טוען...

הוראה לחשוד 1 להגיש הפקדת ערבות

אילונה לינדנשטראוס18/12/2013

בעניין:

חקירות בית שאן

המבקשים

נגד

שמעון דוד בן חרבון

החשוד

<#2#>

נוכחים:

מטעם המבקשת : רס"ר אבי הדר
מטעם החשוד : הובא ועל ידי עו"ד תאופיק ג'בארין

פרוטוקול

ב"כ המשטרה: חוזר על הבקשה, מגיש לעיון בית המשפט את תיק החקירה וכן דו"ח סודי ובו פעולות חקירה לביצוע. (מוגש ומסומן מב/1). מבקש להיעתר למלוא הימים.

ב"כ החשוד מסכם: אין הצדקה להארכת המעצר, פעולות החקירה אם יש כאלה כבר בוצעו, הגם שהמתלוננת מסרבת להגיע לתחנת המשטרה להגיש תלונה, החשוד עצמו נחקר, הכחיש טען שרצה לעזור לה, הוא פנה לעובדת סוציאלית שמטפלת בו ולעובדת שמטפלת בה וביקש עזרה למתלוננת, שיביאו לה שמיכות, ביקש עזרה כלכלית, כביכול התלונה שהוגשה באמצעות אותה עובדת סוציאלית, היא מסרה את מה שיש לה למסור, אין עוד פעולות לבצע, משכך אין הצדקה להארכת מעצרו של החשוד. אתמול נעשה ניסיון מצידי לשחרר את החשוד, התבקשתי להציג מפקחים מחוץ לעיר בית שאן, הדבר לא הסתייע בשעה המאוחרת, היום נמצאים בבית המשפט אחיו וגיסה נוספת ואחותו של החשוד, כולם יכולים לשמור עליו לפקח עליו באותם תנאים שיכולים להבטיח את שלומה של המתלוננת ומבלי לשבש את החקירה, מה גם שאין עוד פעולות חקירה לבצע כאן, משכך, אני מבקש להורות על שחרורו של החשוד לחלופה המוצעת.

מר חן שרון ת.ז. 38368700 : אני מאבטח בחברת מטאור 10 שנים, משטרת בית שאן מכירים אותי טוב, אני מאבטח, אני יכול להיות ערב בפה מלא, כל טעות שהוא יעשה, אני ייעצר במקומו, אני בתוך בית שאן, אם הוא יצא מהבית, אני מתקשר ישר למשטרה. הבית שלי מרוחק 2-3 קילומטר מבית המתלוננת. כתובתי היא נוף הגלעד רחוב חיים וייצמן 18 ד' בית שאן.

גב' אילנית אביטן ת.ז. 27202597 : אני אחותו של החשוד ומוכנה לפקח עליו במעצר הבית לסירוגין.

גב' דנה איגוד ת.ז. 39120894 : אני אשתו של האחיין של החשוד וגם אני מוכנה לפקח עליו לסירוגין במעצר הבית.

<#3#>

החלטה

1. לפני בקשה להארכת מעצרו של החשוד למשך 5 ימים, לשם השלמת החקירה בחשד לעבירות של איומים ותקיפת סתם של בת זוג.

2. לאחר שעיינתי בחומר החקירה, נוכחתי כי קיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו בבקשה.

3. כן שוכנעתי כי קיימת עילה למעצרו של החשוד וזאת בשל מסוכנותו לשלום המתלוננת .

4. על אף האמור לעיל בנסיבות העניין ובהתחשב בין היתר בפעולות החקירה הנדרשות לביצוע, סבורני כי ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של קביעת ערובה ותנאי ערובה שפגיעתם בחירותו של החשוד פחותה.

על כן, אני מורה על שחרור החשוד מן המעצר בתנאים מגבילים כמפורט להלן:

א. החשוד ישהה במעצר בית מלא בבית אחותו גב' לינדה איגוד ת.ז. 0578851700 ברחוב ברנר יוסף 619/17 בבית שאן ולא יצא מפתח הבית עד ליום 1.1.14 בשעה 08:00.

יפקחו על החשוד לסירוגין אחיו מר חן שרון ת.ז. 38368700 , גב' אילנית אביטן ת.ז. 27202597 וגב' דנה איגוד ת.ז. 39120894.

ב. נאסר על החשוד ליצור קשר כלשהו, ישיר או עקיף, לרבות באמצעות טלפון, מכשיר קשר, אינטרנט או בכל דרך אחרת, עם המתלוננת.

ג. החשוד יחתום על התחייבות עצמית על סך 10,000 ₪ וכן ייחתמו ויופקדו על ידי המפקחים הנ"ל ערבויות צד ג' בסך של 5,000 ₪ כל אחד מהם וזאת להבטחת קיום תנאי חלופת המעצר ולהבטחת התייצבותו של החשוד בתחנת המשטרה או בבית המשפט בכל עת. ההתחייבות והערבות תהיינה תקפות למשך 6 חודשים מהיום.

ה. משטרת ישראל רשאית לוודא קיום תנאי חלופת המעצר בכל עת סבירה. החשוד מוזהר בזאת כי כל הפרה של תנאי השחרור עלולה להביא למעצרו המיידי ולנקיטת צעדים משפטיים נוספים.

ו. החשוד יתייצב במשטרת ישראל לצרכי חקירה בסמוך לאחר שיידרש לכך ע"י משטרת ישראל ובמקרה זה ייסע ממקום חלופת המעצר ישירות למשטרה וחזרה.

זכות ערר לבית המשפט המחוזי בנצרת.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט"ו טבת תשע"ד, 18/12/2013 במעמד הנוכחים.

אילונה אריאלי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/12/2013 הוראה לחשוד 1 להגיש הפקדת ערבות אילונה לינדנשטראוס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 חקירות בית שאן
חשוד 1 שמעון דוד בן חרבון