טוען...

הוראה למערער 1 - נאשם להגיש אישור פקס

רון שפירא23/12/2013

מספר בקשה:2

בפני

כב' השופט רון שפירא

המבקש/המערער

גהאד בושקאר (עציר), ת"ז 301881819

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

החלטה

בפני בקשה לעיכוב ביצוע של תשלום קנס, אשר נגזר על המבקש/מערער בבית משפט השלום בקריות. המערער הורשע במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של סחר בסם מסוכן. בית המשפט (כב' השופט טורס) גזר עליו עונש של 4 חודשי מאסר ועוד 18 ימי מאסר, וזאת כאשר מניין תקופת המאסר היא מיום מעצרו, באופן שבו קבע בית משפט קמא, כי המערער/מבקש סיים לרצות את מאסרו. בנוסף נגזר עליו עונש של מאסר מותנה, וכן תשלום קנס בסך 9,000 ₪ או 30 ימי מאסר תמורתו, כאשר נקבע שהקנס ישולם ב-9 תשלומים שווים ורצופים, החל מיום 1.1.14 ובכל 1 לחודש שאחריו.

הנאשם הגיש ערעור על גזר הדין, כאשר הודעת הערעור מופנית אך ורק כנגד רכיבי הקנס שנגזר עליו, וביחד עם הודעת הערעור הוגשה גם בקשה לעיכוב ביצוע תשלום הקנס. שמיעת הערעור נקבעה בפני הרכב בראשות כב' סגן הנשיא, השופט גריל, ליום 6.2.14.

בשים לב להלכות בדבר עיכוב ביצוע של גזר דין בכלל, ובעיקר בנוגע לעיכוב ביצוע של תשלום קנס, לא מצאתי מקום להיעתר לבקשה. יצוין כי בפועל, מדובר בביצוע תשלום חלקי של הקנס עד למועד שמיעת הערעור, כפי שנקבע. אין צורך לומר, כי חזקה שאם יתקבל הערעור ויתברר ששולם קנס ביתר, כי אז תחזיר המשיבה למערער כל סכום ששולם ביתר, ובנסיבות אלו, ובשים לב לאופן פרישת תשלום הקנס, הבקשה אינה מגלה עילה, ואני מורה על דחייתה על הסף, ללא דיון במעמד הצדדים.

למעלה מן הצורך אוסיף, כי פתוחה הדרך בפני הסנגור לפנות לאב"ד ההרכב שנקבע לדון בערעור, ולבקש את הקדמת שמיעתו, וזאת אף לימים הקרובים, עוד קודם למועד תשלום הקנס. חזקה כי אם תוגש בקשה להקדמת הדיון, יעשה המותב שנקבע לדון בו את המאמץ להיעתר לבקשה.

המזכירות תשלח החלטה לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, כ' טבת תשע"ד, 23 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.

שפירא 054004569

ר' שפירא, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/12/2013 הוראה למערער 1 - נאשם להגיש אישור פקס רון שפירא צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 - נאשם גהאד בושקאר (עציר) שלמי בלומנפלד
משיב 1 - מאשימה מדינת ישראל עמית איסמן, דנה לב קורן