טוען...

החלטה

תרצה שחם קינן29/05/2014

בפני כב' השופטת תרצה שחם קינן

הקובל

ישראל אפל

נגד

הנאשמים

1. חנוך זייברט

2. אברהם רובינשטיין

3. מנחם שפירא

4. הרב יצחק זילברשטיין

5. הרב יהודה סילמן

6. זליג אורלנסקי

<#2#>

נוכחים:

בא כוח הנאשמים 1 – 3 עו"ד יהודה ליבוביץ

ב"כ הנאשמים 4-6 עו"ד מורגנשטיין

הקובל מר ישראל אפל – בעצמו

אין התייצבות לנאשמים.

פרוטוקול

הקובל:

שלשום הגשתי בקשה לדחיית מועד הדיון מאחר ונעצרתי לפני מספר חודשים. בימים אלה, אין לי מקום לישון. החומר אותו עלי להעביר לעו"ד לייבוביץ מוכן אך טרם שלחתיו במייל וטרם השלמתי את איסוף החומר אותו עלי להעביר לעו"ד מורגנשטיין.

עו"ד מורגנשטיין:

באשר לנאשמים 4 ו – 5, אני סבור שיש למחוק אותם מהקובלנה וזאת מכח הכללים המאפשרים צירוף אישומים או נאשמים כאמור בחוק סדר הדין הפלילי (נוסח משולב), התשמ"ב - 1982.

בקשר לארבעת הנאשמים האחרים, עניינם בקובלנה נוגע לבחירות לעיריית ב"ב בסוף שנת 2013 ואילו האישום לגבי נאשמים 4 ו – 5 מדבר על הבחירות לכנסת בתחילת שנת, בינואר 2013.

הערת בית המשפט:

בית המשפט מוסר לב"כ הנאשמים את העתק בקשת הקובל.

עו"ד ליבוביץ:

אני מתנגד בכל תוקף לדחייה. ראשית, זו לגמרי שיטה בה הוא מגיע לבית המשפט ומבקש דחיה. זהו דיון שני. הבקשה להארכת מועד ולדחיית דיון זו בקשה שניה ואני חושב שצריך לשים גבול לכל דבר וגם עצם טיעונו של הקובל נשמע לי מוזר. אני היועמ"ש של העירייה והצענו לו פתרונות.

הקובל:

החיים שלי יותר קשים. זה פתאום קרה.

עו"ד לייבוביץ:

הקובלנה באה לעולם לא באמת בגללה בחירות אלא באה לעולם מכיוון שמעין מסע נקמה כי לפי הבנתו, ככל הנראה, הרשויות ולא רק בב"ב וגם באלעד, לא פעלו כפי שרצה.

בהמשך לדברי לעניין בקשת הקובל לדחיית הדיון, ברור כשמש שכוונת הקובל אינה בגלל שבוצעה עבירה אלא משיקולים אחרים שלו. למעשה, לא תהיה שום תועלת בדחיה הזו שהוא מבקש. עליו היה להציג בפנינו את הראיות. איך יכול להיות שאדם שיורה באוויר, כותב דברים שונים ואח"כ מחפש את הראיות על כך. זה מראה את חוסר הבסיס והרצינות שעומדים מאחורי כתב האישום בגלל ובפרט כאשר הוא מצטט בעצמו. הרי אם הוא מציג ציטוטים, סביר להניח שגיליונות העיתון בידיו, היו בפניו, והיה עליו למסור לנו עותקים שלהם זה מכבר. אני מבין שהוא נמצא בצרות גדולות אבל זה לחוד.

ב"כ הצדדים:

לשאלת בית המשפט היה ויסכים הקובל למשוך את הקובלנה, כפי שהציע בבקשה שהוגשה על ידו, לא נעמוד על הוצאות. נוסיף שהיה ותוגש קובלנה מחודשת, בעניין זה, נעמוד על הוצאות.

עו"ד מורגנשטיין:

הקובל הגיש קובלנה גם כנגד ר' העיר אלעד ושם ביקש ממני להסביר לר' העיר שם שלכל שבת יש מוצאי שבת.

מכאן ששיקולים זרים שעניינם נקמה ברשויות הם שמפעילים את הקובל.

הקובל:

עו"ד לייבוביץ אמר שאני רודף מסיבה אישית. לפי הגמרא מי שפונה לבית המשפט לא יצא מהגיהינום לעולמים. אני רציתי היתר מבית הדין הרבני. יש לי כוונה להחליף את רשות העירייה ואפילו אולי להתמודד. הבחירות בעוד כ 4 וחצי שנים. הקמתי עמותה בב"ב.

כשאני שומע את הערות בית המשפט אשר אינו נכון לדחות את הדיון ולאפשר לי להגיש את חומר הראיות לנאשמים, בלית ברירה - אני נאלץ למשוך את הקובלנה.

<#3#>

החלטה

לבקשת הקובל ובהסכמת ב"כ הנאשמים, הנני מורה על מחיקת הקובלנה ללא צו להוצאות.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ט אייר תשע"ד, 29/05/2014 במעמד הנוכחים.

תרצה שחם קינן, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/04/2014 החלטה מתאריך 21/04/14 שניתנה ע"י תרצה שחם קינן תרצה שחם קינן צפייה
29/05/2014 החלטה תרצה שחם קינן צפייה