנה טרכטינגוט21/06/2015

08 יוני 2015

לפני:

כב' השופטת חנה טרכטינגוט

נציג ציבור (עובדים) מר חיים בצלאל

נציג ציבור (מעסיקים) מר איתן ליברוט

המבקשים

(המשיבים בבקשה לסילוק)

1. פיקו אופנקרו
2. יגאל מדר
3. דליה וינברג
4. בקרי מוחמד
5. חיים טרבלוס

כולם ע"י ב"כ: עו"ד ארנון גרפי ואח'

-

המשיבות

(המבקשות בבקשה לסילוק)

1. שיכון ובינוי - סולל בונה תשתיות בע"מ

2. שיכון ובינוי - סולל בונה (בנין ותשתית) בע"מ
3. שיכון ובינוי בע"מ

כולם ע"י ב"כ: עו"ד ארדינסט, בן נתן ושות', עורכי דין

החלטה

  1. בית הדין מודיע לצדדים כי נבצר מנציג ציבור העובדים, מר רפי גמליאל, מלהמשיך לדון בתיק מאחר שסיים את כהונתו כנציג ציבור.
  2. בהתאם להלכה שהותוותה בתיק דב"ע נז/3-186 משה גורן – דרור צעירי, פד"ע לג 118, כאשר נבצר מחבר המותב להמשיך או לסיים את הדיון מחמת סיום כהונה, פסילה, מחלה או פטירה, יש לפעול כדלקמן:

"(א) ב"מותב קטוע" יש למנות חבר אחר במותב במקום חבר המותב שנמנע או שנבצר ממנו להמשיך או לסיים את הדיון. המינוי של החבר האחר במותב ייעשה על-פי סעיף 19 לחוק בית הדין לעבודה;

(ב) באשר להמשך הדיון לפני המותב, על המותב בהרכבו החדש לתת תחילה לצדדים להליך הזדמנות להשמיע טענותיהם בנושא זה. ככל שניתן, יש לפעול כדי להגיע להסכמה בין בעלי-הדין בדבר דרך המשך הדיון בהליך;

(ג) המותב כולו בהרכבו החדש יחליט בהחלטה מנומקת אם יש לשמוע את ההליך מתחילתו ולשמוע מחדש את הראיות, כולן או חלקן, או להמשיך בדיון מהשלב שהופסק מבלי לשמוע מחדש את הראיות.

במתן ההחלטה בעניין זה יש להביא בחשבון, בין השאר, גורמים אלה: אופיו של ההליך ואופי השאלות העומדות לבירור ומורכבותן; הסוג העיקרי של הראיות שהוגשו בהליך (מסמכים בכתב, תצהירים או עדויות); השלב שבו נמצא ההליך ומידת חומר הראיות שכבר הוגש; יעילות הדיון; השאלה אם החבר החדש של המותב יוכל להשתתף בקביעת ממצאים עובדתיים על-פי עדויות שנשמעו שלא בפניו ושלא הייתה לו הזדמנות להתרשם מהן; האיזון הנדרש והצודק בין גישות הצדדים להליך;

(ד) בעניין זה, ייתכן שתהיה נדרשת חריגה מההנחיות והכללים שבדב"ע נו2-2/, 9-109 הנ"ל, בכך שהחבר החדש של המותב אשר לא השתתף בדיון שבו הושמעו ראיות, ייקח בכל זאת חלק בהכרעה ובמתן פסק-הדין."

(דב"ע נז/3-186 משה גורן – דרור צעירי, פד"ע לג, 118)

  1. לאור האמור, ישונה הרכב המותב וימונה מר חיים בצלאל כנציג ציבור עובדים.
  2. בשלב זה, הסוגיה הטעונה הכרעה בתיק בבקשה לסילוק על הסף של בקשה לאישור התובענה כייצוגית, ומדובר בהכרעה משפטית בעיקרה, והפרטים העובדתיים עולים מכתבי הטענות והראיות שהגישו הצדדים. לכך יש להוסיף, כי מדובר בהליך שנמשך זמן רב.
  3. יחד עם זאת, על מנת לאפשר לצדדים להביע עמדתם בשאלת המשך הדיון בפני המותב החדש, יודיעו הצדדים עד ליום 17.6.2015 האם קיימת התנגדות להמשך ההליך מהמקום בו הופסק על ידי ההרכב החדש, ללא קיום דיון נוסף בבקשה לסילוק.
  4. אי הגשת הודעה במועד תיחשב כהסכמה לשינוי הרכב המותב ולמתן החלטה בבקשה על ידי המותב החדש.
  5. המזכירות תשלח החלטה זו לכל הצדדים בהליך.

ניתנה היום, 7.6.2015, כ' סיון תשע"ה, בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

055374128

מר חיים בצלאל,

נציג ציבור עובדים

חנה טרכטינגוט,שופטת

מר איתן ליברוט,

נציג ציבור מעסיקים