טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש תחשיבי נזק

רון סולקין22/05/2014

לפני

כב' השופט רון סולקין

התובעים

1. נטלי אסולין

2. יקיר עמר

נגד

נתבעת

כלל חברה לביטוח בע"מ

החלטה

  1. לפני בקשת התובעים למינוי מומחים רפואיים, לצורך מתן חוות דעת רפואית בשאלת הנכות הרפואית.
  2. התובעים הגישו תביעה לפיצויים בגין פגיעתם בתאונת דרכים שאירעה, לטענתם, ביום 22/09/2011.
  3. התובעים ביקשו למנות מומחים רפואיים בתחום האורטופדיה והפסיכיאטריה. לטענתם, הם סובלים עקב התאונה מסימפטומים שונים כאמור במסמכים הרפואיים אשר צורפו לבקשה, אותם אסקור בקצרה:

מסמכים בנוגע לתובעת 1:

      1. מסמך מיום 22/09/11 – מהמחלקה לרפואה דחופה בבית החולים ברזילי עולה, כי סובלת מכאבים בצוואר, כף רגיל ימין, בבדיקה נמצאה רגישות בצוואר )יתר המסמך אינו קריא);
      2. מסמך מיום 22/09/11 – מכתב שחרור מהמחלקה לרפואה דחופה בבית החולים ברזילי (אינו קריא);
      3. מסמך מיום 21/09/11 - מכון גסטרו - עולה, כי בוצעה בדיקת US בטן עליונה בעקבות תלונות על כאבי בטן עליונה מימין בסמוך לאוכל מזה מספר חדשים. מן הממצאים עולה, כי בטן רכה לחלוטין עם רגישות בעיקר בבטן ימנית;
      4. מסמך מיום 21/09/11 - עולה , כי כל הבדיקות שנערכו תקינות, למעט כאבי בטן;
      5. מסמך מיום 24/11/11 – עולה, כי מתלוננת על כאבים בברכיים, רגישות לקור, עיפות קשה, כאבים בצוואר. בבירור של כאבים בברכיים נמצא כי ערכי שקיעת הדם הנם 11.9.30 HB מתאריך 12/3, עוד עולה כי קרוב לוודאי שסובלת מאנמיה בשל חוסר ברזל. ממצאי הבדיקה, עולה כי ישנה הגבלת תנועות בברכיים, ללא חוסר נוירולוגי, רגישות בעמוד שדרה צווארי. אבחנות: PAIN KNEE BIL, ARTHRALGIA, VIRAL INFECTIONS UNS, NECK PAIN.
      6. מסמך מיום 08/10/13 – סיכום פיסיותרפיה - עולה, כי לתובעת 1 תשעה ביקורים. עוד עולה כי הגיעה לטיפולים עם כאבי גב תחתון וטורקס, מתקשה בעיקר בזמן פעילות בבית, הגורמת לה לכאבים חזקים. זקוקה להמשך טיפול;
      7. מסמך מיום 22/09/11 - סיבת הביקור הינה כי סובלת מכאבים עזים בגב אמצעי, אינה מסוגלת להירדם, כאבים בצלעות חוזרים. ממצאי הבדיקה עלה, כי ישנה רגישות עזה במישוש בגב בגבהים T8 עד T12. אבחנות: SPRAIN ANKLE, BACK PAIN, SLEEP DIS DUE TO (INSOMNIA). ׂ

PAIN RIB;

ח. מסמך מיום 25/09/11 – עולה כי סובלת מכאבים מפושטים בעיקר בחזה,

בצלעות שמאל, גב אמצעי וקרסול ימין, ללא שברים. ממצאי הבדיקה עולה, כי נגרמו

לה שטפי דם מחגורת הבטיחות בחזה מימין, עיוות קל של צלעות T4 – T2

מידקלוויקולרית. רגישות עזה ביותר במישוש צלעות שמאל. בקרסול ימין שטף דם גדול

בחצי כף רגל דיסטלית, רגישות במישוש הצוואר.

מסמכים הנוגעים לתובע 2

  1. מסמכים מיום 22/09/11 מסמכים מהמחלקה לרפואה דחופה מבית חולים ברזילי – אינם קריאים;
  2. מסמך מיום 21/12/11 – מכתב מרופא תעסוקתי ממנו עולה ,כי התובע 2 סובל מכאבים באזור בית החזה מימין, עם שיפור ניכר. מתקשה להרים משקל כבד ולתפקד ביום יום, כאבי ראש, כאבי גב, תלונות סובייקטיביות על חרדה בלילות, מבקש להמשיך בחופשת מחלה;
  3. התובע צרף כ-20 אישורי מחלה.

  1. הנתבעת התנגדה לבקשה. לטענתה, גליון חדר המיון, ברובו לא קריא ולפיכך בקשה להעביר לידיה עותק קריא של התיעוד הרפואי. לגופה של הבקשה, נטען, כי התובעת 1 צירפה תעוד ממכון גסטרו המתיחס למצב רפואי קודם, ללא קשר לתאונה. לדבריה הבדיקה ותוצאותיה נערכו טרם מועד התאונה, המוכחשת לכשעצמה. הנתבעת מדגישה כי לא נמצאו שברים ולא כל ממצא חריג בבדיקת הכירורג, במסמכים יש תיעוד על תנועות צוואר תקינות וכי העיפות עליה מתלוננת התובעת, קשורה לעברה, וכאמור מהמסמך הרפואי שהגישה בנוגע לכך, עלה כי ככל הנראה מדובר באנמיה, בשל חוסר בברזל, וללא קשר לתאונה. הנתבעת מצביעה על מסמכים המתעדים צילומים של עמוד שדרה ומיפוי עצמות שנצפו כתקינים.

ביחס לתובע 2, טוענת הנתבעת, כי גם הוא כמו התובעת 1, צירף מכתב שחרור מבית החולים ברזילאי שאינו קריא. מלבד זאת, התובע לא צרף כל תיעוד רפואי המעיד על מגבלה כלשהי, ואין רצף טיפולים. עוד טוענת כי פגיעתם של התובעים 1 ו-2, היתה קלה ביותר והשפעתה, אם בכלל, חלפה כליל בתוך מספר ימים ספורים. זאת ועוד, לדברי התובעת, אין בתיעוד הרפואי אבחנות או ממצאים הנוגעים לתחום הפסיכיאטרי. התובעים לא נבדקו על ידי פסיכיאטר כלשהו לצורך ביסוס בקשתם, ואין כל ראשית ראיה למינוי מומחה פסיכיאטרי. בנוגע לתחום האורתופדי טוענת התובעת, כי אין כל תיעוד רפואי המעיד על מגבלה כלשהי המצריכה מינוי מומחה אורתופדי, ואין כל רצף טיפולים. לדבריה התובעים סבלו מפגיעות, מחלות ומומים עובר לתאונה ו/או לאחריה, ללא כל קשר עמה.

  1. לאחר שעיינתי בבקשה, בתגובת הנתבעת ובתשובה לה, בכתב התביעה על נספחיו ובמסמכים הרפואיים שצורפו לבקשה, הגעתי למסקנות הבאות:

א. נמצאה ראשית ראיה לנכות בתחום האורטופדיה ביחס לתובעת 1. לפיכך, סבורני כי יש להיעתר לבקשה לקבל חוות דעת לקביעת הנכות הרפואית בתחום זה.

ב. לא נמצאו ראשית ראיה ורצף טיפולי לנכות בתחום האורטופדיה ביחס לתובע 2.

ג. לא נמצאו ראשית ראיה ורצף טיפולי באשר לתחום הפסיכיאטריה ביחס לשני התובעים ולפיכך - לא מצאתי להורות על מינוי מומחה בתחום זה.

  1. לפיכך, הנני מורה על מינויו של ד"ר אברהם ששון מרח' הנריאטה סאלד 8א', באר שבע, טלפון 08-6450424, כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום האורטופדיה.
  2. המומחה יקבע ממצאים לגבי מצבה הרפואי של התובעת 1 בעקבות האירוע מיום 22/09/11 ובמיוחד יתייחס לנקודות הבאות:

א. האם לוקה התובעת, כיום בנכות ואם כן, לאיזה תקופה ומה שיעור הנכות;

ב. המומחה יתייחס לקשר שבין האירוע לבין מצב התובעת 1 נכון להיום;

ג.  האם תהיה התובעת 1 זקוקה לטיפולים רפואיים בעתיד, ואם כן-מהם סוגי

הטיפולים ומהי העלות המשוערת של טיפולים אלה לפי המחירים הנכונים להיום;

ד. האם יש לצפות לשיפור או להחמרה במצבה בעתיד;

  1. בעלי הדין רשאים להעביר למומחה כל מסמך רפואי שבידיהם, למעט חוות דעת מומחים. המומחה יציין בחוות הדעת אלו מסמכים היו בפניו לצורך מתן חוות הדעת.
  2. בשלב זה תשא הנתבעת בשכרו של המומחה וזה יילקח בחשבון הסכומים שיפסקו. שכרו של המומחה לא יעלה על 5,000 ₪ בתוספת מע"מ, והוא ישולם ע"י הנתבעת ישירות על פי חשבונית שתומצא על ידי המומחה.
  3. חוות הדעת תימסר לבית המשפט ולבעלי הדין ככל האפשר תוך 60 יום מהיום. 
  4. בעלי הדין רשאים להפנות למומחה שאלות הבהרה תוך 15 יום ממועד קבלת חוות הדעת והמומחה מתבקש להשיב תוך 15 יום נוספים.
  5. תחשיב נזק מטעם התובעים יוגש עד 60 יום עובר למועד הדיון;  

תחשיב נזק מטעם הנתבעת יוגש עד 30 ימים עובר למועד הדיון.

  1. נקבע לישיבת קדם משפט ליום ח' טבת תשע"ה - 30.12.2014, שעה 12:00.

ניתנה היום, כ"ב אייר תשע"ד, 22 מאי 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/05/2014 הוראה לתובע 1 להגיש תחשיבי נזק רון סולקין צפייה
02/07/2014 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת רון סולקין צפייה
16/11/2014 הוראה לתובע 1 להגיש תגובה לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 נטלי אסולין גדעון פנר
תובע 2 יקיר עמר גדעון פנר
נתבע 1 כלל חברה לביטוח בע"מ שאולה ברג