טוען...

החלטה מתאריך 22/12/13 שניתנה ע"י שרה דברת

שרה דברת22/12/2013

יוסף שמבי (עציר)

העורר

נגד

מדינת ישראל

המשיבה

נוכחים: העורר וב"כ עוה"ד יגאל כהן וליאור בנימין

רב פקד משה גלעד – בשם המשיבה

<#1#>

פרוטוקול

עו"ד בנימין:

הערר הוגש על החלטת כב' השופט גילת שלו מיום 19.12.13 והודעת הערר נתמכת במספר טיעונים.

אנחנו טוענים בשלושה מישורים. האחד הוא העובדה שנציגת המשטרה אישרה שהעורר לא נחקר ולו פעם אחת מיום מעצרו הראשון 15.12.13 וזאת למרותש ניתנו למשיבה 5 ימים כדי לבצע את פעולות הנדרשות.

מעבר לאותה אדישות של המשטרה שלא נקטו בשום הליך חקירתי הנוגע לעורר, אני מפנה לפן נוסף שגם בבקשה הראשונה וגם בקשה השניה מפנה לעמ' 19 לפרוטוקול, אכן כב' השופטת שלו מאבחנת בינו לבין האחרים, בכך שהיא קובע שחלקו בפרשה שונה וקטן משל האחרים. בנקודה זו אני מבקש לומר כי אותה הבחנה שהסיקה השופטת בבית המשפט קמא, לפיה חלקו של העורר הוא קטן יותר, לא מצא ביטויה בהארכת ימי המעצר. מעצרו הוארך ב-6 ימים נוספים בדיוק כפי שהוארך מעצרם של האחרים. אני מפנה לבקשת המעצר בה מרשי יושב בכפיה אחת עם 3 אחרים, להן מיוחסות עבירות חמורות יותר של בעילת קטינה, מעשה סדום. כל זאת ועוד למרות שלמרשי מיוחסת עבירה אחת של מעשה מגונה בקטין, מבלי שהיה מגע, לא היה מפגש ומעבר לכך לא היה שום הכירות מוקדמת בינו לבין העצורים האחרים. לא מדובר בארגון פשע. לא קיים שום יסוד נפשי עניין הכוונה והידיעה באשר לגילה של אותה מתלוננת.

המישור האחרון שמדובר בעצור ללא רבב, לא נחקר מימיו בין ממשפחה נורמטיבית הסובל מחוליים שונים, אותם הצגנו בפני בית המשפט. זקוק לטיפול רפואי ואף אושפז בבית החולים ברזילאי. אביו קשיש שמאושפז בבית החולים הלל יפה. זקוק לניתוח מעקפים דחוף ונמצא בשלב קריטי ובית המשפט קמא לא התייחס לעובדה זו.

יש עילה נוספת של שיבוש ואני מפנה לעמ' 13 לפרוטוקול שורה 37 שאין מדובר בחשש קונקרטי של המשיב לשבש הליכים.

מעבר לכך, מדובר באירועים לפני חודשיים שלושה. המשיבה לא יכולה לטעון בשני כובעים, כי מחד מדובר בעצור מסוכן, כאשר לא נקפה אצבע ולא הורתה על מעצרו מאז תלונתה של המתלוננת ומאידך לא ניתן לטעון שמעצרו הכרחי, שעה שהמשטרה יושבת בחיבוק ידיים במשך הימים.

לטעמי, אם הפרקליטים המלווים את התיק מספר ימים יחליטו להגיש כתב אישום, לטעמי, בנסיבות דנן, לא תתקיים עילת מעצר סטטוטורית והסיכוי שיוגש בקשה למעצר עד סיום ההליכים הוא קלוש ביותר.

יש לו שתי אחיות ואחים שמלווים אותו. אחיו הבכור נמצא כאן ומוכן לערוב לו לכל תנאי שיקבע בית המשפט. העורר מסר גרסה ולא התחמק. האח מוכן לנתק אותו מכל אמצעי קשר. מוצג הפלאפון נתפס ומצוי בתיק המשטרה. אני מבקש מבית המשפט להתערב ולבצע הבחנה ראויה בינו לבין החשודים האחרים.

רב פקד קליין:

מדובר בנערה בת 14 שיצרו איתה קשרים מספר גברים בעלי אופי מיני, ביניהם העורר. יש להתייחס למסכת הזו ולחקירה, הרי מדובר במתלוננת אחת ומדובר בחומרים רבים.

רק מההתכתבויות באתרי ההיכרויות, היו מעל 15,000 תמלילים שהיה צריך לנתח אותם ולהטיח אותם בחשודים.

זה נכון שמה שמיוחס לעורר זה מעשה מגונה בקטין מעל 14 תוך ניצולו, אבל מדובר במספר רב של הזדמנויות, קשר שארך חצי שנה בין המתלוננת לעורר. אם נצלול לעומק החקירה ואראה את מה שהוא ביקש מהמתלוננת לעשות ואת מה שהיא עשתה מדובר במעשים ברף הגבוה שם המעשים. אולי ניתן לאבחן אותו בכך שלא היה מגע פיזי, יחד עם זאת יש קשר של חצי שנה עם עשרות תמלילים ואם נקרא אות אותם תמלילים ובקשותיו זה היה מזעזע.

אני מציג בפני בית המשפט את פעולות החקירה שנעשו ביחס לעורר. אני מציג בפני בית המשפט את התמלילים שהיה צריך להפיק מתוך השיחות שהוא ניהל.

יש לציין שהוא לא הזדהה בשמו אלא בשם אחר ויש עבירה נוספת של התחזות לאחר.

אני מפנה את בית המשפט לחומר המצוי בתיק הנוגע לעורר שלא נמסר קודם לכן ומצביע על התפתחות בחקירה וזה היה רק ביום 19.12.13.

אני מציג בפני בית המשפט פעולות נוספות שבוצעו.

מדובר בחומר רב היקף.

אני מגיש לבית המשפט פעולות נוספות שעלינו לבצע ביחס לעורר.

אני מפנה את בית המשפט לפעולות נוספות לביצוע, כפי שהוצג בפני בית המשפט קמא ביום 19.12.13. הפעולות הן 6,7 ו-9. כמו גם פעולות נוספות אותן אני מגיש לעיון בית המשפט (סומן ש.ד להיום).

עו"ד בנימין:

מהעורר עולה כי ההכירות הראשונית היתה באתר "WALLA" צ'ט, שם כל משתמש חייב לאשר שהוא מעל גיל 18. הוא טען שהמתלוננת התחזתה לבגירה. אופי ההתכתבויות היו בגדר פנטזיה ולא לצורך התקשרות מינית כזו או אחרת. גם החוקרת שמונתה לחקירה אישרה מסרה בעמוד 13 שורה 19 כי ההתכתבויות ביניהם נמסרו לה מרצונה החופשי ולא מכפיה מניצול והיא התחזתה לבגירה.

שמעתי מחברי כי נתפסו התכתבויות רבות. מדובר בחומר טכני של חומרים שכבר נתפסו ולא צלח בידי חברי להצביע על שום התקדמות ממשית לגביו. כאשר מדובר בעצור ללא עבר פלילי, ועל החומר הוא יענש עם הגשת כתב האישום ולא מפרעה על חשבון העונש.

אין שום אפשרות לשבש הליכי חקירה.

<#2#>

החלטה

בפני ערר על החלטת בית המשפט השלום באשקלון, בתי מ"י 38008-12-13 מיום 19.12.13, שניתנה על ידי כב' השופטת גילת שלו, אשר הורתה על מעצרו של העורר עד ליום 24.12.13. נגד העורר הוגשה בקשה שניה להארכת מעצרו, בגין חשד של מעשה מגונה בקטין מעל 14, תוך ניצולו.

מדובר בפרשה שבה מעורבים מספר חשודים, לא בהכרח יש קשר בין האחד לשני, אשר ביצעו מעשים מגונים בקטינה, שזה החשד המיוחס לעורר, כאשר לאחרים מיוחס חשש של מעשה סדום ואף חשד של בעילת קטינה בהסכמה.

שלוש טענות עיקריות לעורר, האחת שלא נחקר ולו פעם אחת מאז מעצרו ביום 15.12.13. השניה, אף כי נקבע כי חלקו קטן, הדבר לא בא לידי ביטוי בימי המעצר ומעצרו הוארך, כפי מעצרם של חשודים אחרים, שכאמור אין קשר ביניהם.

עוד נטען כי לעורר לא היתה ידיעה ביחס לגילה של המתלוננת וב"צ'ט" בו שוחחו, באה הצהרה של המצטרף, שהוא מעל גיל 18.

טענה שלישית היא, שמדובר בארוע שנחשף לפני כחודשיים שלושה, כך שאין קיים חשש לשיבוש הליכי חקירה. מה גם, שמדובר בעורר נעדר עבר פלילי הסובל ממחלות רבות. נזקק לטיפול תרופתי, ואף במהלך מעצרו אושפז בבית החולים ברזילי באשקלון.

עיינתי בחומר החקירה ובצורכי החקירה ובפעולות נוספות שיש לבצע. מאחר ומדובר במתלוננת אחת המתייחסת למספר חשודים, ומדובר בקשר עם העורר שנמשך לפחות כחצי שנה יש מספר רב של תמלילים שיש לעבור עליהם ולברור את העיקר מהטפל.

כפי שציין בית המשפט קמא, מסכימה אני שמדובר בתיק חקירה מורכב, שיש לקבל חומרים מגופים שונים ועל כן, אין פלא שהחקירה כאן מתארכת. דברים אלה אמורים, לא רק לגבי החשודים האחרים, אלא גם לעורר שבפני.

בית המשפט קמא קבע כי חלקו של העורר בפרשה קטן משל אחרים, אלא שלמרות קביעה זו, הרי חלק מהפעולות שיש לבצע מתייחסות גם לעורר זה, על כן לא היה מקום לקבוע ימי מעצר שונים לגביו.

בנסיבות אלה, לא מצאתי להתערב בהחלטת בית המשפט קמא, אשר הורה על הארכת מעצרו של העורר עד ליום 24.12.13.

ערה אני לכך, כי למעט החקירה הראשונה של העורר לא נחקר הוא פעם נוספת, - כפי שמן הראוי היה לעשות, אך בהתחשב בהתפתחות בחקירה, כפי שהוצגה בפני, לא מצאתי בעילה זו לכשעצמה, כדי להורות על שחרורו של העורר.

סוף דבר, הערר נדחה.

אני שבה ומפנה תשומת ליבו של השב"ס לצורך של העורר בטיפול רפואי, כפי שהדבר בא לידי ביטוי גם בהחלטת בית המשפט קמא.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ט טבת תשע"ד, 22/12/2013 במעמד הנוכחים.

שרה דברת, שופטת,

ס.נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/12/2013 החלטה מתאריך 22/12/13 שניתנה ע"י שרה דברת שרה דברת צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - חשוד יוסף שמבי (עציר) יגאל כהן
משיב 1 - מבקש מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה