טוען...

החלטה מתאריך 22/12/13 שניתנה ע"י ליאורה ברודי

ליאורה ברודי22/12/2013

לפני כב' השופטת ליאורה ברודי

העורר

פתאח עזוני (עציר)

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

ב"כ העורר: עו"ד אורנית מרום

ב"כ המשיבה: עו"ד מירם נוסבאום

פרוטוקול

ב"כ העורר:

הערר מתקיים ביום שישי בשעה מאוחרת יחסית, ועל כן, אבקש שהערר ידון בהעדר העורר בהסכמתו. חוזרת על נימוקי הערר. אציין כי בעולם נמצאים אשתו של העורר ואחיו. לעורר מיוחס חשד של חבלה ברכב ואיומים. מדובר בעורר כבן 35, נעדר הרשעות קודמות. חברתי מתקנת אותי והתיק בפני בית המשפט. מכל מקום, לי לא היה ידוע על כך.

הוא נחקר על חשד שביום 17 לחודש גרם נזק לרכבו של עו"ד ולאחר מכן כשנעצר ביום 19 לחודש הוא איים בפני קצין החקירות שהוא יפגע באותו עו"ד. מבחינת מה שעלה במהלך הדיון מבחינת הראיות, מגיע המתלונן למשטרה ומתלונן שבשעה 6 וחצי בבוקר מישהו פגע ברכבו. לא ברור אם מדובר בחלק האחורי של הרכב או במכסה המנוע. מגיע שוטר לא ברור באיזו שעה לראות את הרכב. אף אחד לא מצלם את האוטו או שולח אותו לשמאי כדי לבחון את הפגיעה ברכב. אני מבינה שנעשו ניסיונות אבל לא נתפסו במצלמות. המשטרה מנסה להשיג את האחר טלפונית והוא לא עונה. ב-19 לחודש המשטרה ממהרת לעצור אותו. מדובר במעצר שווא. אני התרשמתי שהראיות לא מגבשות חשד סביר לגבי המסוכנות.

איומים על עו"ד בוודאי שצריך לחקור וצריך עילה. פה אין טענה שהוא איים על העו"ד, הוא איים בפני השוטר. קצין החקירה כתב את שכתב אבל צריך את הקונטקסט.

ב"כ המשיבה:

ראשית, חברתי מנסה להמעיט מחומרת העבירה. מדובר באיומים בפני קצין משטרה. מפנה למזכר שכתב קצין החקירות שאותו החשוד איים בפניו שהוא יפגע בעו"ד. האירוע מעיד על מסוכנות. לאירוע זה קדם אירוע נוסף שאותו חשוד פגע ברכבו של עוה"ד. יש לנו מספר פעולות חקירה.

העורר נעצר רק אתמול. אנו בחקירה. לגבי המצלמות, מדגישה כי החקירה טרם הסתיימה ואנו לא הרמנו ידיים. לגבי חלופת מעצר, יש חשד לשיבוש הליכי משפט.

ב"כ העורר:

הדברים כפי שהציגה חברתי אכן נשמעים חמורים אבל ההשתלשלות הייתה אחרת.

אציין, כי אני גם חוששת שבמהלך השבת גם לא תבוצענה פעולות.

המשטרה המתינה עד ה-19. שום התפתחות לא הייתה. חוץ מהתלונה, אין כלום בתיק. אין שום ראייה ישירה אחת. למה לעצור אותו דווקא ביום שישי? כי הם רוצים להשיג עוד כמה ימי מעצר. הוא אומר את הדברים האלה בצורה שונה. אני לא יודעת באיזה סיטואציה הדברים נאמרו.

יכול להיות שאם היה שמאי הוא היה אומר שזה כתוצאה מתאונה. אולי עבירת האיומים לא תקום. עבירת איומים היא לא שחור ולבן למרות שהתוכן אולי כן, תמיד בודקים את ההקשר בו נאמרו דברים. אני מסכימה שכשנאמרים דברי איומים בפני שוטר על עו"ד, זה חמור.

יש לי להציע חלופת מעצר הרמטית מחוץ לג'לג'וליה.

לאחר שביהמ"ש העיר את הערותיו, אני מקבלת את הצעת בית המשפט לחזור בי מן הערר.

יחד עם זאת, אבקש שביהמ"ש ימליץ שהמשיבה תעשה את כל המאמצים להשלים את החקירה בפרק הזמן שנקצב לה, ובהתחשב בכך כי ממדי התיק מצומצמים יחסית.

ב"כ המשיבה:

אני חוזרת לתחנת המשטרה עם התיק, ואפנה את תשומת הלב להערת בית המשפט, למעשה זו הייתה כוונתנו.

<#3#>

החלטה

אני דוחה את הערר.

יחד עם זאת, אני מצפה שמשטרת ישראל תבצע את פעולות החקירה הנדרשות במהלך פרק הזמן

שנקצב ע"י בית משפט קמא.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ז טבת תשע"ד, 20/12/2013 במעמד הנוכחים.

ליאורה ברודי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/12/2013 החלטה מתאריך 22/12/13 שניתנה ע"י ליאורה ברודי ליאורה ברודי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - חשוד פתאח עזוני (עציר) אורנית מרום
משיב 1 - מבקש מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה