טוען...

הוראה לממונה על עבודות שירות בשירות בתי הסוהר להגיש הודעה על תחילת ריצוי עב' שירות

חגי טרסי06/01/2015

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

אשר חננייב

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד טל חיים ניסנוב

הנאשם וב"כ – עוה"ד רועי לנג

פרוטוקול

<#3#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

הנאשם יליד 1978 הודה בשני כתבי אישום לפיו בתאריך 15.10.12 וביום 25.12.13 החזיק מקום אסור להימורים והגרלות באחד מהמקרים החזיק סם לצריכה עצמית. התקבלה בעינינו חוות דעת ממונה לפיה הוא כשיר לעבודות שירות. אנו נבקש מבית המשפט לכבד את ההסדר כך שיוטלו עליו 3 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. נבקש מאסר על תנאי וקנס כשאנו מבקשים להפנות את בית המשפט לאמור בסעיף 4.2 לחוות הדעת ביחס לעברו של הנאשם בדבר ריצוי עבודות השירות.

מגישה הרשעות קודמות בעבירות דומות – מסומן ע/2

נבקש לחלט ולהשמיד את המכונות והמוצגים שנתפסו.

ב"כ הנאשם:

מודה לחברתי מבקש להצטרף לדבריה. לענין העונש אני מבקש לציין שמדובר בנאשם שהודה וחסך בזמן שיפוטי ניכר וניכה שולחן וצרף תיק נוסף. ההסדר הזה הינו סביר בעיננו לאור העובדה שהוא נושא מאסר בפועל בדמות של עבודות שירות ל- 3 חודשים. לענין הפן הכלכלי לאור העבירות הללו אך מדובר בנאשם שבפרק זמן לא מבוטל לא עובד עקב תאונת עבודה וסימנים על גופו ומבקש שלא להכביד עימו.

הנאשם:

אין לי מה להוסיף.

<#4#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בשני כתבי אישום שעניינם בעלות על מקום המשמש למשחקים אסורים. במהלך חודש אוקטובר 2012 שימש כבעלים של מקום ובו 14 מכונות משחק ובדצמבר 2013 היה הבעלים של מקום ובו 7 מכונות מזל. במקרה האחרון אף נתפס כשברשותו כמות קטנה של סם מסוג חשיש לשימוש עצמי.

לחובת הנאשם הרשעה קודמת ב- 4 עבירות דומות ובעטיה נדון למאסר בעבודות שירות למשך חודשיים. מדובר באירועים ישנים באופן יחסי ומהשנים 2004-2005. באשר לתיקים שבפני, גובש הסדר במסגרתו עותרים ב"כ הצדדים במשותף להשתת 3 חודשי מאסר בעבודות שירות בנוסף למאסר על תנאי וקנס. כל אחד מהמקרים בהם הורשע הנאשם לפני הינו חמור ובוודאי שכך יש לתפוס את השילוב שבין שני האירועים הנוכחיים לבין ההרשעה הקודמת בעבירות דומות. דומה כי מדובר בהתנהלות שגרתית מצידו של הנאשם. יחד עם זאת, כאשר ההסדר כולל מרכיב לא מבוטל של מאסר בפועל, דומה כי הוא סביר וניתן לאזן את המימד המקל שיש בו בדרך של השתת קנס משמעותי, אשר מתחייב בכל מקרה בשים לב לטיב העבירות שכל מטרתם הינו בצע כסף.

אשר על כן, הנני דן הנאשם לעונשים הבאים:

1. מאסר בפועל למשך 3 חודשים אשר ירוצה בעבודות שירות במסגרת עמותת "שווים" ברחוב המסגר 43 נתניה החל מיום 15.2.15. תשומת לב הנאשם לאזהרות הכלולות בסעיף 4.2 לחוות הדעת ולאפשרות כי יידרש למסור בדיקות שתן על מנת לוודא ניקיון מסמים.

2. 6 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מהיום לא יעבור כל עבירה אשר עניינה ארגון, ניהול או בעלות של מקום המשמש להימורים, הגרלות או משחקים אסורים.

3. קנס בסך 8,000 ₪ או 100 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב- 8 תשלומים חודשיים שווים ורצופים החל מיום 10.2.15.

המוצגים יושמדו.

המזכירות תסרוק את המסמך ע/2.

זכות ערעור בתוך 45 ימים.

<#5#>

ניתנה והודעה היום ט"ו טבת תשע"ה, 06/01/2015 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/09/2014 החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
11/11/2014 החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
06/01/2015 הוראה לממונה על עבודות שירות בשירות בתי הסוהר להגיש הודעה על תחילת ריצוי עב' שירות חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מאיה בוצר
נאשם 1 אשר חננייב רועי לנג
נאשם 2 אלכסי וינקור