טוען...

החלטה מתאריך 30/12/13 שניתנה ע"י איילת גרבי

איילת גרבי30/12/2013

בפני

כב' השופטת איילת גרבי

מבקשים

סולימאן אלקרעאן
ע"י ב"כ עוה"ד עלי אלקרינאוי

נגד

משיבים

מדינת ישראל

החלטה

1. זו החלטה בבקשת המבקש להורות על ביטול פסילתו המנהלית כפי שהוחלט עליה ביום 18.12.13.

החלטתי המוקדמת בבקשה ניתנה ביום 16.12.13 במסגרתה קבעתי כי מאחר שטרם נגבו כלל העדויות בתיק ובכלל זה עדויותיהם של הנהג המעורב והנוסעת שעמו, מן הראוי לדחות את מועד הדיון על מנת לאפשר לבוחן התנועה לסיים את חקירתו.

2. היום התברר כי אמנם נגבו עדויות הנהג המעורב והנוסעת שעמו, יחד עם זאת טרם עדיין לא מצוי בתיק דו"ח הבוחן ואף לא מסקנות חלקיות.

3. עיון בחומר הראיות הנוסף ובכלל זאת החומר הרפואי והודעותיהם במשטרה של הנהג המעורב והנוסעת שעמו, מעלה כי לא נגרמו כלל חבלות של ממש למי מהמעורבים בתאונה ואלה שוחררו לביתם במצב בריאותי תקין.

4. הודעותיהם של הנהג המעורב והנוסעת עמו, כפי שנמסרו במשטרה, תומכים בגרסת הנהג המעורב לפיה, עת ביקש הנהג המעורב לפנות שמאלה ברמזור, עצר נוכח הרמזור האדום וכאשר התחלף לרמזור ירוק החל בנסיעתו והבחין ברכבו של המבקש המגיע במהירות גבוהה והתנגש ברכבו.

הנהג המעורב חזר על גרסתו כי הרמזור בכוון נסיעתו היה ירוק מלא וכי המבקש הגיע במהירות והתנגש בו.

5. בחומר הראיות כאמור מצויה גם הודעתו במשטרה של עד ראיה נוסף, עד ראיה זה תומך באופן מלא בגרסתו של נהג הרכב המעורב שכן לטענתו הבחין ברמזורים אשר דלקו בכוון נסיעתם של המבקש ושל הנהג המעורב, ולטענתו הרמזור שדלק בכוון נסיעתו של הנהג המעורב היה רמזור ירוק ואילו הרמזור שדלק בכוון נסיעתו של המבקש, היה אדום.

6. שלב זה בית המשפט איננו נדרש לבדיקת מהימנות גרסאות הצדדים או דיותן של הראיות. לפני בית המשפט מצויה גרסתו של המבקש מול גרסתו של הנהג המעורב והנוסעת שעמו וכן גרסת עד הראיה הנטרלי, לכאורה.

נוכח העובדה כי לא נגרמו בתיק זה חבלות של ממש למי מהנפגעים, יש להניח כי אף אם יוגש כתב אישום נגד המבקש, הרי שהעבירה שתיוחס לו תהיה גרימת תאונת דרכים תוך חציית צומת ברמזור אדום.

7. שלב זה ניתן לקבוע כי יש בידי המשיבה ראיות לכאורה, ובנסיבות אלה יש לבחון האם יש בהמשך נהיגתו של המבקש משום מסוכנות לו וליתר משתמשי הדרך.

למבקש רישיון נהיגה משנת 2009 ולחובתו 2 הרשעות קודמות, שתיהן מסוג ברירת משפט ושתיהן אינן נוגעות כלל לאופן נהיגתו.

על אף וותק נהיגתו הקצר יחסית של המבקש, הרי שנוכח עברו התעבורתי, ותוצאות התאונה אני סבורה כי לא נשקפת מאופן נהיגתו של המבקש מסוכנות רבה ועל כן אני סבורה כי יש להורות על קיצור תקופת הפסילה והעמדתה על 45 יום.

בתום התקופה יוחזר למבקש רישיון הנהיגה.

ניתנה היום, כ"ז טבת תשע"ד, 30 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/12/2013 החלטה מתאריך 30/12/13 שניתנה ע"י איילת גרבי איילת גרבי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 סולימאן אלקרעאן עלי אלקרנאוי
משיב 1 מדינת ישראל אבנר גרוס