טוען...

גזד

אינאס סלאמה18/05/2014

בפני כב' השופט א. סלאמה, נשיא

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

ראמי חלבי

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד דקלה שגיא

ב"כ הנאשם – עו"ד שכיב אבו רוקון

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הנאשם נוהג משנת 2002, לחובתו 3 הרשעות קודמות, לאחרונה גם כן בגין אי חגירת חגורת בטיחות. מדובר בשני תיקים של נהיגה ללא חגורה והתיק העיקרי הוא נסיעה ברכב, כאשר ילד קטן בן שנתיים ו-8 חודשים לא היה חגור ואף ישב על הברכיים. לשאלת ביהמ"ש אני מציינת שהנאשם לא נאות לאות שנתן השוטר כי יעצור. ניתן להיווכח מהנסיבות שהנאשם כן הבחין בשוטר, ולמרות זאת המשיך בנסיעה בפראות.

התביעה עותרת לפסילה בפועל, פסילה על תנאי וקנס.

ב"כ הנאשם:

אני תמה על הבקשה לפסול את רישיונו של הנאשם מכיוון שאני חושב שמישהו כאן מפספס את העבודה העיקרית גם של התביעה וגם של כולנו, לשמור על חיים של אנשים. ניסיתי בבקשה שלי לדחות את הדיון הראשון להגיע להסכמות עם התביעה ולא הצלחתי מסיבות טכניות. הצגתי בפני ביהמ"ש את הנסיבות בגינן התרחש האירוע ולפיהן ילד בן שנתיים וחצי, תוך כדי נסיעה נחנק, ילד אסתמטי, הנהג היה חייב להסיעו במהרה לקופת החולים. האירוע היה בסביבת ביתו של הנאשם, בחצר הפנימית. המשטרה בסיור שגרתי ביותר ביקשה ממנו לעצור, לא היה איפה לעצור לכן הוא ניסה לעמוד בצד הדרך. מדובר באירוע שהנאשם ניסה להציל ילד שנחנק מאכילת לחמניה קטנה. אני הבנתי מהנאשם שהתנהל ויכוח עם השוטר על כך שהנאשם ניסה להסביר לו שהוא חייב להגיע במהרה לקופת חולים ובסופו של יום, אכן לאחר שנרשמו לו הדוחות, הקטין הגיע לקופת חולים וקיבל טיפול רפואי. מסיבות טכניות לא התאפשר לנו לשבת עם התביעות ולהידבר. חודש אפריל זה תקופה של חגים, שנית, צריך להגיע בשעה מסוימת, ביום מסוים וזה מקשה על הסנגורים. אני לא הצלחתי להגיע להבנות עם התביעה, לא הצלחתי להגיע אליהם בכלל. בכל מקרה, אני חושב שנסיבות האירוע מחייבות הבנה ולא הייתי רוצה לקרוא לזה מידת רחמים, אבל איזו שהיא הבנה בסיסית שמדובר באירוע של הצלת חיים של ילד. נהג שנוהג ברכבו, מבחין בילד שנחנק, לוקח אותו בין זרועותיו, מדובר באחיין שלו. לכן, אני מבקש לא לפסול את רישיונו, גם מהסיבה שרישיונו ורכבו משמשים אותו להגעה למקום עבודתו.

<#2#>

גזר דין

אקדים אחרית לראשית ואומר שאין מקום לפסילה בפועל בתיק זה.

שוכנעתי שהגרסה שמעלה הסנגור כאן היום הועלתה על ידי הנאשם במעמד ביצוע העבירה ובשים לב לעבר התעבורתי של הנאשם, לא שוכנעתי כי מדובר במאפיין חוזר בהתנהלות התחבורתית שלו.

בשים לב לעבירה בה הורשע הנאשם ולעבירות הנוספות שצירף, אני דן אותו לעונשים הבאים:

אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך 1,300 ₪ או 13 ימי מאסר.

אני פוסל את הנאשם מקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 2 חודשים על תנאי למשך 2 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור אותה/ן עבירה/ות שעליה/ן הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השנייה לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א - 1961 ויורשע בגינה, תוך התקופה האמורה או לאחריה.

תשלום הקנס - בתוך 90 ימים.

ב"כ הנאשם הונחה לגשת למזכירות לקבל שוברי תשלום.

מודעת זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה תוך 45 יום.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ח אייר תשע"ד, 18/05/2014 במעמד הנוכחים.

אינאס סלאמה, נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/05/2014 גזד אינאס סלאמה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל ורד שי
נאשם 1 ראמי חלבי שכיב אבו רוקן