טוען...

פסק דין מתאריך 07/05/14 שניתנה ע"י רקפת סגל מוהר

רקפת סגל מוהר07/05/2014

בפני

כב' השופטת רקפת סגל מוהר

התובעים

1.דורין ארביב

2.ציון ארביב

נגד

הנתבעים

1.חנות חומרי בניין "עמוס סימי" חדרה

2.שלמה עמוס

פסק דין

1. במועד שלא נתברר במדויק, רכשו התובעים אצל נתבעת 1, 5 דלתות פנים לבית.

2. במהלך הדיון בבית המשפט ביקשה התובעת להזכיר ולהדגיש כי במעמד הזמנת הדלתות היא הבהירה לנתבע 2 שהינו בעליה ומנהלה של הנתבעת – כי חשוב לה שהדלתות תהיינה עמידת בפני מים וטענה כי זו גם היתה הסיבה לכך שהן הוזמנו עם משקופים מפלסטיק.

3. לטענת התובעים, הנתמכת במידה מסויימת בצילומים שהוגשו מטעמם, בשלב מסויים החלו הדלתות להתפורר ולכן עותרים הם לחיוב הנתבעים בפיצוי בסך של 25,000 ₪.

4. הן בכתב התביעה והן במהלך הדיון בבית המשפט לא תמכו התובעים את טענותיהם בראיות שיהיה בהן כדי ללמד על מועד רכישת הדלתות וגם לא על הסכום ששולם בגינן (אף שבמכתב של עורך הדין מטעמם אשר נשלח אל הנתבעים 24/7/13 נטען כי הם שילמו בעבור הדלתות והתקנתן סכום של 6,500 ₪).

5. נתבע 2 טוען כי הבעיה הקריטית בבית התובעים קיימת בחדר המקלחת בו התנפחה הדלת כתוצאה מרטיבות. אף כי לגרסתו הדלתות שנרכשו על ידי התובעים אינן מסוג הדלתות "העמידות בנזקי מים" שכמותן מצויות בשוק אך הינן יקרות יותר, הביע הנתבע נכונות להחליף את הדלת הפגומה באחרת ואולם לטענתו התובעים סירבו להצעה.

6. מתשובתו של נתבע 2 לפניית עורכת הדין מטעם התובעים עוד ביום 29/7/13 אפשר ללמוד על קיומה של מחלוקת בין הצדדים בנוגע לסכום הרכישה הכולל (שכן לטענת נתבע 2 מדובר היה בסכום של 5,000 ₪ בלבד).

עוד ניתן ללמוד כי נתבע 2 הוסיף והציע לזכות את התובעים במחצית הסכום הזה, דהיינו ב- 2,500 ₪ המהווים לטענתו את העלות היחסית של חמשת הדלתות (ללא המשקופים), או להחליפן באחרות שערכן גבוה יותר, כנגד תוספת תשלום של 400 ₪ לדלת.

גם הצעות אלו נדחו על ידי התובעים.

7. לאחר ששמעתי את דברי הצדדים ועיינתי בראיות שהוגשו מטעמם לרבות תמליל שיחה שהתקיימה בין התובעת לנתבע 2 בנושא זה, דעתי כי דין התביעה להתקבל בחלקה באופן שיובהר להלן:

בהעדר ראיה לסכום העסקה ולמועד ביצועה, כמו גם לטענות התובעים בדבר התפוררות כל הדלתות, ולנוכח עמדותיהם השונות של התובעים ביחס לאפשרות החלפת הדלתות והשארת המשקופים (כשהתובעת מתנגדת לאפשרות זו ואילו התובע מסכים לה), הנני מחליטה לחייב את הנתבעים בפיצוי התובעים בסכום של אותם 2,500 ₪ שנתבע 2 נאות להשיב להם עוד בטרם הוגשה תביעתם.

הצעותיו השונות של נתבע 2 בנסיבותיו של מקרה זה נשמעו לי הוגנות ואולם לנוכח התרשמותי מעמידה עיקשת של התובעת על דרישות שהן מוגזמות בעיני, סבורני כי הדרך הנכונה לפתרון המחלוקת תהא בפיצוי כספי ולא בהחלפת הדלתות או חלק מהן.

7. סיכומו של דבר, אני מחייבת את הנתבעים, ביחד ולחוד, לשלם לתובעים סך של 2,500 ₪.

הסכום ישולם בתוך 30 יום שאם לא כן יישא הפרשי הצמדה וריבית עד לתשלום המלא בפועל.

בנסיבות המקרה לא מצאתי הצדקה לחיוב הנתבעים בתשלום הוצאות.

זכות להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה בתוך 15 יום.

המזכירות- יש להמציא לצדדים את פסק הדין בדואר רשום.

ניתן היום, ז' אייר תשע"ד, 07 מאי 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/02/2014 החלטה מתאריך 10/02/14 שניתנה ע"י רקפת סגל מוהר רקפת סגל מוהר צפייה
07/05/2014 פסק דין מתאריך 07/05/14 שניתנה ע"י רקפת סגל מוהר רקפת סגל מוהר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 דרורית / דורין ארביב
תובע 2 ציון ארביב
נתבע 1 חנות חומרי בניין "עמוס סימי" חדרה
נתבע 2 שלמה עמוס